{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
668 visninger | Oprettet:

Knastkæde knækket, hvad skal der til? {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley jeg er igang med at købe en mini hvor knastkæden er knækket og sælger har ikke tjekket efter hvad der er sket af skade , men jeg går ud fra at ventiler straks er bøjet eller knækket, spørgsmålet er om hvad det ville koste at renovere hele topstykket eller købe et renoveret topstykke og skifte ud , hvad ville det koste? eller om jeg skal ud i at skifte motoren på den? Hjælp takkes på forhånd smiley smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knastkæde knækket, hvad skal der til?
  • #1   25. maj Hvilken motor er der tale om?

  • #2   25. maj Stefan det er en 1,6 D, så det er en diesel , nu kom jeg i tanke om at jeg har lavet opslaget som det var en benzin men det er min fejl det er en diesel

  • #3   25. maj Har du motorkode på den? Hvilken årgang?

  • #4   25. maj Jeg finder lige motorkode , årgang 2011

  • #5   25. maj Hvis du er heldig er det at skifte stumper i topstykket

    Er man mere uheldig, kan der være lavet skade på stempler, plejlstænger eller plejllejer

    Men det finder man først ud af når man skille motor ad.

    Hvis man kan finde en brugt motor, er det tit nemmere og hurtigere, at skifte hele motor


  • The D
    The D Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 118
    #6   25. maj En 2011, det skulle være en BMW motor så, så ville jeg satse på den kan laves, fordi en motor koster en formue.

    Det er en større operation du skal have gang i, men det er du måske klar over ? Det nemmeste er at hive motoren ud da kæder sidder i gearkasse siden, husk at skifte kæde til oliepumpen i samme omgang.


  • #7   25. maj motorkode N47C16A , jeg er lidt frisk på at få den lavet , nu får jeg den til en ok billig pris så det kan betale sig, har du en ide om hvad det ville koste hos mekaniker , hvor som du siger hive det hele ud og skifte kæde til oliepumpen også? tror du ikke at der er sket noget med motoren yderligere , som på en benziner er der meget der ville stå af

  • The D
    The D Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 118
    #8   25. maj Den skal være meget billig - de sidste priser jeg hørte på en motor var 30.000 og op til sådan en.

    Ved en mekaniker er det nok en dyr omgang, tør ikke gætte på pris, men der er mange timer i sådan en omgang, og alt efter hvad der er sket da kæden er knækket.


  • #9   26. maj Hvis jeg lander den på 12-14 tusind og bruger 20-30 er det vel ok sluppet for en 2011 cooper ik? har fundet motor til 17 tusind pt , har lige spurgt ind til den om det var komplet uden fejl osv ellers kan jeg se på ebay tyskland at jeg kan lande på motorer til mellem 2500-3500 euro , hvad kan en motorombytning her i dk koste?

  • #10   26. maj Pas på med de motorer på Ebay, nogen sælgere inder først motoren når de har solgt den, så det de beskriver i annoncen er ikke noget de har på lager.
    Tjek også feedback, er det blyanter og kuglepenne de har fået deres store pæne score på, så glem det.
    Jeg ville få et motorrenoveringsfirma i Tyskland til at lave motoren, dvs du selv piller den ud og sender den afsted på en palle.


  • #11   26. maj Sidste motor vi renoverede var en 1.2 PSA motor ( den der er kendt for at sluge olie)

    Det kostede omkring 48.000 med renovering af top
    udskiftning af alle 4 stempler og alle pakninger +timer


  • #12   26. maj 48.000, det er sgu da optrækkeri, der kunne man lave en tunet version hvis man selv gik igang.

    Højtryksrens motoren, skil selv mekanikken ad, få renoveret de enkelte dele og lad cylinderservice samle det igen, det kan ikke koste 48.000

    Men hvad med at købe en komplet tysker, så kan du køre den hjem, og sælge resterne når motoren er skiftet.


  • #13   26. maj Allan
    Klart du kan gøre det billigere selv.

    Her blev alt lavet med garanti.
    Og der går mange timer i at lave en motor rigtig.

    Det kan
    Sagtens laves billiger

    Uden garanti
    Og ved at hopper over en del ting.
    Som slibning af ventiler og skifte paraplyer osv.

    Men kunden ville have garanti.
    Og det kan en garage fusker ikke giver


  • #14   26. maj Jamen man skiller da alt af og laver det fra en ende af, det er jo dumt at spare et par tusinde på toppen hvis den ikke er 100% i orden, 20.000 eller 22.000, det er jo samme slags penge, man bliver bare gladere for noget der er helt i orden, også derfor jeg anbefaler at man selv gør det man kan, men lader en ekspert samle tingene og time motoren korrekt, mog mens han gør det får man gjort sit motorrum pænt så det er klar til den nye motor.

    Men tro ikke at man kan alt selv, det kan blive dyrt at tro.


  • #15   26. maj Husk også at kæden er knækket, det betyder at den kan have flået noget over da den knak. Det er ikke som en kæde der er blevet strukket som er et meget mere normalt tilfælde.
    Kæden kan have bidt i alt muligt og gøre det interessant at fikse motoren.
    Personligt havde jeg fundet en ombytter et sted, tror muligvis at koed og schmiedmann gør i mini'er på deres ophug. De har ikke mange da de primært er bmw folk, men syntes bare at huske at have set det.
    Men ellers er det nok ebay der er dit bedste bud. Som andre skriver find en med mange og gode karaktere hvor shoppen ser alvorlig ud. Jeg ville ikke købe den af en privat på ebay.


  • Morten
    Morten Tilmeldt:
    jun 2023

    Følgere: 23 Svar: 130
    #16   27. maj Fabrikanten må have sparet og brugt cykelkæde. smiley
    Min Merc har gået 410Kkm og først nu skal have skiftet knastkæde, da den slasker lidt på kædestrammerne. smiley
    På den sidder kæden også "bagtil" dvs mod gearkasse og skal helt ud.
    Det bliver et sommerferie projekt. Har det hele incl. motorkran. smiley
    Enig med overnævnte. Gør det selv og hold rettidlig omhu. Så ved du at det bliver gjort perfekt. Og ikke af fortravlede mekanikere med høj timeløn. smiley


  • #17   27. maj N47 kan godt være en dyr motor at skrue på, især hvis man skal have en anden til det.
    De er især kendt for kædeproblemer.


  • #18   28. maj Jeg ville holde mig langt fra sådan noget hvis jeg ikke kunne lave det hele selv.

    Det bliver rigtig dyrt når man først er i gang.
    Knastkæder og hjul koster ca. 10.000 Kr bare i dele. Du skal sikkert også slås med at få dyser ud af topstykket. Når du alligevel har det hele skilt af skal der måske også en ny kobling til.
    Arbejdsløn bare til et motorskifte koster vel glat væk 20.000 Kr og så kommer motor og alle de dele man skifter samtidig med.

    Da det er en BMW motor er det sandsynligvis kun ventiler der er bøjet, men der ryger godt nok mange værkstedstimer på alligevel.


Kommentér på:
Knastkæde knækket, hvad skal der til?

Annonce