{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.100 visninger | Oprettet:

Stationcar: Mest holdbare til næste 20 år? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Hvis vi snakker fabriksny eller let brugt stationcar hvad skal man så gå efter hvis man har flg krav:

1. Mest mulig problemfri kørsel. Robusthed.
2. Bedst mulig rustbeskyttelse ab fabrik
3. Nem at skrue i hvis man selv vil lidt.

På 20 år skal den kunne spole ca 300000km af, dvs 15000km om året. Og det skal ske uden ophold på værksted ud over service.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stationcar: Mest holdbare til næste 20 år?
  • #1   26. maj Der er jo ikke noget man selv kan skrue i mere, tag en elbil i stedet.

    Men ellers er alt fra VAG gruppen jo skudsikkert, især Skoda og VW.


  • #2   26. maj Allan ha ha Vag er sgu da det ringeste lort ,tror vist din tidsalder stoppede i 1980 smiley

  • #3   26. maj Alle moderne biler har jo masser af elektronik, at forvente den slags kører 20 år uden nedbrud virker for mig som utopi

    Hvad er budget til indkøb, og hvorfor har du en forventning om 20 år med samme bil?

    Har du regnet på om der overhovedet er forskel i omkostningerne ved 10 kontra 20 års ejerskab?

    Men mit bud er at finde noget benzin uden hybrid af nogen art, også gerne en N/A motor og manuel gearkasse. Altså en bil jeg personligt ikke kan komme i tanke om findes fra ny eller 2-3 år gammel

    En nyere c klasse med 1,5 benzin koster små 500.000,-, over 20 år er afskrivninger derfor højere end på eksempelvis en mindre Fabia, Clio eller lignende til 150.000-200.000,- over 10 år

    Jeg er med på at de ikke kan sammenlignes, men det lyder som om økonomien er vigtig i dette her



  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 160 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.985
    #4   26. maj Du finder ikke et bilmærke der klare det
    Som tekniker på et frit værksted, kan jeg siger at vi arbejder med alle bilmærker.

    Og vi møder mange sjove udfordringer

    Og dem der siger at et bilmærke har biler der kan klare det
    Lever på en lyserød sky


  • #5   26. maj Claus H

    Unge mand, jeg giver lige præcis den oplevelse JEG har med mærket, koncernens fejlkonstruktioner har jeg behændigt navigeret udenom, kører benziner med manuel gearkasse, DSG osv er NO GO for mig.
    Syner den hver gang for hvad 2 bremseskiver og klodser koster, ca 600, og et synsgebyr kr 320, og den er aldrig i stykker, whats not to like:-)

    Har også en Dacia der aldrig er i stykker, men det er en anden snak.


  • #6   26. maj MG5?

  • #7   26. maj Hvis jeg billigst muligt skulle køre stationcar i de næste mange år, med fokus på det skulle være billigt, og ligeglad med om det skulle være festligt.
    Så havde jeg købt en Toyota Avensis af den seneste generation med manuelt gear.

    En bil der kan køre 300.000 km. kun med servive, det findes jo ikke, og slet ikke når det skal fordeles over 20 år. Tvivler på at nogen som helst af de helt nye biler i dag, overhovedet når tilnærmelsesvis at være kørende om 15-20 år.


  • #8   26. maj #6
    En moderne elbil der kører i 20 år uden andet end almindelig service?


  • #9   26. maj Carlo har fat i det rigtige, til dine ønsker er en Toyota med manuelt gear det eneste rigtige valg.

  • #10   26. maj Jeg valgte selv en Toyota Avensis T27 med manual gear fordi jeg skulle have noget driftsikkert. Er den hurtig? Nej, men den kører ganske fint som et køretøj der fragter mig fra A bil B.

    Jeg forventer den kan holde de næste 5-6 år uden større udgifter. Muligvis endnu længere


  • #11   26. maj Dette er min egen mening, men tror ikke at der på markedet indenfor elbiler findes en model der kan holde i 20 år, optimistisk måske 10 år, men tror det bliver problematisk at komme af med sin åhh så grønne miljøvenlige elbil som er lige til skrot efter 7-9 år.
    Fordi der ikke er nogen der vil ofre 70.000 til 100.000 på en ny batteripakke når den gamle er død.


  • Henrik H
    Henrik H Online Tilmeldt:
    sep 2018

    Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 530
    #12   26. maj Tror jeg havde valgt en dacia med 1.5 dieselmotor. Der er så lidt udstyr så der er ikke meget der kan gå i stykker

  • #13   27. maj Havde også valgt Toyota Avensis..

  • #14   29. maj En ny Fiat Tipo 1.6 MJT 6 trins manuel.
    Kan købes i Tyskland, den er meget simpel at skrue i.
    Dele fra undervognen er F.eks ikke nytænkning, de har været brugt og testet i over 15 år.
    Dele er også vidt tilgængelige.
    Motoren bliver også brugt på mange andre biler og mærker, så massere YouTube videoer til alt;-)


  • #15   29. maj #14 FIAT og problemfri harmonerer ikke særlig godt sammen...
    -især ikke når du sætter dem op imod Toyota.
    (Har haft begge dele)


  • #16   30. maj Det kommer an på hvilken, Tipo har de solgt i så mange år nu. At den er fuldstændigt gennemtestet, og alle børne fejl er udrettet

  • Morten
    Morten Tilmeldt:
    jun 2023

    Følgere: 23 Svar: 130
    #17   30. maj Hvis du vil selv skrue lidt. rent utopi nuomdage med alt det computer bras i bilerne. Du skal temmelig langt tilbage for at finde et "analog" bil rent teknisk.
    Sådan er udviklingen nu bare.
    Du kan stadig købe fabriksnye "analoge" biler.
    Fx. AC Cobra. Helt fri for computer dikke darer. Kun ren køreglæde. smiley smiley Om den er praktisk i hverdagen, er en hel anden sag. smiley


Kommentér på:
Stationcar: Mest holdbare til næste 20 år?

Annonce