{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.371 visninger | Oprettet:

Morten N
Morten N
Følger: 11 Emner: 1 Svar: 4

Kan ikke finde min bil hos skat. {{forumTopicSubject}}

Har købt en gammel 2CV fra 1974 der har stået uden plader i mange år. Men nå jeg vil lave ejerskifte på Motorregistret kan jeg ikke slå den op hverken på stelnummer eller tidligere reg.nr. Heller ik på nummerpladenet eller lignende, jeg havde tænkt mig at ta den til registreringssyn på fredag, men blir nu i tvivl om det kan lade sig gøre nå den ikke kan slås op og jeg heller ikke kan ejerskifte den? Har i oplevet noget lignende?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan ikke finde min bil hos skat.
  • #1   4. jun 2024 Kan man godt ejerskifte/omtegistrere en bil, der ikke er på plader?

• #2   4. jun 2024 Registrerings syn er krævet for at få den på plader.
    Man kan ikke ejerskifte noget der ikke er registreret jo.

Afhængig af hvornår den er afmeldt, så kan digitale oplysninger sagtens mangle i det digitale register.

Sving forbi din lokale synshal med attesten og hør dem om alt ikke er ok.

• #3   4. jun 2024 Start med et registreringssyn, derefter får du ny reg attest og så kan du ejerskifte den

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #4   4. jun 2024 Du kan jo ikke ejerskifte noget som ikke er på plader. Du skal have den synet og købe plader og så er den i dit navn. Så det er skam helt som det skal være. Du skal bare have din registreringsattest med til syn.

• #5   4. jun 2024 Nu gik der papegøje snak i det

• Morten N
    Morten N Tilmeldt:
    jun 2024

#6   5. jun 2024 Takker det gir god mening man ik kan ejerskifte før, men det var ikke der min største bekymring var, men i at jeg ikke kan slå stelnummer eller tidligere reg.nr. op i motorregistret, som om bilen ikke eksisterer. Man blir lidt bekymret for om den er røget ud af systemet eller der er lavet fusk engang ?? Men må bare se hvad synsmanden siger på fredag...

• #7   5. jun 2024 Du kan ikke slå den op fordi det er for længe siden den har været registreret. Så er den røget ud af det digitale system.
    Ikke noget at være nervøs for hvis du ved at den har haft danske plader på tidligere smiley

• #8   5. jun 2024 Morten, du må gerne lige komme med en tilbagemelding når du har været i synshallen med den smiley har nemlig selv en BMW fra 72 som ikke har været på plader siden 85. Den kan skat nemlig heller ikke finde i deres system, på trods af at jeg har en dansk reg.attest til den, så jeg er faktisk selv i tvivl om, hvordan den lige skal klares. Medarbejderen fra skat som jeg snakkede med mente, at der muligvis skulle betales ny importafgift på bilen, hvilket bare er totalt tåbeligt hehe

• Morten N
    Morten N Tilmeldt:
    jun 2024

#9   7. jun 2024 Opdatering har været til registreringssyn, da den har været uden plader i over 12år har SKAT slettet den fra systemet. Jeg fik den synet osv. Men kan først få plader på den igen nå SKAT har lavet ny afgiftbehandling, hvilket forhåbentlig ik er ret meget. Men sender en ny opdatering nå det er på plads, men det kan tage flere uger... Øv... God weekend derude!

• #10   7. jun 2024 Er det helt ny fuld afgift på den, som hvis man havde hentet en tilsvarende i udlandet eller er der en rabat, da den allerede har været indreg. i dk?

• Dennis Gsi
    Dennis Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
    #11   7. jun 2024 Lyder vildt
    At man skal betale afgift igen

Bare fordi SKAT, Ikke har styr på tingene

Man skal da ikke straffes fordi SKAT
    har undladt og før den over i det digitale system

• #12   7. jun 2024 Ja jeg synes også, at det lyder ude i hampen, men har hørt det før, men har satme også svært ved, at tro at det virkelig kan være rigtigt

• #13   10. jun 2024 Morten, jeg tror du skal prøve, at kontakte SKAT. Jeg var til syn med en bil i dag hvor jeg spurgte synsmanden om netop samme spørgsmål. Han svarede prompte, at hvis bilen er slettet/røget ud af Skats system, så skal der sendes en kopi af den gamle reg.attest til SKAT og bilen vil på ny blive oprettet i deres system og blive afgiftsat til 0 kr, altså vil man IKKE skulle betale ny afgift på den igen ??

• #14   11. jun 2024 Det lyder da også mere reelt. Det virker tåbeligt at skulle betale afgiften to gange

• Kasper K
    Kasper K Tilmeldt:
    apr 2017

Følger: 1 Svar: 2
    #15   8. feb Hvad endte det med i sidste ende

• #16   8. feb Kasper, tror ikke du skal forvente et svar..... TS her ikke været Offline længe
    Senest online: 11. jun 2024

• Morten N
    Morten N Tilmeldt:
    jun 2024

#17   9. feb Jeg Kontaktede skat fik fat i en "udlænding" der var besværlig at ha med at gøre der ville ha jeg skulle scanne alt muligt, som synsmanden allerede havde scannet og sendt ind til dem men det kunne han åbenbart ikke finde ud af... Så senere samme dag blev jeg ringet op uafhængigt af en helt anden (dansker) der inde fra. Han klarede lige det hele fra telefonen og jeg kunne hente nummerpladerne samme dag! smiley Så gik ret hurtigt og smertefrit ??

• Morten N
    Morten N Tilmeldt:
    jun 2024

#18   9. feb Og skulle forresten ikke betale noget smiley

• #19   14. feb Fedt med en tilbagemelding smiley thumps up

Kommentér på:
Kan ikke finde min bil hos skat.

Annonce