{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
728 visninger | Oprettet:

Landcruiser, Patrol, Pajero (eller andet) til 4x4 løb til Dakar {{forumTopicSubject}}

Hej Alle,

En kammerat og jeg skal køre et 4x4 løb til Dakar (knap 8.000 km) og ville gerne høre herinde hvad folks meninger er. Valget er umiddelbart snævret ned til:
- kort 4x4 model
- Landcruiser(bj vs lj? eller 70 vs 73?), Patrol (160/260), Pajero
- 1990 eller ældre

Men vi er interesserede i at høre en masse gode folks meninger.

Baggrund: Vi skal købe bilen inden september, hvor vi starter et mekaniker kursus, der varer et halvt. Næste år kører vi nogle test løb og lære af vores fejl. 2026 sker det. Lige nu ved vi ikke så meget, men det kommer vi til, og det er det sjove ved udfordringen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Landcruiser, Patrol, Pajero (eller andet) til 4x4 løb til Dakar
  • #1   5. jun FEDT !!
    Der er jo mange meninger og holdninger til 4x4-biler og har selv haft Patroller og nu Pajero V6 (benzin).
    Pajero, har jo deltaget og vundet Dakar nogen gange med tiden. Men hold jer til nyere modeller f.eks 00'er og frem, for er jo en voldsom belastning de bliver udsat for. Vælger i Pajero, så efter en 3.5 el. 3.8 benzin.
    Om i skal gå efter benzin el. diesel, syntes jeg er svært at vurdere, men de kørte dog i benzin-biler.

    Lav endelig gerne nogen indlæg, vi kan følge med på, for lyder MEGA spændende.


  • #2   5. jun Nu står der ikke noget om budget, men min første tanke til sådan noget er en Bowler Wildcat, men om det er det som giver mest mening ved jeg ikke.

    https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=393905417&lang=en


  • #3   5. jun Ej hvor er det fedt! Jeg har ikke forstand på firehjulstrækkere som sådan, andet end Land Cruiser sådan generelt, så kan ikke sammenligne med andet.
    ...og som Jacob skrev, så hold os da lige opdaterede. Det er da super spændende!


  • john H
    john H Tilmeldt:
    jun 2024

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   5. jun Vi holder jer helt sikkert opdateret smiley

  • Morten
    Morten Tilmeldt:
    jun 2023

    Følgere: 23 Svar: 142
    #5   6. jun Hvad med Gelandewagen? Så får i lidt luksus oveni. smiley

  • #6   6. jun Spændende med den slags udfordringer, og fedt i tør kaste jer ud i det smiley

    Hvorfor satse på en så forholdsvis gammel bil, er det fordi i ønsker at køre dakar classic løbet, for så giver 1990 jo faktisk ingen mening i forhold til klasserne som jeg læser dem smiley

    Er der krav om service crew og assistence truck, for det kan jo se sådan ud på dakar classis i forhold til krav for at deltage smiley

    Hvad er budget for hele oplevelsen frem mod 2026, indkøb af bil, licens, godkendelse af bil til at deltage, deltager gebyr og alt tænkeligt grej?

    Har man ikke afsat de nødvendige midler, skal man nok helt lade være at starte smiley


  • #7   6. jun Suzuki Vitara mk1? Dog er der ikke så meget power, men til gengæld vejer den hellere ikke så meget.


  • #8   6. jun

    profilbillede
  • #9   7. jun Køb den sløveste af dem, så kommer I ikke så langt væk, når I kører den forkerte vej smiley

    Pajero af de der gamle årgange var da vist det værste BÆ.......
    #1 "Pajero, har jo deltaget og vundet Dakar nogen gange med tiden" Men hvor meget var ændret på disse biler, i forhold til en standard Pajero ?

    Landcruiser er vel det nemmeste at finde stumper til, ude i verden......


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.882
    #10   7. jun De ældre pajero er vist nærmest umuligt at finde nu til dags. Toyota Landcruiser er nok det mest stabile i kan finde. Men den kræver nok en motor update for at have bare en smule kræfter. Patrol er ikke en jeg ville overveje, gamle, rådne og ingen power, svære at få stumper til.....Jeg ville gå med en landcruiser eller en landrover. Landrover er britisk men en rover v8 er nu mere frisk end de andre...

  • #11   8. jun skal man have Pajero gen. 1, er nærmest umulig at finde til fornuftige penge.
    har jo selv 2 gen.2'er og er nu ikke svært at finde stumper til og har et super 4x4-system.
    dem der deltog/ deltager, gælder vel alle mærker, var/ er jo voldsomt modificeret til at kunne tackle et Dakar-rally, for kræver da godt noget af et budget og team at kunne gennemføre turen.

    men er mange overvejelser og ting at tage stilling til, men gå da efter hvad i vil og selv føler for der er den rigtige løsning.
    vi andre følger ivrigt med i jeres bedrift.


  • Per T
    Per T Tilmeldt:
    aug 2016

    Svar: 51
    #13   11. jun Jeg ville snuppe denne Lexus GX470. Meget holdbar bil. https://www.facebook.com/share/p/q2E4n5SCkthDB1tZ/

  • john H
    john H Tilmeldt:
    jun 2024

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #14   12. jun Hej Alle. Der er kommet nogle kommentarer vedr Dakar Classic. Det er ikke det vi skal køre. Vi skal køre til Dakar. Løbet hedder Real Way to Dakar og har ikke noget med det der nu køres i Saudi Arabien. Så med andre ord, vi kan selv vælge bil smiley

  • #15   12. jun det en fed idé i har fået, uanset hvad den hedder

    https://www.realwaytodakar.com/


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.882
    #16   12. jun Jeg har haft en 1 gen pajero for 20 år siden. en årgang 1987 tror jeg, 2.5 turbo diesel....Den var egentlig ret terrængående, men manglede virkelig power og var ikke super behagelig på længere ture. Men de er næsten væk alle sammen...Så dog en her den anden kørende med plader på, så de findes da....

Kommentér på:
Landcruiser, Patrol, Pajero (eller andet) til 4x4 løb til Dakar

Annonce