{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
447 visninger | Oprettet:

lasse b
lasse b
Tilmeldt:
15. maj 2011
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 22

Lyd fra kobling {{forumTopicSubject}}

Hej alle derude,

Jeg står med er problem efter min Nissan note 1.4 benzin fra 2013 har fået ny kobling og udrykkerleje fordi den hoppede ved igangsætning, bilen har kun kørt 45.000km.

Problemet med den hoppede ved igangsætning er løst, men den kan finde på at hænge lidt fast i 1 og 2 gear når det er køligt, og når motor og gearkasse er blevet varm kommer der en rasle lyd når jeg holder i tomgang og den er i frigear, lyden går væk når jeg trykker koblingen ned.

Koblingen sagde mekanikeren er fra mærket “blueprint” og det hydrauliske udrykkerleje er fra mærket “luk”

Jeg har opgivet at snakke mere med værkstedet om problemerne som er kommet efter de har udskiftet kobling og udrykkerleje. De er så frække og benægter fuldstændig, og siger det er min gearkasse der er slidt, og den fejlede intet inden de fik ind smiley

Jeg ved ikke hvad jeg lige skal stille op, om jeg skal køre den på Nissan værksted og få skiftet det hele igen med originale dele.

Kan nogen hjælpe, med at finde fejlen eventuelt lave det for mig eller kender nogen det kan Jeg bor i Birkerød…

Tænker det bliver dyrt hos Nissan, men jeg øsnker bare min bil virker som den skal ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lyd fra kobling
  • Bent B
    Bent B Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 79
    #1   8. jun Du skulle nok have skrevet ind da det "bare " var hoppende igangsætning, det kunne måske være fixet billigere.
    Hængende 1. og 2, gear , kunne være manglede olie i gearkassen. Selvom Blueprint nok ikke er et kvalitetsmærke burde koblingen (eller udrykkelejet ) ikke være problemet.
    En gearkasse er normalt ikke slidt ved 45000 km., men hvis den har været "tørlagt" så kan kan den godt dø.


  • #2   8. jun Har du fået lavet bil ved Mujaffa’s auto i Brabrand eller hvad?
    Det lyder til du skal gå lidt til dem.


    profilbillede
  • #3   8. jun Raslen i tomgang lyder meget som udtykkerlejet. Der forsvinder lyden nemlig når men lægger pres på den ved at trykke på koblingen.

  • #4   9. jun Vi har lige haft en Skoda inde
    Hvor den larmede når koblingen ikke var trykket ned


    Vi var 2 der var meget sikker på det var udtrykker lejet, da lyden ændrede sig, når man trykkede koblingen ned

    Kollegaen mente det var gearkassen der var slidt bil havde kørt under 200.000 km
    Så den burde ikke være slidt.

    Men han fik ret, da vi fik gearkassen med kunne man se kobling og udtrykker lejet var skifte for ikke så lang tid siden
    Nok sker lige før ejeren har købt bilen

    Men når man drejede højgears akslen rundt
    Så larmede gearkassen

    Så den fik en "ny" brugt gearkasse på
    Og vi genbrugte kobling og udtrykker lejet
    Da der var fint

    Så hvis de ikke har kontrolleret gearkassen
    Kan det være den


  • #5   11. jun Jeg havde engang samme problem med en Ford.
    Det var IKKE kobling eller udrykkerleje, men et ødelagt højgearsaksel-leje som sidder ved koblingen.
    Vælg et andet værksted, det lader til de bare gætter på noget uden egentlig at analysere hvad bilen fejler. Godt nok sjældent en manuel gearkasse går i stykker.


  • #6   11. jun TC ikke hvis man køre Opel med 6 trins gearkasse
    De har et ende leje som ikke bliver smurt, nok
    Så de begynder at hyle når man køre


  • #7   12. jun Gsi, jeg kender ikke mange gearkasser og koblinger, men delte min erfaring med Ford.
    Måske kunne det bruges ved hans Nissan.
    Uanset hvad ville jeg vælge et værksted man kan have tillid til da man ellers risikerer at de bare skifter dyre ting som måske intet fejler.


Kommentér på:
Lyd fra kobling

Annonce