{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  solfilm
  • #1   24. apr 2007 Nej.. du skal bare bruge en masse sæbevand.. (sulfo)

• #2   24. apr 2007 hvor har du købt det?
    er det fra thansen, og er det ikke pakket ud endnu. så bare ned med det igen! det stinker af lort! det er den værste gang lorte film der er lavet! det virker kun på helt lige ruder! de må ikke bue

men ellers hvis det er kvalitet du har købt så prøv dig frem og læs brugsanvisning så går det nok

• #3   24. apr 2007 okay..
    jamen er det ikk svært at undgå luft bobler.

• #4   24. apr 2007 luftboblerne er nemme nok at få væk med spartel eller varmepistol

• #5   24. apr 2007 Nej det er derfor at du skal bruge meget sæbevand.. sæbevandet giver dig tid nok til at du kan flytte rundt på filmen og evt. luftbobler så du kan nå at trække boblerne ud..

• #6   24. apr 2007 okay..
    det er noget jeg har fundet på mit arbejde..
    det er noge tvi bruger til vores firma biler..
    det er ikk pakket ud endnu..

• #7   24. apr 2007 og du skal sprøjte vandet på ruden og filmen inden du sætter det på.. og husk nu er det er på den side med lien du skal sprøjte med sæbevand..

• #8   24. apr 2007 lyder lidt indviklet sys jeg. eheh.
    man må bare prøve det jo..

• #9   24. apr 2007 det fejler sku da ikke noget hvis solfilmen er fra thansen.... den er lige så god som andre i sin prisklasse!

• #10   24. apr 2007 haha! fejler ikke noget? den er lige til at lukke op og skide i....!

det kan KUN bruges på ruder der er lige eller kun buer én vej...

f.eks. min bagrude den buer begge veje! men thansens er ikke elastisk nok, så efter man har fjernet alle bobler så har man stadig sådan nogle folder der hvor ruden buer mest!

• #11   24. apr 2007 Jeg vil nu gi Peder ret.. det er ikke det bedste.. det er ikke skide flexibelt..

• Anders  C
    Anders C Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Svar: 24
    #12   24. apr 2007 Det solfilm de proffesionelle bruger falmer ikke på samme måde som T-Hansen film eller Biltema film.

Jeg havde selv monteret noget blå biltema film i min vectra. Allerede efter 2 måneder var der farveforskel.

Her lidt info om at montere bagrude solfilm i korte træk.

1) Vand på ruden.
    2) Filmen uden på ruden, med bagpapiret vendt mod dig selv.
    3) Stram filmen vandret op ca. midt på.
    4) Varm filmen med en varmeblæser (ikke for tæt på) til den forsigtigt begunder at krympe. Samtidig med at man skraber de krympede steder ud så de ligger helt plan med ruden. (filmen krymper kun i top og bund).
    5) Tilskær filmen så du har et par millimeter ud over den sorte kant på indvendig side af ruden.
    6) Afrens ruden (grundigt)
    7) Tag bagpapiret af filmen og sprøjt sæbevand på både ruden og limsiden af filmen... (du kan nu flytte rundt med filmen)
    8) Skrab grundigt diverse luftbobler ud med en skraber, fra midten af og ud mod siderne.

Når dette er gjort så er din bagrude færdig. Der vil 99% af gangene være en smule vand mellem film og glasset. Det fordamper stille og roligt af sig selv.

Held og lykke med det...

Går det helt galt, så fix en prof. til at gøre det... Det giver altså det pæneste resultat.

Kommentér på:
solfilm

Annonce