{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Elbil fantasier og fantasilioner
  • #1   4. jul

    profilbillede
  • #2   4. jul

    profilbillede
  • #3   4. jul

    profilbillede
  • #4   4. jul

    profilbillede
  • #5   4. jul

    profilbillede
  • #6   4. jul

    profilbillede
  • #7   4. jul

    profilbillede
  • #8   4. jul

    profilbillede
  • #9   4. jul

    profilbillede
  • #10   4. jul

    profilbillede
  • #11   4. jul

    profilbillede
  • #12   4. jul

    profilbillede
  • #13   4. jul

    profilbillede
  • #14   4. jul

    profilbillede
  • #15   4. jul

    profilbillede
  • #16   4. jul

    profilbillede
  • #17   4. jul

    profilbillede
  • #18   4. jul

    profilbillede
  • #19   4. jul

    profilbillede
  • #20   4. jul

    profilbillede
  • Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2016

    Følgere: 2 Svar: 684
    #21   4. jul Hvad er det du vil med dette indlæg, udover at udstille din egen uvidenhed.

  • #22   4. jul Der er en han kan køre 500.000km på bremserne og en hun kan køre 20.000km for 600

    Hvem var dog klar over det..


  • #23   4. jul Nå ja, og så er der en hvor det bar koster 0kr

    Det tænker jeg da der er mange der er uvidende om


  • Thomas G
    Thomas G Online Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 2 Følgere: 19 Emner: 20 Svar: 1.232
    #24   4. jul Uden at være.dumsmart kan jeg køre uendeligt langt gratis med min.
    De første model seere har fri supercharge. Har lige været i Frankrig forbrug 0kr for ca 3500km.
    Slid er interessant, det kan være ekstremt lavt hvis du kære pæne lange ture og holder sine bremser rustfri.
    Elbiler falder pt.mest på rustne bremseskiver, døde undervognskomponenter og til dels elektronik. Det sidste er alle de dumme små for sjov dimser der dør efter en årrække, der gør de også på andre biler.
    Elbiler er farlige på nogle få men meget betydende steder.
    Batteri og motor er kostbare at skifte. Og stumper til f.eks. model s er dyre. Folk glemmer hvad de biler havde kostet med afgift, men stumperne koster sjovt kok som.om der er fyld afgift på.
    Buler kan blive absurd dyre på dem af dem som er lavet I aluminium eller fiber.
    Er der lidt mange frelste Elbiler ejere, ja kan ladning blive et problem ja hvis ikke infrastruktur kan følge med.
    Min gamle slæde er laaaanf tid.om at lade op. 1.15 time er normalt fra 10pct til 90pct. Og er du klemt med langt til næste lade stander og skal have 100pct er 1.45 time.inden for havde det kan tage.
    Så man skal tænke over hvad man skal bruge den til.
    PS model s lider også under intet hængertræk.


  • #25   4. jul Ville det ikke have været smartere at linke til tråden fremfor at smide 27 screenshots der ikke er i rækkefølge?

  • #26   4. jul Mit gennemsnits forbrug på vores Model Y her om sommeren er 110-125 watt pr km
    I dag har jeg ladet 22 kWh overskudsstrøm på fra vores solceller, ergo har jeg fået 175 km rækkevidde på for 10 øre smiley

    Mht slid så har jeg måtte smide min i bremse feltet 2 gange på arbejde for at slide rust af, den har kun kørt 50.000, men der er ikke rigtig noget slid at se hverken på bremser eller dæk endnu

    Jeg satser på når 208'eren skal have skiftet et eller andet, at den så også bliver skiftet til en Tesla, for selvom den da kører 27 km/l, så er den alt for dyr at tanke, samt køreglæde og komforten i en elbil er langt højere end en diesel smiley


  • #27   4. jul Jeg lader med 255 kW mens batteristanden er lav, med mit normale blandet forbrug på denne årstid kører jeg 8 km pr kWh

  • #28   4. jul #25# så skulle jeg linke til "27" forskellige tråde med fler 100 svar pr tråd

  • #29   4. jul Velkommen til Radiobiler.dk

  • #30   4. jul Ingen gang min tandbørste er EL så min bil bliver aldrig EL. smiley

  • #31   5. jul Mærkeligste tråd længe smiley smiley

    profilbillede
  • #32   5. jul

    profilbillede
  • #33   5. jul Det er altid komisk med det mudder kast der opstår, i kommentar sporet på facebook og på diverse nyheds medier er det virkeligt underholdende.
    Det er ikke så meget bilerne der giver debatten, det er mere nogle af de nyfødte elbils fanatikere, der skaber både spliden, og underholdningen.
    For min skyld må man gerne være veganer, vegetar, buldrende homo sexuel, tidligere ryger eller elbils pilot.
    Men lad nu bare være at kæfte sådan op om det, og lad nu være med at prædike for verden om hvor fantastisk det er.
    Om man er gnubber eller er til at få mokket noget op i nougat grotten, det er helt ok for mig. Det er de færreste i den lejr der direkte altid kæfter op, men de har dog deres Pride hvor de viser flaget.
    Alle ved at man ved et frokostbord, ikke behøver spørge om der er nogen der er veganere, det skal de nok selv kæfte op om.

    Men der er ingen af disse der slår de militante elbils debattører, de kæfter ofte op som børn med 17 diagnoser. De går helt i ekstase omkring følelserne omkring det. De er blevet frelst, og vil frelse verden.
    De er ofte meget fintfølende mennesker, og de forstå ikke at mange af de kommentarer der kommer, blot lige er for at puste lidt til ilden.

    Der findes også normale folk der har valgt en ellert, der er endnu bare et stykke vej imellem dem…. Min næste firmabil sidst på året bliver også et elektrisk piskeris, det er bestemt ikke noget jeg bliver hverken stolt eller frelst af.
    Håber da i hvertfald at jeg ikke får den elektrifiserede syge med tvangstanker.
    Så vil jeg næsten hellere klæde mig ud som enhjørning i en Pride parade, og trække en håndfuld ny udsprungne i en lilla indkøbsvogn.


  • Thomas G
    Thomas G Online Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 2 Følgere: 19 Emner: 20 Svar: 1.232
    #34   5. jul Bare for en god ordens skyld, jeg har pt kun 16 diagnoser, jeg skred inden de gik igang med den næste ??
    God weekend


  • #35   5. jul

    profilbillede
  • #36   5. jul

    profilbillede
  • Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2016

    Følgere: 2 Svar: 684
    #37   5. jul

    profilbillede
  • #38   5. jul

    profilbillede
  • #39   5. jul

    profilbillede
  • #40   5. jul

    profilbillede
  • #41   5. jul Jeg er ret sikker på at mange hvis ikke de fleste mig selv inklusiv kun har elbil for pengepungens skyld
    Jeg er tæt på fløjtende ligeglad med hvordan det påvirker miljøet, men komforten og prisen er bare markant mere effektiv end på en ICE bil smiley


  • #42   5. jul Vi står da også lige nu og tænker på at skifte bilerne ud til noget elektrisk.
    Jeg er bestemt ikke frelst eller tror det gør den store forskel for miljøet MEN det er besparelsen alene!! Vil 100% hellere kører i min gamle e92 335D end en megane e-tech eller Tesla model 3 da de i mine øjne er fuldstændig uden sjæl og charme det er udelukkende transportmidler.
    Jeg tror næsten vi ville kunne spare finansieringen på brændstof og vægtafgift, jeg syntes bare det er trist! Men man er jo nok nød til at blive voksen på et tidspunkt smiley


  • #43   9. jul Hvordan kan det være at 99% af alle argumenter handler om økonomi og ikke om køreglæde jeg kører med glæde v8 benziner så længe jeg kan.

  • Mathias G
    Mathias G Tilmeldt:
    jul 2024

    Svar: 4
    #44   9. jul #43

    Fordi de fleste mennesker tænker på pengepungen og de er også ligeglade med køreglæde. De tænker A til B


  • tim p
    tim p Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #45   9. jul 10 liter sprinklervæske på 65000km. Er du gal mand. Om vinteren bruger jeg nok 10 liter på en uge/300km ellers kan jeg da ikke se ud af forruden.

  • #46   9. jul #44 Har du en statistik på det?
    -jeg kører i det jeg helst vil, og så betaler jeg bagefter..


  • #47   9. jul #46 behøver man en statistik som viser det når VW Up! har været mest solgte bil i Danmark i perioden 2009-2019?

    https://nyheder.tv2.dk/samfund/2022-08-11-salget-af-mikrobiler-er-styrtdykket-nu-saelger-ny-biltype-som-varmt-broed


  • #48   10. jul Den her tråd ligner alle de andre opslag på diverse sociale medier..
    Dem som mener at vide bedst, og dem som har de stærkeste holdninger til elbilerne, det er folk som aldrig har ejet en elbil..
    Husk på at stort set alle os elbil ejere har haft i fossildrevne biler før..

    Jeg har ejet ca. 50 biler i mit liv, og har nu en Tesla.
    ALDRIG har jeg haft en bil som så mange har en mening om, og ikke mindst har behov for at udtrykke deres mening om..
    Hvorfor er det at folk mener det er så vigtigt at komme af med sin holdning om elbiler, og i særdeleshed om Tesla ??
    Jeg har da ikke behov for at sable andre folks biler ned, jeg er da fuldstændig ligeglad med hvad folk vælger at køre i, det er da deres egen beslutning.

    Nogle tror det kun handler om miljø.. Ærligt.. Jeg er fuldstændig ligeglad med om jeg kører "grøn" eller ej.. Jeg har brændt i tusindvis af liter brændstof af i mit liv.. Men mange tror fejlagtigt at når man kører i elbil, så er man typer der også selv bager sit speltbrød og klidboller, og går til demonstrationer imod klimaforandringer osv.
    INTET kunne være længere fra sandheden.. De fleste don't give a shit !!

    Økonomien.. Det er jo en vigtig faktor.. I en moderne elbil idag, koster det ca. 20,- kr. i snit at køre 100 km. I mange tilfæde endda billigere.. I fossil verdenen ved man præcis hvor langt ens bile kører på literen, og hvad en liter koster.. Ved elbiler er det meget svingende pga. forskellige faktorer.. Men jeg ligger på en udgift på ca. 400,- kr. pr. mdr. for at køre ca. 2000 km.
    Grøn afgift er så lavt at jeg ikke engang ved hvor lidt det koster, mener det er noget 6-700,- kr. om året.
    Serviceudgifter er der ikke rigtig noget af, ud over rengøring og smørring af bremser..
    Alt andet lige, så er det da fedt at kunne stå op hver dag med "tanken" fyldt på sin bil, uden at skulle tænke på det.. Det er bekvemligt og nemt og billigt.

    Køreglæde.. Nogle mener det kun er et transportmiddel når det er en elbil.. Det er da noget værre bavl.. Hvorfor skulle køreglæden være mindre i en elbil.. smiley For mig er køreglæde en kombination af mange ting..
    Er det køreglæde at kan køre 2000 km. pr. mdr. for 400,- kr. ?? Ja det er det da..
    Er det køreglæde at have en bil der kan "lette fra møddingen" og komme til 100 km/t på 5 sek. ?? Ja det tror jeg da nok det er..
    Er det køreglæde at have en bil som har stort set ALT i det ekstraudstyr man ellers skal betale kassen for ?? Ja det er da mega køreglæde..
    Er det køreglæde at sidde i en støjsvag bil med ALT indenfor den nyeste teknologi ?? Det er da køreglæde fra øverste hylde..
    Er det køreglæde at have en bil med SÅ mange muligheder som bare gør det fedt at køre bil..
    Opdateringer af bilen kommer jævnligt.. Det er da feks. fedt at komme ud i sin bil og finde ud af at bilen i løbet af natten har fået implementeret Matrix lys og kurvelys..
    Så ja, køreglæde er en kombination af mange forskellige ting..

    Een af grundene til at jeg valgte elbil og i særdeleshed Tesla, var at jeg er vild med tech sådan generelt.. Så jeg synes det er mega fedt med alle de små finurligheder man får i en elbil, alle de muligheder der følger med..
    Det er fuldstændig sindssygt hvad sådan en bil kan.. Det er virkelig imponerende og fedt at køre med i hverdagen..

    Men igen.. JEG har valgt at køre elbil, DU har måske valgt noget andet.. Fred være med det.. JEG har ikke behov for at nedgøre eller komme med "kloge" bemærkninger om din bil..
    Lad dog folk selv vælge hvad de ønsker at køre i, og have glæde og fornøjelse med deres bil, UDEN at skal ligge ører til folks nedladende meninger om deres bilvalg..
    Vi er alle forskellige og har forskellige præferencer, husk det smiley


  • #49   10. jul Sidste år købte vi en Opel Astra Plug in hybrid, og grunden til at det ikke blev en elbil, er at vi også ska kunne trække en Campingvogn, og en stor Boogie trailer flere gange om året! og jeg magter simpelthen ikke at tage Campingvognen af værd gang bilen skal lade, og det skal den jo for ca værd 200 KM når man har huset hægtet bagpå! så bliver det pludseligt langt ned til Italien eller Spanien! men jeg må være ærligt og sige at den nye I5 Touring ser lækker ud, og at den kunne jeg godt finde på at anskaffe om 1-2 år!

  • Thomas G
    Thomas G Online Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 2 Følgere: 19 Emner: 20 Svar: 1.232
    #50   10. jul Sejr har en pointe somjeg syntes holder. Er man camping person skal man enten være pensionist eller ikke bruge den med elbil.
    Tesla bjørn på YouTube har lavet test med det og kører ofte med trailer erc. Men det er meget tydeligt at det ekstra forbrug gør ondt fordi selv en frisk bil kan ikke lade så hurtig aol en diesel kan tanke. Og antallet af stop man skal tage bliver ret ekstremt. Og så er ladenettet pt lidt tyndbenet hist og pist sydpå. Der er især store skovområder i Tyskland hvor begrænset rækkevidde kan blive lidt trist.


  • #51   10. jul Grunden til at jeg ikke magter at tage Campingvognen af og på for værd 200 KM er at jeg er kronisk syg i min ryg, og har også en Diskusprolaps i lænden! jeg har smerter værd dag, men hvis jeg bukker mig for meget eller bare laver et lille forkert vrid, så har jeg kraftige smerter, og der kan sagtens gå 2 uger før at de er væk, og så er ferien jo ødelagt!

  • #52   11. jul #49 + #50

    Begge de ting I beskriver kender jeg en masse til.
    Jeg kører selv med campingvogn, og ser overhovedet ikke de problemer som I ser.. Men som jeg startede med at skrive, det er dem som aldrig har ejet en elbil som har de stærkeste meninger.. smiley
    Når man camperer her i DK, kan man nå de fleste destinationer uden at lade, eller måske skal der lades en enkelt gang.. Vi har været afsted 7-8 gange iår, og har ladet ca. hver anden gang vi var afsted, og kun to gange var det nødvendig at bruge de 2 min. på at spænde vognen fra, og det var fordi der var fyldt ved ladestanderne, men der var rigeligt med plads.
    Opladningen er jo hurtig overstået, 15-20 min. så er man på vej igen..

    Vil man syd på i sommerferien, så er det ganske lige til.. Det kræver lidt planlægning, men der er så mange ladere langs de store motorveje, at det ikke er noget problem..
    Og kommer man ud på de mindre befolkede områder, så er alle moderne elbiler idag i stand til at fortælle hvor og hvornår man skal lade..
    Jeg er medlem af en del facebook grupper med elbiler og camping, og mange har taget turen til Italien, Kroatien, Spanien osv. og ingen har været løbet tør for strøm.. Så jo, det kan sagtens lade sig gøre.. Flere skriver at turen til Italien blev forlænget med ca. 5 timer i forhold til da de kørte fossil bil. Til gengæld var alle enige om at de ikke var nær så trætte og smadrede i kroppen da de kom frem, da ladestoppene giver den fornødne pause..

    Og det er da sjovere at have en bil som passer til det behov man har i hverdagen, istedet for bare den ene tur til Italien hvert år..
    Det er trods alt kun ca. 4 dage man bruger på at køre på ferie smiley

    #51
    Jeg fik selv ødelagt ryggen/lænden for 20 år siden, og er stadig voldsomt ramt af det, så jeg kender godt til det med små forkerte bevægelser som ofte har en pris i flere uger efter smiley


  • Drum R
    Drum R Tilmeldt:
    jun 2023

    Følgere: 74 Emner: 4 Svar: 69
    #53   11. jul Med den forkærlighed til elbiler, så er jeg ikke sikker på at du er den mest objektive i det job du har / havde...

  • #54   12. jul #53
    Du må lige forklare hvad du mener ??


  • #55   17. jul Vi var 4 gutter der kørte til Le Mens i vores Model Y Long Range, turen var lige over 3000 km (Bor på Midtsjælland og tog over broen)

    Startede hjemme med 98%, vi havde et gennemsnitligt forbrug på meget tæt på 200 Wh/km, mener det var 198

    Vi brugte i alt 605 kWh og det løb op i 1650 kr

    Vi kørte hastighedsgrænsen + 5% og ellers mellem 200 og 219 på det ubegrænset hvor det kunne lade sig gøre

    Vi havde selvfølgelig pakket bilen jævnt godt, og fra grænsen af havde vi også købt bajere så vi har nok været en smule overlæsset, vi oplevede ingen huller mellem ladestandere, kø eller andre problemer, det største irriteres moment var faktisk de 2 gange vi måtte stoppe før bilen for at tisse, hvilket var spild af tid, men ellers føler jeg ikke vi ventede på bilen

    Vi fulgte GPS'en og ankom på SuC mellem 7 og 1% og ladede til det den anbefalede + et par ekstra procenter


Kommentér på:
Elbil fantasier og fantasilioner

Annonce