{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.128 visninger | Oprettet:

for høj co² på freelander 1 1.8i {{forumTopicSubject}}

har købt mig en land RoveRoverelander 1 1.8i benzin fra 1999, som jeg skal ha synet. 1. gang jeg var til syn var lambda tallet for lav og for højt co²
nu har jeg været til syn igen, Lambda sonde skiftet, stadig for høj co² så skiftet vi katalysatoren, hvor mekanikerens tester siger 0.2 (0,3 er grænsen ved syn )
men synshallens siger 0,6
nogle ideer på andre ting som kan være fejl, eller bare prøve en 3. tester?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  for høj co² på freelander 1 1.8i
  • #1   9. aug 2024 Hvor mange penge hr du til gætteleg ?

    Find en mekaniker med tester og fornuftig viden.

    Alt andet koster bare tidsog penge


  • #2   9. aug 2024 Er bilen/motoren kørt ordentligt varm inden de tester den

    For kold kat arbejde ikke ordentligt


  • #3   9. aug 2024 din kat, er alt for kold og bliver den hurtig. en 'race-tur', hjælper heller ikke.
    5000 rpm i 30 sek og lad falde til tomgang og så mål. det gøres 3 gange og så falder dit niveau.
    er nemlig det samme jeg har bøvlet med til syn af min Pajero 3.0 V6'er.

    alternativt, kør en tur med en tung trailer i kuperet terræng på de små landeveje, og gerne så den skal lave noget for føden og kør direkte i synshal og få en co2-test.



  • #4   9. aug 2024 den har kørt længere turer med høje omdrejninger før hver gang*

  • #5   9. aug 2024 jo vist, men er ikke nok fordi luftcirkulationen under bilen, køler din katalysator mere end den bliver varmet nok op pga et langt forrør ned til katalysatoren.
    det problem opstår ikke på en alm bil, for den ligger tættere på vejen og katten er tættere på motoren, end en 4x4 af ældre dato gør, min egen incl.
    sad den tæt på motoren, var problemet løst, men er ikke mulig pga opbygningen af en 4x4-undervogn kontra en alm. personbil (ramme, ophæng, aksler m.m.).


Kommentér på:
for høj co² på freelander 1 1.8i

Annonce