{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
879 visninger | Oprettet:

Help anyone? Indkaldt til syn {{forumTopicSubject}}

Jeg har været så forfærdentlig "heldig" at blive stoppet med solfilm i de forreste sideruder, og fik den dejlig besked af betjenten det vil koste mig en bøde og indkaldelse til syn.

I går kom der så et brev , hvori der stod sted/tid og alt det der... Plus der stod jeg ville blive indkaldt til syn, pga solfilm.

Spørgsmålet er så nu, skal jeg køre til syn med det brev, eller vente på et brev fra motorkontoret?

Hvad med bøden? Den er der ikke nogen af i brevet, kommer den senere?

Og til sidst står der i brevet jeg har 14 dage til at få den synet, men rapporten er skrevet d. 11/4 (blev stoppet skærtorsdag d. 5/4, så faktisk er der gået en uge, før rapporten er lavet) og den er så først kommet igår d. 28/4... Så er der jo gået over de 14 dage der står i brevet jeg har??

Hvordan skal jeg forholde mig til det?

På forhånd tak.

PS. Nogen der ved om de går hele bilen igennem? Der står jo i rapporten den eneste "fejl" er solfimen...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Help anyone? Indkaldt til syn
  • #1   30. apr 2007 Clemen >> Tænkte jeg nok... Men heldigvis kun 6 mdr siden den var til obligatorisk syn, så der skulle jo ikke være noget...

Hvad med det andet?

• #2   30. apr 2007 Se at få bilen synet i en fart.

Og så kan du pænt vente på bøden, som nok skal komme.

• #3   30. apr 2007 NutNik>> Jamen skal jeg betragte det brev jeg har fået fra politiet som en indkaldelse til syn, eller skal jeg vente på et andet brev fra motorkontoret? Jeg kan da heller ikke gøre ved at brevet ikke er blevet sendt så snart det var færdigt... Godt man kan se hvornår brevet er stemplet... smiley

• #4   30. apr 2007 få bilen synet hurtigt

du får en bøde på okmkring 500kr mener jeg det er

• #5   30. apr 2007 der står at du har 14 dage til at få synet bilen så vil gå ud fra det er din indkaldelse om at du selv skal komme derned

• #6   30. apr 2007 Ronny S>> Det er vel 500 pr rude, desværre... Medmindre betjenten var flink... Hvilket ikke var min opfattelse! Den nar... (undskyld mit had til den magtsyge betjent)

Læste lige efter en ekstra gang... Der står nederst: "I ovennævnte anledning skal oplyses, at tilsigelse vedr syn kan forventes inden for ca 14 dage."

Det må vel betyde der kommer en indkaldelse?

• #7   30. apr 2007 Og hvordan kan det være der er gået en uge fra jeg blev stoppet, til rapporten blev skrevet? Og så yderligere 14 dage før "rapporten" kommer frem til mig?

Er politiet bare som i amerikanske film, drikker kaffe og æder basser? Og når de så keder sig, stopper de os, og lige udnytter de kan være provokerende overfor os andre, fordi de er i uniform?

• #8   30. apr 2007 " Er politiet bare som i amerikanske film, drikker kaffe og æder basser? Og når de så keder sig, stopper de os, og lige udnytter de kan være provokerende overfor os andre, fordi de er i uniform? "

Damn du kan tude? Du kører rundt med solfilm i de forreste ruder hvilket ikke er tilladt, og bliver så stoppet med det - og whiner nu over noget som du selv er skyld i?

• #10   30. apr 2007 Politiet har travlt ligesom alle andre, og de fleste af os vil nok hellere have at de er på gaden, end at de sidder derhjemme og skriver rapporter.

Og lad dog være med at tude. Du har temmelig sikkert været bevidst om at det ville komme en dag, når du kørte rundt med tonede ruder.

Angående formuleringen i dit brev tolker jeg det som om, at der kommer en indkaldelse inden for 14 dage. Prøv evt. at ringe til 114 og hør om det er forstået rigtigt. Det ville være ærgeligt at få pladerne klippet pga. manglende syn, fordi du har misforstået brevet.

• #11   30. apr 2007 Steffen N:

Så kan det nok være du synes at den betjent har været magtsyg, men faktum er at du har gjort noget ulovligt. Så må du fandme også bare tage bøden uden at tude !!

• #12   30. apr 2007 Jeg ville sige det til en voksen! smiley

• #13   30. apr 2007 Drenge drenge drenge... Ved sgu godt det ikke er lovligt... Mener bare om den rapport ikke skulle være kommet noget før? Der er jo ligesom gået 3 uger fra den er skrevet, til den er havnet ved mig... Det jeg mener med om de ikke har noget at lave...

Ja, do the crime, pay the fine... Det er jeg godt klar over... Så til alle dem der siger jeg tuder, læs lige igen, ikke? smiley Og er der så nogle der kan hjælpe mig med hvad jeg skal gøre nu? Bare afvente indkaldelse til syn? Og bøden for den sags skyld... Den har jeg nemlig heller ikke fået endnu?

Det er bare træls at skulle vente på, og hvis man så skal betragte den rapport som en indkaldelse, så er jeg sgu da på røven, hvis jeg bare går og afventer mere...

• #14   30. apr 2007 Der er ikke andet at gøre, end at ringe til ordensmagten og spørge om hvad proceduren er.

• #15   1. maj 2007 Christian D>> Læs nu hvad jeg skriver... Synes bare det er inderligt der skal gå en uge fra jeg blev stoppet til rapporten blev skrevet, og så yderligere 2 uger før jeg overhovedet får den.... Den var jo lavet, så send den da for pokker...

Men hvad nu? Det er det mit spørgsmål går på...Skal jeg køre til syn med rapporten, eller skal jeg vente på der kommer en indkaldelse?

Prøver bare at få et simpelt svar, ikke andet...

• #16   1. maj 2007 du for en bøde på 500 kr det fik jeg plus indkaldelse til syn, du for et brev af panserne hvor der står den ska have været til syn inden den og den dato, og hvis du så ikke gør det kommer de og klipper dine plade,

det skal sige du kommer til ET PERIODISK syn hehe

• #17   1. maj 2007 jeg fik min indkaldelse ca 3 - 4 uger efter det var sket hehe

• #18   1. maj 2007 du skal kører til syn med det brev du har fået hvor der er sådan noget felter han har krydset af et eller andet, og der er plads til nogen stempler fra synsmanden smiley

• #19   1. maj 2007 du venter bare til der kommer en indkaldelse til synet , det står der jo i dit brev. og bøden kommer når bødekontoret har tid , den skal nok dukke op , bare rolig smiley

• #20   1. maj 2007 Nick J>> Der står i den rapport jeg har fået at det både er i højre og venstre side jeg har solfilm, og det er vel 500 kr pr rude? Bare øv... Men man var jo klar over det... Har sluppet 2 gange før, så...

Men så må jeg jo bare vente, for den rapport jeg har fået nu, er der ikke plads til nogen stempler eller noget...

Nick J>> Er du ikke fra Randers?

Kommentér på:
Help anyone? Indkaldt til syn

Annonce