Til alle der vil købe Lupo i Tyskland {{forumTopicSubject}}
Hej.
Var lige nede og hente en til damen igår i Kiel for 5400euro og har fået dem hjem og det hele.
Blev toldsynet i dag uden problemer og de sagde som jeg har sagt flere gange herinde at den bliver (næsten) afgifts fri(nummerplade og registrering osv) skal betales jo.
Mandag snakker jeg med Skat og skal ha indbetalt et depositum som de oplyser. Regner med 50000 og så når det bliver den 15. Juni bliver det modregnet og burde få en check
Ligger billeder ind inden for en uges tid. Der skal osse lige nogle sorte ruder, xenon, gti forlygter, badboy og andre småting så den ser bare lidt mere "cool" ud
I kan evt holde øje med den lupo profil jeg opretter der skriver jeg om alt holder stik og om den virkelig er afgiftsfri... efter den 15. juni dog
kim
jul 2004
Følger: 98 Følgere: 98 Biler: 2 Emner: 61 Svar: 1.580
apr 2003
Følger: 120 Følgere: 118 Biler: 2 Emner: 185 Svar: 1.409
feb 2003
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 7 Emner: 128 Svar: 471
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 206
For en 5 år gammel lupo vil du kun få 4% af det nye afgiftsfradrag - dvs. omkring 2400 kroner
Hele loven kan ses her: http://www.ft.dk/Samling/20061/lovforslag/L217/som_fremsat.htm
Det lød ellers som en god ide, men hvis jeg var dig ville jeg ikke håbe for meget på at få afgiften tilbage... Som jeg læser det får du kun 2.400 tilbage (såfremt man regner med en afgiftsnedsættelse på 60.000 hvis den var ny), og det får du sikkert ikke engang. Fradraget for en airbag bliver f.eks halveret fra 1280 til 640 kroner! Desuden er fradraget for abs og esp også nedsat, så alt i alt bliver afgiften det samme som før, eller måske lidt dyrere!
Som jeg ser det kan loven ikke forstås meget anderledes - så de nye afgifter gælder kun fuldt ud hvis det er en fabriksny bil!
Til alle der vil købe Lupo i Tyskland