Skævt nav {{forumTopicSubject}}
Jeg mistænker lidt, at navet på et af forhjulene er blevet skæve efter, at der blev skiftet hjulleje i begge sider.
Når jeg skifter skiver og klodser foran, så kører det fuldstændig som det skal. Den ryster ikke, men bremser helt jævnt og fint.
Når jeg så har kørt lidt over 1000 km med det sæt bremser, så begynder de lige så stille at ryste mere og mere ved nedbremsning.
Rattet ryster ikke og den er helt som den skal være, når man bare kører ligeud.
Hvis navet var skævt, ville den så ikke ryste med det samme, når der er skiftet skiver og klodser? Og ville den ikke ryste i rattet, idet hjulet så også ville sidde og rykke frem og tilbage?
Jeg har altid købt skiver og klodser på AUTODOC. Er det bare noget billigt lort, eller er navet skævt?
sep 2006
Følger: 35 Følgere: 76 Biler: 11 Emner: 53 Svar: 1.888
mar 2017
Følger: 2 Følgere: 261 Biler: 1 Emner: 115 Svar: 194
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 45 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.496
nov 2005
Følgere: 162 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.004
Og ikke første efter mange km
Men at købe de billigste bremser
Så få man ringeste kvalitet
sep 2006
Følger: 35 Følgere: 76 Biler: 11 Emner: 53 Svar: 1.888
nov 2009
Følger: 70 Følgere: 611 Annoncer: 1 Emner: 568 Svar: 15.600
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 45 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.496
Spændes hjul for hårdt, eller er anlægsflade ikke ren, så kan der opnås en skævhed.
Det ses på mange Up med videre, der er skiftet masser af skiver pga rystende bremser.
Det holder så netop kortvarigt hvor bilen kører fint indtil det så forplanter sig til rysten.
Netop herfor spurgte jeg til hvilken bil.
Der kan jo sagtens være opstået skævhed grundet forkert bespænding efter skift af eksempelvis lejer eller andet.
mar 2017
Følger: 2 Følgere: 261 Biler: 1 Emner: 115 Svar: 194
Skævt nav