{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
690 visninger | Oprettet:

Marco L
Marco L
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 2

Tilkørel af sprit ny bil {{forumTopicSubject}}

Hvordan bør man (til)køre en helt ny bil? Har kig på en Mazda 3 2.0 Sport eller en MitsMitsubishi Lancer 2.0 Sport - henholdsvis med 150 hk og 136 hk. Det er begge friske motorer og undervogne der ligger i (som jo indbyder), men man bør vel ikke køre dem så hårdt i starten. Men hvor mange kilometer er "starten". Jeg kører ugentligt omkring 500-600 km, hvoraf 75% er på motorvej - så den får hurtigt rent nogle km.

Og lidt det samme spørgsmål: hvordan skal lakken håndteres fra ny. Man hører jo at vaskhaller er dræbere for helt ny lak - er det korrekt?

/Bellini

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tilkørel af sprit ny bil
  • #1   15. sep 2004 Har tidligere arbejdet med klargøring af biler, og sørger du for, inden vask, at bilen er våd, og alt jord etc er spulet af, får du ikke så alvorlige vaskeridser... Men tror ikke det kan forebygges rent kemisk..

• Marco L
    Marco L Tilmeldt:
    mar 2004

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 2
    #2   15. sep 2004 Tak for svaret.

Er det evt. mindre skadeligt at vaske den i hånden? Og i
    hvorlang tid er lakken såbar?

/Bellini

• #3   15. sep 2004 Kan man ikke bare først vaske alt sand og jord blidt af med en vandslange, børste den med en blød børste og give den lakforsegler? evt. en shampoo med voks?

• #4   15. sep 2004 men bare gi den noget gas, med de gode olier vi har i dag betyder det man sagde før i tiden ikke noget

• #6   15. sep 2004 Min tidligere Civic VTI 1,6 160hk som standard, den holdte jeg under 5500rpm altså lige før Vtec system træder til..det gjorde jeg de første 4000km og skiftede olie efter 2000km...den havde gået 165.000 da den blev solgt og motoren var stadigvæk i top stand og kunne uden og kny stadigvæk trække 8500rpm og forbrugte INGEN olie...men for alt i verdenen undgå sejtræk i starten...hold bilen mellem 3 til 4000rpm det første stykke tid... ved godt manualen på almindelige husholdnings biler siger at den blot skal køres helt almindeligt og der ingen tilkørsels periode er, men Honda skriver noget andet til deres "skrige" motorer..rigtig god fornøjelse..

Kommentér på:
Tilkørel af sprit ny bil

Annonce