{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.050 visninger | Oprettet:

diesel økonomi {{forumTopicSubject}}

Har en Ford c max automatisk gear Disel 1.5 den køre i snit 15 km pr liter
Den står opgivet til 23 km pr liter. Bilen har kørt 175.000 km og er en årgang 2018 og det er ved pæn kørsel .

Er det normalt eller hvad køre jeres pr liter.
På forhånd tak for svar.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning og tilslutning af loftlampe. Lampen er af glas og derfor lidt tung. . 600 kr.
  • Indstil vaskemaskine i vatter 350 kr.
  • Skifte pære på billygte 250 kr.
  • Rengøring af overflader og vægge 1.000 kr.
  • Opsætning af fire gardiner fra Jysk 700 kr.
  • IKEA møbelmontage. Kommode og opbevaringsskab 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  diesel økonomi
  • Klavs
    Klavs Tilmeldt:
    sep 2023

Svar: 42
    #1   19. jan spritmonitor.de er en rigtig god database for sådanne informationer...

12 - 16 km/l.

• #2   19. jan Altså min er benziner så ved ikke om det er relevant til det her, men den er opgivet til 14,5 og går i gennemsnit 16,2 og det er ved 80-90 Landevej og 100-110 motorvej

• #3   19. jan Tak for svar kiggede på spritmonitor.de kan se de bruger mellem 6-7 liter pr 100 km så det passer nok meget godt med ca 15,5 km pr liter.
    Sikke en slugehals når de opgiver den går ca 23 km pr liter fra Ford af.

• Bent B
    Bent B Tilmeldt:
    dec 2009

Følger: 1 Følgere: 3 Svar: 116
    #4   19. jan Den går længere på literen, når den bliver målt på "rullende landevej" ved 18-21 gr, og selvfølgelig allerede varmkørt.
    Det er en høj og bred bil, de kører ikke langt på literen.
    Kiggede selv på Mercedes A og B klasse (2004-2012), blev lidt imponeret over, hvor kørt de kører på literen.

• #5   19. jan Prøv at kør 85 ud af en landevej eller motorvev med helt varm motor, så tænker jeg den de 23 uden problemer.
    Beskidt luftfilter er tit skyld i højt forbrug, det koster max 200 og er nemt at skifte selv.

• #6   20. jan Er det en du har haft fra ny,. eller du lige har købt her i vinteren.

Har du købt den her i vinteren så kan jeg hurtigt fortælle at alle biler køre kortere på literen om vinteren ( elbiler køre kortere på en kilowatt) .
    Og så har dieselbiler sværere ved og blive varm om vinteren.
    Kørselsmønsteret har meget og sige, dieselbiler er ikke glade for korte ture.

• #7   20. jan Det har også meget at sige om din kørsel, hvilke type vej du kører på og hvor langt du kører.

Jeg kører 150 km hver dag hvor 5% by kørsel og resterende 95% er motorvej med 110/120 km/t der opnår jeg 4,7L pr 100km, men kører jeg her hjemme by/landevej så er det noget helt andet der svinger den gerne mellem 5,5-6,5L pr 100 km

Det er så data fra min passat smiley

• #8   21. jan Ejer en b-klasse 2.2 2015 og en 330d touring 2018

Bklasse opgivet 24.4 kør 19 i snit.. kan køre 25kml men så er det landevej og ej gennemsnits forbrug

330d opgivet 19.6 kør 18 v blandet kørsel os her kan jeg køre 25kml hvis det kun er ren landevej

Kommentér på:
diesel økonomi

Annonce