{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
710 visninger | Oprettet:

Servis priser {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Kia Ev 64 fra 2021 der har altid fået servis hos den lokale Kia forhandler hvor den er købt fra ny ( Nu har den kørt 105,000 km )
Den har overholdt servis frem til dags dato og det har været billig
Har fået skiftet den der er kommet fra Kia ( kølervæske på batteriet osv )
Jeg har så bestilt servis til den igen men spurgte om prisen og fik at vide der skulle skiftes kølervæske igen her ved 105 T. Og skulle forvente en pris på ca 6000 kr ..
Den er intet med bremser og den fik nye dæk for 14 dage siden , jeg er selv udannet automekaniker for 30 år siden så da de havde hjulene af på dækcentrert kikke jeg lige belægninger og skiver samt en tur under bilen og alt er som nyt incl den bliv synet for kort tid siden ?
Jeg gik på Auto butler og fik tilbudt 105 T servis på samme bil og nummerplader med priser fra 296 kr til 435 kr. ?
Hvor springer kæden af eller På. ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Fjerne tag på carport 2.000 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Servis priser
  • #1   15. mar KIA anbefaler at skifte ved 120.000miles/10år, så 200.000km ca..
    Men den æder knapt 18-20liter, og det er ikke det er en kølervæske som er mindre ledende så batteri/motor ik tager skade ved utæthed, så prisen er højere end den normale røde..
    Men hvilket service vil nogen lave for 500kr!?
    Det er ca en hvor du kører forbi og de siger "Ja det ser fint ud"

• #2   15. mar *Service

• #3   15. mar Grunden til at jeg skriver er faktisk pris forskellige som bekymret mig og jeg spurgte på Autbutler

• #4   15. mar Johnny
    Dem på autobutler har 100% ikke væsken med i de beregninger.. 300kr!?
    Ved ikke engang om der findes værksteder som gider tage din bil ind for så lille beløb efterhånden..

20liter væske koster en form for penge, og det er ikke noget du har lavet på 15min, så der kommer også noget tid på kia tilbudet. Er det dyrt?
    Tjaaa det kommer an på hvordan man ser på det, men 500kr for det, det sker aldrig nogensinde!
    For 500 kommer bilen ind, bliver hurtigt kigget på, måske smurt.. De skiller intet, de åbner intet, og de efterfylder næppe noget, og hvis de gør, så kommer det oveni

• #5   15. mar Kik på internettet er der oliefilter på gear olien i din bil. FORD EV og TESLA biler haver oliefilter og den gearolie skifter omkring hver 100 t.km eller mindre, lige som på automatgear service på almindelige biler

• #6   15. mar Min bil er en El bil smiley

• #7   15. mar Tesla er ELBIL, IKKE? ELBIL, ELEKTRISK BIL MED Elektrisk MOTOR, KUN MED ELEKTRICITET, IKKE? TESLA BILERNE HAR OLIE FILTER PÅ GEARKASSEN, LIGE VED DRIVAKSLEN. Måske din bil har det sammen filter, også har 2 stk. eller 3 stk. Vandpumper. Måske nogen af dem skal skiftes ved den service på din bil - derfor prisen er så højt.

• #8   16. mar Du har fuldstændig misforståelse , mit spørsmål er ikke om prisen men differencen på pris da det er total absurd difference fra 6000 kr til 400 kr da Auto butler også skal bruge Reg nummer for at give tilbud
    Hvis differencen var 1000 kr eller 1500 kr men begge kan ikke levere det samme produkt

• #9   16. mar Få et specificeret tilbud fra Kia. Du kan være ganske sikker på at der er forskel på indhold i et 500 kr. service og et 6000 kr.
    At noget ikke “ifølge en selv” ikke fejler noget, det ændrer ikke på hvad der eventuelt skal gøres. Der er jo intervaller for: kølervæske, olie i gearkasse, bremsevæske, ac/pollen filter.
    Det er ikke unormalt at auto butler osv. overser disse ting.
    For en plovmand får man jo ikke lavet noget, men det må jo også være udspecificeret hvad der er inklusiv her.

• #10   16. mar Autobutler giver dig den lave pris for at få dig ind på et værksted. Intet andet. Kør til Kia med den og få lavet det de foreskriver der skal gøres. Det andet gennem autobutler risikerer du bare det koster det samme alligevel og at de måske ikke har helt den kendskab til bilen der lige skal til for at servicere den korrekt.

• #11   16. mar Meget interessant, hvordan mennesker "vurder" prisen på service af biler - klart Exempel er to biler, samme alder, samme modeler - forskelige motorer, snakker vi om stort service - tandrem, vandpumper og olie service - en er med automat gearkasse 16 ventiler motor benzin 1,6 , den anden 8 ventiler motor 1,6 manuelt gear - så prisforskellen er 4000 kroner ...
    Den du har hørt "elbilen" har ikke så stor vedligeholdelse omkostninger er "et snak" - the reality - EL BILERNE er meget forskellig - meget forskellige undervogn, batterier de andre systemer - exempel Tesla DUAL MOTOR har dobbelt så stor vedligeholdelse end Tesla med 1 motor....

• #12   19. mar Har valgt at Køre til Ketner og få lavet servi , 3200 kr mid Kia s 6000 kr måske lidt +

Kommentér på:
Servis priser

Annonce