Leasing af sommerbil/vinterbil {{forumTopicSubject}}
Hejsa!!
Jeg har genovervejet lidt at købe en bil jeg synes er semi fed, og tænkt om det måske er federe at køre noget halv halv leasing, af noget billigt og noget meget fedt.
Min umiddelbare tanke var noget billigt elbil i 6 måneder, og så noget 00’er Porsche i de 6 andre måneder.
Jeg har ingen erfaring med leasing, eller generelt “dyrere” biler, så hvis I har nogle input til noget fedt at lease, eller måske endda har prøvet den model her, så må I meget gerne byde ind!!!
Det er som udgangspunkt udelukket at have en billig bil jeg beholder imens jeg har sommerbilen, da det er for besværligt for mig. Jeg bor i København K nemlig.
Jeg håber meget nogle har en god erfaring eller et fif!
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 6 Annoncer: 101 Emner: 13 Svar: 137
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 50 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.642
Af nysgerrighed tjekkede jeg et par fra 2010-2012 stykker.
6 / 6 MÅNEDERS PRIVAT LEASING eksempel:
Månedlig ydelse: kr. 5.080,- inkl. moms
Engangsydelse: kr. 49.875,- inkl. moms
Restværdi: kr. 359.100,- inkl. moms, ekskl afgift
Købspris: kr. 399.000,- inkl. moms, ekskl afgift
Eksotiske modeller kan sagtens finde med 89-100.000 kr. i engangs ydelse.
Det er 13.400 kr. pr. måned, hertil forsikring og vedligehold, og en restværdi der skal håndteres.
Hvor skal bilen parkeres? Osv.?
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.429
Ved flexleasing skal du betale en førstegangsydelse samt månedlig pris, og du står for alle udgifter på bilen.
Man kan vælge en 6/6 flexleasing hvor man har 6 aktive måneder og 6 stilstandsmåneder. Det er nok mest oplagt hvis man påtænker at køre i den samme bil sommer efter sommer.
Når du skal ud af din flexleasing, skal du bare anvise en køber til restværdien, så den skal du selvfølgelig ved indgåelse af aftalen have med i baghovedet at den skal være retvisende.
Husk at du gerne skal finde et leasingselskab som vil købe bilen, fordi så kan den fortsætte med ikke at indeholde moms.
Til vinter bilen kan du i princippet også finde en billigere flexleasing bil, med de samme ting i baghovedet, alternativt kan du jo bare finde en ny mindre bil som du kan leje for en 4000-6000 kr om måneden og aflevere efter udløb af leasing perioden.
Alternativt så køb en 1 gen Porsche boxter til 200k på fuld afgift, eller en 996 for 400k på fuld afgift, også bare nyd den hver dag året rundt.
apr 2018
Flexleasing er super fedt, for man har jo selvfølgelig ved indgåelse af aftalen sikret sig man har en scrapværdi som bilen sagtens kan sælges for, også får man jo ingen ekstra regning
Jeg har set et eksempel, hvor leasing tallene så fornuftigt ud, her var udfordringen så bare at scrapværdi efter 12 måneder ex moms, var den samme som bilen var annonceret til salg for på mobile.de med moms.
Så det havde potentielt været en scrapværdi som kunne betyde ekstra regning på 100k eller mere hvis aftalen var blevet accepteret
apr 2021
Følger: 16 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 1
Nu havde jeg personligt kigget på noget billigere Porsche, jeg har slet ikke midlerne til 13-14 k om måneden. Men man kan finde nogle fine til hvad der svarer til 50.000 for 6 måneder, fra sådan 08 agtigt.
Men tror jeg er endt med konklusionen at købe den bmw jeg har kigget på, og så lease en sommerbil om et par år, i stedet for allerede nu her.
apr 2018
Hvis du kan flexlease en Cayman eller boxster i 6 måneder for 50k er det sikkert rigtigt nok i forhold til de kendte tal. Det er dog ikke de omtalte 13-14k, men stadig næsten 9k om måneden.
Dertil kommer forsikring, ejerafgift, service og reparationer i perioden, samt du stadig skal henvise en køber til bilen til scrapværdien. Så det kan være det kun bliver 10k om måneden, men er du uheldig kan du også komme tættere på 15k om måneden.
Men igen så er det også sjældent jeg har hørt folk overveje taycan, bmw 1-serie eller en løsning med ældre Porsche kombineret med vinter el bil som de 3 valg man har.
mar 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 12
Leasing af sommerbil/vinterbil