{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
588 visninger | Oprettet:

Differencetryk for højt {{forumTopicSubject}}

Hej bilgalleri

Har en Ford S-Max fra 2014 kørt 340.000km- Har fået et nyt men uoriginalt DPF på bilen for et par uger siden - Mærket er Walker.
Når den rammer køletemperaturen på 90 grader og får noget gas, går den i nødprogram (engine service now) Den viser 2500 milibar på computeren men den siger trykket er for lavt og vi har prøvet at skifte diff tryk sensoren 3 gange, og det har ikke hjulpet. Er virkelig på bar bund. Den 5. Dyse og lamdesonden er også skiftet.
Vildt at den viser at trykket er så højt!
Når motorlampen lyser siger den det med trykket og når jeg køre lidt mere kommer den med en fejl på ladetrykket.
Håber i har nogen gode bud ?????
Mvh Casper


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • USM HALLER disassembly - today! 1.410 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Differencetryk for højt
  • Klavs
    Klavs Tilmeldt:
    sep 2023

    Svar: 68
    #1   26. apr Trykluft/gennemblæsning af de tør/slanger/rør til diff.sensor? Særlig fokus på upstream-slangen.

    Måske en grundjustering/kalibrering af den nye sensor er påkrævet?


  • #2   26. apr Og der er ikke byttet rundt på slanger til difference tryk føler ??

  • #3   26. apr Hej Klavs
    Tak for svar - Slangerne er helt nye, de blev udskiftet sammen med det nye dpf. Men giver min mekaniker besked smiley


  • #4   26. apr Hej MR. Gsi
    Tak for svar - Har ingen anelse, vil prøve at høre min mekaniker smiley


  • #5   26. apr Da jeg var i skolepraktik som
    Mekaniker.

    Fik vi en af lærernes bil ind
    En ford. Som havde været på et par værksteder.

    Med dpf problemer.
    Sidste værksted, fik det renset
    Hvor de havde slået det op og renset kernen
    Og svejst det sammen igen

    Det virkede fint i et par dage

    Og da læren havde brugt rigtiange penge på det
    Fik vi lov at se om vi kunne finde fejlen

    Problemet var bilen ville regenerer
    Men den afbrød hele tiden

    Det viste sig, at det sidste værksted havde fået byttet rundt på de 2 slanger
    (Burde ikke være muligt, de er 2 forskellige tykkelser)

    Efter vi fik nye slanger på og sat dem rigtig
    Kunne vi køre en tvangs regernerering

    Og bilen kørte


  • #6   27. apr MR. Gsi
    Tak endnu en gang - Det kunne jo være jeg var heldig at det “bare” var det. For det er virkelig mærkeligt at den opføre sig sådan smiley


  • #7   28. apr Er parameter nulstillet med tester ? Har i fortalt bilen dyse 5 er skiftet og differencetryl føler er skiftet

  • #8   28. apr Hej Nikolaj J
    Alt er blevet nulstillet med tester smiley


Kommentér på:
Differencetryk for højt

Annonce