Reparation af lakskade - Toyota Aygo {{forumTopicSubject}}
Toyota Aygo 2019
Hejsa, jeg har kørt ind i en pullert med min Toyota Aygo, og en lille del af lakken på højre bagside ved mit hjul og døren er kraleret af, samt der er en lille bule i døren der gør at man kan stikke en finger ind i mellem døren, dog er der ikke åbent ind til selve bilen.
Jeg går ikke op så meget i det rent kosmetisk, så jeg vil spørge hvad skaden er ved ikke at få det her professionelt fixed? Jeg har været forbi med bilen til et værksted, de mener det vil tage 3-4 dage og koste ca. 13-14.000 kroner at få det fixet.
Det syntes jeg er meget for en bil der er ca. 60-65.000,- værd.
Kan det her udvikle rust eller lignende?
Hvis jeg ikke fixer det, hvad er de langsigtede konsekvenser, er der mulighed for en hjemmelavet løsning? Det behøver ikke at være pænt eller se perfekt ud, men bare at det ikke udvikler sig til en større skade i fremtiden.
Døren tænker jeg er ligemeget, siden man alligevel ikke kan komme ind i bilen igennem den dør, men hvad med lakken der er kommet af?
Kan jeg bruge en lakstift / noget spraypaint eller lignende?
dec 2009
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 220
nov 2005
Følgere: 168 Biler: 6 Emner: 172 Svar: 12.359
Og er så ligeglad med den
Er der ikke kaskoforsikring på den
Som dækker det meste
jun 2007
Følger: 12 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 179
nov 2005
Hvor få du skiftet bagskærm og lakeret den for 3000kr
For så gider jeg ikke selv skifte bagskærme længe
aug 2024
Følger: 1 Følgere: 79 Emner: 17 Svar: 16
dec 2009
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 220
8500kr det sku en fin pris, hug til og få aygo'en pæn igen
nov 2005
Hvis man er ven med maleren.
Der var en gang man kunne få hel
Lakeret en bil for 10-15.000kr
Man skal nok give det 3 dobbelt nu
maj 2014
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 6
I princippet tror jeg godt man kunne smide en lakstift på, hvis altså man er helt sikker på der ingen fugtindtrængen har været, heller ikke fra den genstand man ramte. Når der nu er gået et par dage siden skaden, så tror jeg ikke en lakstift ville gavne noget som helst.
Det er vel en god gammel slib ned, grund, mal, forsegl - det kan vel gøres på en effektiv weekend selv, men om det er det værd, og om resultatet ville være godt nok er svært at spå om.
//Daniel
Reparation af lakskade - Toyota Aygo