{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.496 visninger | Oprettet:

Benzin på en diesel bil {{forumTopicSubject}}

Køre bilgalleri.

Jeg har været en klump og fået fyldt lidt benzin på min Seat Toledo 1,4 TDI fra 2016.
Jeg stoppede da jeg opdagede det og fyldte derefter diesel på tanken så den er helt fuld.
Blandings forholdet er nu ca 5L benzin og 50 L diesel.

Hvad er jeres mening og evt egne erfaringer. Kan jeg tillade mig at køre og så toppe den op med diesel indimellem så benzinen bliver tyndet mere og mere??
Eller skal den på værksted i en fart?

Mvh. Dennis.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af Vedde skab fra Jysk. 500 kr.
  • Samling af sofaer 300 kr.
  • Sanitets/vådrumsfuge i bruseniche 1.150 kr.
  • Samle jysk tøjskab 900 kr.
  • Varmelegeme skift 950 kr.
  • Etabler strøm i loftsroset 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Benzin på en diesel bil
  • Morten
    Morten Tilmeldt:
    jun 2023

Følgere: 21 Emner: 2 Svar: 242
    #1   28. maj After 10 sek googling. smiley

Generally, it's not recommended to have any amount of petrol mixed with diesel in a diesel tank. While some sources suggest a small amount (like 5% or less) might be tolerated in some cases, it's best to avoid it and have the tank drained and flushed professionally if you suspect contamination.
    Here's a more detailed explanation:
    No Safe Level:
    While some sources suggest a small amount of petrol in diesel is safe, this is a general guideline and may not apply to all engines or situations.
    Potential Damage:
    Petrol is designed for spark ignition engines, while diesel is designed for compression ignition. Mixing them can lead to various problems, including:
    Engine Issues: Petrol's lack of lubricating properties can cause excessive wear on the fuel pump and injectors, potentially leading to damage.
    Misfires: The wrong fuel can cause the engine to misfire, reducing fuel efficiency and potentially causing further damage.
    Fuel System Blockages: Petrol can clog fuel lines and filters, leading to further complications.
    Long-Term Damage: If left uncorrected, the damage can escalate, requiring significant repairs and potentially impacting the car's resale value.

• #2   28. maj Du skulle være stoppet helt med at tanke.

Dyser, højtryks pumpen og pakninger har slet ikke godt af benzin
    Heller ikke i små mængder

Hele systemet bør tømmes
    Evt skylles igennem med diesel
    også skifte brændstof filter og fylde frisk diesel på.

Det andet er og tage chancen
    Men det er din bil, så du bestemmer

• #4   28. maj Jeg ville suge så meget af som muligt og fylde den med diesel. Jeg har et par bekendt som bruger lidt benzin i diesel om vinteren.

• #5   28. maj Et par liter selvblandende 2 Takts olie på den, Men ellers er det rigtige at tømme tanken

• #6   29. maj Ville også bare hælde 1 eller 2 liter 2-taktsolie på og så hælde diesel på så ofte som det var muligt.

• #7   2. jun Har snakket med min mekaniker.
    Han er ikke så bange men selvfølgelig er det bedst at tappe det af siger han.
    Vi bruger ikke bilen i denne uge så han foreslog at lade den stå med åbent tankdæksel. Benzinen er lettere end diesel siger han og så fordamper noget af.
    Og så ellers sjat tanke lidt det næste stykke tid så benzin koncentrationen bliver mindre og mindre.
    Tænker også selv at ideen med noget to takst olie er god og skal prøves.

Tak for alle jeres svar smiley

• martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 342
    #8   3. jun Ingen problemer i det, det er så lidt at du sagtens kan køre med det og toppe op. Dem der maler fanden på vægen ved ikke hvad de snakker om. smiley

• martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 342
    #9   3. jun Førhen tilsatte man benzin til diesel så det ikke frøs hvis det var en meget kold vinter. Din kører med katalysator og det kan skade den eller give problemer, men men max 5 liter benzin og 50 liter diesel svarer til 10 % benzin - da du topper op. Men som andre siger der er da altid en chance for fejl.

• #10   4. jun Jeg har hørt at det typisk koster et par tusinde at få tømt systemet og skiftet diverse filtre.

De fleste opdager med det samme at de har tanket forkert, og får det suget ud med det samme på et værksted.

• #11   4. jun Da jeg stod i lære
    Var der en tank ved siden af

Og der gik ikke 2 uge mellem, vi skubbede en bil, ind på værkstedet, pga. Fejl tankning

De fleste kunne nøjes med at tømme systemet og skifte filter og putte nyt brændstof på

Kommentér på:
Benzin på en diesel bil

Annonce