Benzin på en diesel bil {{forumTopicSubject}}
Køre bilgalleri.
Jeg har været en klump og fået fyldt lidt benzin på min Seat Toledo 1,4 TDI fra 2016.
Jeg stoppede da jeg opdagede det og fyldte derefter diesel på tanken så den er helt fuld.
Blandings forholdet er nu ca 5L benzin og 50 L diesel.
Hvad er jeres mening og evt egne erfaringer. Kan jeg tillade mig at køre og så toppe den op med diesel indimellem så benzinen bliver tyndet mere og mere??
Eller skal den på værksted i en fart?
Mvh. Dennis.
jun 2023
Følgere: 21 Emner: 2 Svar: 242
Generally, it's not recommended to have any amount of petrol mixed with diesel in a diesel tank. While some sources suggest a small amount (like 5% or less) might be tolerated in some cases, it's best to avoid it and have the tank drained and flushed professionally if you suspect contamination.
Here's a more detailed explanation:
No Safe Level:
While some sources suggest a small amount of petrol in diesel is safe, this is a general guideline and may not apply to all engines or situations.
Potential Damage:
Petrol is designed for spark ignition engines, while diesel is designed for compression ignition. Mixing them can lead to various problems, including:
Engine Issues: Petrol's lack of lubricating properties can cause excessive wear on the fuel pump and injectors, potentially leading to damage.
Misfires: The wrong fuel can cause the engine to misfire, reducing fuel efficiency and potentially causing further damage.
Fuel System Blockages: Petrol can clog fuel lines and filters, leading to further complications.
Long-Term Damage: If left uncorrected, the damage can escalate, requiring significant repairs and potentially impacting the car's resale value.
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 172 Svar: 12.425
Dyser, højtryks pumpen og pakninger har slet ikke godt af benzin
Heller ikke i små mængder
Hele systemet bør tømmes
Evt skylles igennem med diesel
også skifte brændstof filter og fylde frisk diesel på.
Det andet er og tage chancen
Men det er din bil, så du bestemmer
jan 2014
Følger: 3 Følgere: 10 Emner: 6 Svar: 213
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 6 Annoncer: 103 Emner: 15 Svar: 142
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 676 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.936
jun 2013
Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 62 Svar: 237
Han er ikke så bange men selvfølgelig er det bedst at tappe det af siger han.
Vi bruger ikke bilen i denne uge så han foreslog at lade den stå med åbent tankdæksel. Benzinen er lettere end diesel siger han og så fordamper noget af.
Og så ellers sjat tanke lidt det næste stykke tid så benzin koncentrationen bliver mindre og mindre.
Tænker også selv at ideen med noget to takst olie er god og skal prøves.
Tak for alle jeres svar
mar 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 342
mar 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 342
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 676 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.936
De fleste opdager med det samme at de har tanket forkert, og får det suget ud med det samme på et værksted.
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 172 Svar: 12.425
Var der en tank ved siden af
Og der gik ikke 2 uge mellem, vi skubbede en bil, ind på værkstedet, pga. Fejl tankning
De fleste kunne nøjes med at tømme systemet og skifte filter og putte nyt brændstof på
Benzin på en diesel bil