{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Støver keramiske klodser mindre?
  • #1   4. aug Det skal jeg ikke gøre mig klog på om de gør, men jo hårdere en bremseklods er, jo mindre støv, men mindre bremseevne.
    Også selvfølgelig den anden vej, jo blødere en bremseklods er, jo bedre bremseevne, men mere støv.
    Så kan det være en keramisk bremseklods er perfekt til bane kørsel, fordi de bibeholder den gode bremseevne under ekstreme varmetemperatur, men ved lidt Brian kørsel en gang imellem, har det ingen betydning.

Samt jo hårdere klodser, jo mere slid på dine skiver.
    Så det kan bedre betale sig at købe blødere klodser

• #2   4. aug Jeg hat søgt meget på nettet om ATE ceramic bremseklodser og alle kommer frem til at de støver/sviner fælge mindre til og bevare samme bremseevne fra kold som std ATE bremseklodser.
    Jeg har endnu ikke selv erfaring med ATE ceramic men ved næste bremseskift kommer de på sammen med zimmerman sport bremseskiver.

Men som Torpedo siger så vil keramiske bremser bremse ringere fra kold da de er lavet til at have max effekt ved høje temperature som man får ved banekørsel.
    Spørgsmålet er om de keramiske klodser der bliver solgt som feks ATE ceramic reelt er keramiske eller en hybrid som er lavet til alm. kørsel og bare har fået er "fedt" navn til marketing

• #3   4. aug Kort sagt ja. Jeg har altid brugt ate keramiske klodser i nogle år nu på alle de biler jeg har haft. Vasker sjældent mine fælge. Jeg synes de bremser perfekt om bremserne er kolde eller varme.

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #4   4. aug Jeg kørte med ATE ceramic på min 207ér, og havde mindre støv fra dem, i forhold til hvad den blev købt med.. Om de gamle har været ringe, eller ceramic gjorde en stor forskel skal jeg ikke kunne sige, men det virkede fint og fra kold..

• #5   5. aug Jeg har to biler. En med keramiske klodser og en med de standard (billige ) man oftest køber.

Kender ikke til mængden af støv de hver især udleder, men de keramiske sviner stort set ikke.

Min statistik er ved at være ret afprøvet, da den ene bil er 11 år, og den anden 5 år.

• #6   5. aug Tak for alle svar smiley

Kommentér på:
Støver keramiske klodser mindre?

Annonce