{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.677 visninger | Oprettet:

Casper T
Casper T
Følgere: 53 Emner: 7 Svar: 47

Hvor meget rust er farligt? {{forumTopicSubject}}

Hej bg... Jeg overvejer at købe en Toyota fra 2003. Altså en gammel bil. Den ser sådan her ud under bilen. Jeg ved ikke noget om det - men er det her slemt rust? Eller er det bare overfladisk? Er der mange år tilbage i sådan en bil? Hvad hvis man får det renset af og undervognsbehandlet? Tak fra en Rust-rookie!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af Philips Hue Simirue panel på soveværelse (lampe) 590 kr.
  • Nedrivning 1.000 kr.
  • rengøring 100m2 900 kr.
  • Min ene stikkontakt virker ikke 600 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.
  • Tilslutning af opvaskemaskine 510 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor meget rust er farligt?
  • #1   8. aug Tror du skal banke lidt på den med en hammer og høre efter om det lyder som om den er tynd. Den ser noget rusten ud på indersiden af panelerne.

• #2   8. aug Efter billederne at se, har den haft et hårdt liv.

Mange gange, ser rusten værre ud end den er

Men uden man stå med bilen og kan slå/prikke til den kan vi kun gætte.

Da rust er lusket, og steder der ser fine ud
    Kan være voldsomt rusten inden under

Andre gange ser det ud som alt er rustet væk
    Men at det kun er overfladisk.

Så det bedste er at alliere sig, med en der kender til rust i biler
    Og få den/dem til at kigge på det

• #3   9. aug Som de andre skriver, sådan en bil i den stand, den skal ikke være dyr, som i under 5000 kr, sikr dig at du stadig kan købe reservedele til den på de mest gængse sider, så du ikke skal ud i verden og lede, hvorfor vil du købe så gammel en bil?
    hvis det er for at rode med den, så vær sikker på at meget vil være rustet sammen, bolte vil knække osv.
    Den er forresten utæt i udstødningen smiley

• Carsten J
    Carsten J Tilmeldt:
    nov 2019

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 30
    #4   12. aug Umiddelbart ser den ikke slem ud, men det er helt umuligt at sige noget hvis man ikke selv roder med den, og selv der kan man blive lidt overrasket. Det er ikke et skide udstødningsrør du skal kigge på det er panelerne og særligt lige bag højre forhjul, der er en masse sprøjt af vand og grus. De stænger som styrer hjulene må ikke være væsentlig svækket af rust.

• #5   13. aug I min verden er rust det dyreste på en bil at rodde med.
    Mekanik delen er "nem", rust kan kræve at meget skal skilles ad, man risikere at dele skal skæres af bilen og nyt skal sættes i. Det kræver at der ikke er noget omkring svejse området der kan brænde for ellers får man en skidt oplevelse.
    Som de andre siger som køb og smid væk bil går det nok, er det en bil du tænker at holde længe tror jeg du skal finde en anden.
    Hvis man er fingernem, kan udstødning, for og bagbro godt skiftes, menn du er et pænt stykke oppe i sværhedsgrad med for og bagbro.
    Jeg ville være bekymret for bremserør og benzin rør. 20´+ år gl bil begynder den slags at være i problemer og det er IKKE et sted man skal spare. Igen kan du gøre det selv, men du skal være bevidst om hvad du gør, da det er bremser og de skal jo helst virke smiley

• #6   16. aug Så længe selve karosseriet ikke er vildt råden ville jeg tage det som et projekt. Ældre biler går ikke så meget i stykker som nye / nyere gør. Jeg kører selv ældre volvo med lige knap 600000 km på klokken smiley

• Carsten J
    Carsten J Tilmeldt:
    nov 2019

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 30
    #7   16. aug I gamle dage blev biler jo skrottet på grund af rust, nu bliver langt de fleste biler skrottet på grund af fejl i elektronikken.

• #8   16. aug Eller opskrift motor

I forrige uge havde vi 3 biler inde
    Med defekt motor

En Nissan Qashqai, der havde slidt hul i den en cylindervæg

En Kia cee'd 1,6 benzin, der havde smidt et stempel gennem motorblokken

En Mazda, der lyde som den har taget et plejl lejer.

Kia har fået en brugt motor
    Nissan har kunden solgt til en forhandler i følge med køb af en anden bil

Mazda'en bliver højst sandsynligt skrottet
    Da den er ved og være godt træt.

Kommentér på:
Hvor meget rust er farligt?

Annonce