{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
877 visninger | Oprettet:

Bag bremser Peugeot 208 {{forumTopicSubject}}

Jeg har i dag efterset mine bremser både for og bag på min Peugeot 208 fra 2016.

Mine bagerste bremser var der knas med.

I venstre side var alt i fin stand - begge klodser ser ud som den venstre klods på billedet.

Men i højre side er det ikke tilfældet.
Billedet viser begge klodser - den til venstre er den inderste ved stemplet og den til højre er den yderste.
den inderste er slidt jævn i top og bund men den yderste er til start nærmest slidt helt ned og så er den slidt mest i toppen....
Der var kun en ( den øverste ) jerndims som klodserne glider i på bremseåget ( i den venstre side var der begge to ) - kan den være skyld i klodsen er slidt skævt?

Begge glidere til kaliberen glider let uden slør eller modstand.

Håndbremsekablet glider også let og uden modstand når man trækker det frem og tilbage uden det er monteret på kaliberen.

Men når jeg aktiverer håndbremsearmen ( uden kablet er monteret ) og slipper den igen så virker det som om at den ikke slipper lige så nemt i højre side som den gør i venstre side - kan det være håndbremsen i kaliberen der er skyld i det ekstra slid der er på den ene klods?
Og er det muligt at rense noget så den slipper nemt igen eller er vi ude i en ny kaliber ( skifter selvfølgelig i begge sider )?

Mvh
Kim


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Ny vandlås håndvask 600 kr.
  • Udskiftning af gulvvarmestyring 2.300 kr.
  • Stikkontakt med dæmper 1.250 kr.
  • Fjerne + ny fuge ca 60cm 700 kr.
  • Afmonter kogeplade i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bag bremser Peugeot 208
  • #1   9. aug Kaliber skal enten renoveres eller skiftes ud
    Hvis armen til håndbremsen ikke gå helt tilbage, så virke selv justeringen ikke
    Og er armen trukket lidt hele tiden
    Så bremser kaliberen, også lidt hele tiden

    vi ser af og til folk der selv har været igang med bremser
    Fjenre den ene metal dims( hedder et eller andet med friktion)
    Da de ikke kan få klodser i, igen

    Pga for meget skidt og rust på såvel bremse år og klodser

    Og vi ser mange sjove ting

    Alle tror, alle kan lave bremser
    Ja ja bevares

    Men man kan lave mange små dumme fejl
    Som gør bremser ikke virke rigtig


  • #2   10. aug jeg har skiftet de fjedre der sidder på kalibrene til håndbremsen men der var ikke rigtigt noget forskel på hårdheden af de gamle og nye fjedre.

    selve armen går hele vejen tilbage når den har været aktiveret men som sagt så føles det ikke som om det følger med inden i.

    jeg købte bilen i oktober sidste år og mener der blev skiftet bremser både for og bag ca. 2 måneder før jeg købte bilen og den har været brugt som pendlerbil på motorvej så der har ikke været det store slid på bremserne alt taget i betragtning.
    det der er "værst" er at den e lavet på værksted så at man ikke har smidt begge dimser på er noget grotesk set ud fra den er lavet på værksted - for som du skriver så kan det drille med dimserne og derfor nogen kunne finde på at undlade den ene for at få mere plads.

    men kan det være årsagen til at den ene klods er slidt skævt?

    nu vi er ved kalibrene hvordan er kvaliteten så i Ridex reservedele?
    for det er lige umiddelbart de eneste jeg kan finde både kaliber og bremseåg fra de steder jeg har kikket - eller er det fint med bremseåg fra Ridex og kaliber af et andet mærke?


  • #3   10. aug Hvad med gliderne. Er de rustet fast ?

  • #4   10. aug #3

    Begge glidere til kaliberen glider let uden slør eller modstand.

    Og de er heller ikke skæve af hvad man kan de med det blotte øje når man tager gummi hætten fra og drejer dem i bremseåget.


  • #5   10. aug Så længe de metal finder mangler
    Og der er så meget skidt og rust på de flader der rør hinanden og hvor klodser skal glide

    Så kan alt muligt ske
    Klodser kan hænge og blive slidt skæv
    I den ende hvor der ikke er metal dimser
    Ka. Klodsen bevæge sig for meget og rasle rundt når man køre

    Så man starter med at få alt rengjort ordenligt og smurt med det rigtige de rigtige steder.
    Og alt efter tilstand på skiver og klodser

    Så skifter man det der er defekt eller slidt


  • #6   10. aug #5
    jeg er ude i nye skiver og klodser for der er rustkant ca 1 cm fra top og ned til hvor klodsen rammer skiven - jeg har renset den af i begge sider.
    og så tænker jeg at skifte bremseåg i begge sider samtidig da de er ret rustne og ikke ser for pæne ud - der var ret meget rustkrater på begge.

    Ville gerne undgå at skifte kalibre hvis det er nok med de andre dele - men det må vel komme an på en prøve om det er nok tænker jeg... kunne jo starte med skiver, klodser, åg og monteringsdimser og så tjekke op på om de hænger efter et par hundrede km.


  • #7   10. aug Jeg skifter kalibre, hvis der ikke er nogen anden mulighed og de hænger og de generelt er bombet.
    Det specielle slid på din klods, skyldes nok at den sad fast på bremseåget.
    Men ellers som Mr.Gsi skriver:
    Så man starter med at få alt rengjort ordenligt og smurt med det rigtige de rigtige steder.
    Og alt efter tilstand på skiver og klodser

    Så skifter man det der er defekt eller slidt


Kommentér på:
Bag bremser Peugeot 208

Annonce