{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.525 visninger | Oprettet:

Eksport af bil {{forumTopicSubject}}

Hey, er der nogle som har styr på proceduren for at sælge sin bil eller indregistrere den i udlandet. Skat siger at man skal synes den og aflvere nummerplader osv osv. Men det er en ældre bil og jeg har ike brug for at få noget tilbage, så kan jeg bare kære den til udlandet og få den registreret der og så bare afmelde den herhjemme. Som sagt så er der jo ingen godtgørelse alligevel og ikke heller ikke bøvle med det for et par tusind.

På forhånd tak!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Full skim coating a room, painting entire appartment and more 205 kr.
  • Fjernelse og omfugning gulv i bruse niché 3.500 kr.
  • Afløb - stoppet i bad (ældre dybt beton afløb er mit gæt) 1.250 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Siemens iQ800 vaske/tørre maskine - formentlig skifte varmelegeme 1.300 kr.
  • Tv opsætning-montering 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Eksport af bil
  • #1   25. aug 2025 Er det så ikke ligeså nemt at sælge den privat her hjemme?
    Hvilken bil er det?

• #2   25. aug 2025 Er det ikke bare at køre den til skrot istedet for så meget bøvl med en værdiløs bil?

• Torpedo
    Torpedo Online Tilmeldt:
    okt 2014

Følger: 4 Følgere: 21 Emner: 34 Svar: 3.336
    #3   25. aug 2025 Skrotpræmie ligger omkring 2000kr vistnok, de kan også komme og hente den hos dig.

• #5   25. aug 2025 Hvis ikke det er økonomi du går efter så må det absolut være nemmest ved skrothandeleren

• #6   25. aug 2025 Skal siger at den skal synes pga de går ud fra at du vil prøve at trække afgiften ud.
    Du kan sagtens sælge en bil til udlandet uden at gøre noget andet

• #7   26. aug 2025 Du kan sælge til hvem du vil, uanset hvor i verden de bor, det er først hvis du vil have afgift tilbage det bliver bøvlet, men tænk også på at du udsætter dig fo scam hvis du vil sælge til udlandet, brug ALDRIG PayPal hvis du vil sælge noget til en udlænding, de trækker pengene tilbage samme dag de kører hjem i den.

• #8   26. aug 2025 Folkens, bilen er bestemt ikke til skrot. Jeg har et lille sommerhus i nordmakedonien og vil have bilen dernede. Den er mere end fin til at have som feriebil. Golf 5 plus 1.9 tdi fuld service.

Jeg skal sælge den til farfar, så jeg kan bruge den. Så igen fusk eller noget som helst. Jeg er bedøvende med afgift retur. Jeg spørger bare om man på de danske plader kan køre den eller fragte den derned og så registere den dernede, bare sådan noget videre. Hive pladerne med hjem og bare afmelde den? Eller hvordan foregår det

• #9   26. aug 2025 Du kan bare køre den til Makedonien og tage pladerne med hjem.
    Det jeg ikke ved er hvordan reglerne er dernede. Men tænker bare du kan få købt plader til den når du når frem, men der er ingen grund til at trække skat ind i det, hvis der ikke er nogen grund til det. Bare kør og gør din farfar glad

• Torpedo
    Torpedo Online Tilmeldt:
    okt 2014

Følger: 4 Følgere: 21 Emner: 34 Svar: 3.336
  • #11   2. sep 2025 Hvis det er sådan landet ligger tænker jeg du kan trække afgift ud, det er der ikke noget forkert i, den skal bare synes først, så skriver synsmanden hvad den er værd og så sælger du den til din far eller bror dernede, og så eksporteres den ud af landet. Synsmanden kan fortælle dig helt 100% hvordan det så foregår.
    15.000 er vidst det mindste de betaler tilbage i afgift, men igen. synsmanden ved det.

• #12   2. sep 2025 Jeh hat fundet ud af alt det med papirarbejdet. Man får bilen derned( hvilket er fucking dyrt, sig gerne til hvis i kender et fragtfirma som kan læsse den og køre den til nordmakedonien også fra evt. Tyskland. 12.000 kr koster det hos dem jeg spurgte fra Dk :O.. alternativet er at køre den selv og det orker jeg, 22 timers straight kørsel. Så er der jo self pauser med.

Men så skal tandremmen skiftes, begge bag hjullejer trænger også til det. Jeg har købt alle reservedele selv. ved i hvad sådan noget vil koste altså ren arbejdsløn , gerne uden toiletpapir.

• #13   2. sep 2025 Syn bilen her i Dk, lav en eksport erklæring, få en til at køre den derned og tage toget hjem, det er den billigste måde at gøre det på, og gør du det selv er det endnu billigere.
    Og da jeg kan høre det er alt for dyrt, så gælder det jo om at få afgift tilbage, så minimerer du jo prisen, ikke sandt smiley

• #14   3. sep 2025 Allan det er jo en bil fra 2008 som har kørt 240.000. Den står snorrelige. Kært af en meget ældre herre. Men skat vurderer den jo til peanuts. Desuden tager de 4.000 kr i gebyr for gulplade og 8.000 for hvide plader. Det er nok slet ikke besværet værd. Tror sgu ikke afgiften på en golf plus fra 2008 1 9 tdi er mere end 4.000

• #15   3. sep 2025 Ja de tager jo 15% af afgiften eller minimum 8500 hvis det er hvidpladet.

• #16   3. sep 2025 Lige næjagtig Thomas. Så detver sgu ikke engang besværet værd! Den skal først syntes næste år, så er der sikkert niget co2 emission som viser for meget eller hvad ved jeg. Glem det, jeg kærer lortet ned med plader og tager pladerne med hjem igen med flyveren.

Men ved i folkens hvad prisen på tandremsskift og skift at begge baghjullejer koster. Har selv alle delene

• #17   5. sep 2025 Gratis hvis du selv skifter, ellers en 5.000 kr seddel.

• #18   5. sep 2025 Allan det kan da ikke være så dyrt? Det tager 3-4 at skifte tandremmen. Og så 1 maks per hjulleje, så 2 timer tilsammen 5-6 timer. 5000 kr svarer jo 1.000 kr i timen og jeg beder ikke om toiletpapir så det virker virkelig meget. Jeg har faktisk fået et tilbud på 2500 kr

• #19   5. sep 2025 Tag det

• #20   5. sep 2025 Så er det da det vi gør!

Kommentér på:
Eksport af bil

Annonce