{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.282 visninger | Oprettet:

Latterlig spørgsmål (Teoriprøve) {{forumTopicSubject}}

Kun mig der syntes der er mange latterlige spørgsmål til en teoriprøve til bil/lastbil? I må godt komme med eksempler.

Feks. Du køre bag en traktor. Skal du være særlig opmærksom på at traktoren har dårlige bremseegenskaber?

Ja jeg ved da godt at en traktor ikke bremser så godt. Men hvorfor skal man være særlig opmærksom på det? Jeg kan da være ligeglad så længe man kan bremse bedre en den?

Fik også sådan et spørgsmål under en test prøve: Kan allergi medicin nedsætte reaktionsevnen?

Hvor fanden skulle jeg vide det fra? Jeg er sq ikke læge.

Så ellers bare alle de latterlige spørgsmål de skal fylde det hele ud med.

Skal lige siges at jeg ikke har dumpet. Ikke derfor jeg laver det her. Bare fordi jeg syntes der er mange små fejl i deres prøver. Latterlige spørgsmål som man ikke kan bruge til en skid. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Latterlig spørgsmål (Teoriprøve)
  • #1   13. jun 2007 den med traktoren er syg smiley

• #2   13. jun 2007 De er latterlige... nogle gange skal man være SÆRLIG opmærksom på noget, og andre gange kun opmærksom... Jeg er sgu kun SÆRLIG opmærksom i sommerperioden når jeg trille forbi havnen - men det kom aldrig i prøven smiley

• #3   13. jun 2007 Lille løve: men hva nu hvis, at man modtager et opkald fra en man kender der har parkeret sin bil i en havn og er ved at synke, men man løber tør for strøm på sin telefon og skal ringe efter hjælp? Vil du da være særlig opmærksom på nødtelefonens brug? smiley

• #4   13. jun 2007 tror også dem der laver de prøver skal være særlige opmærksomme på at lave dem grammatisk korrekt smiley

• #5   13. jun 2007 tror aldrig man må bruge en nødtelefon på motorvejen; ret ubehageligt at stå derude og snakke smiley

• #6   13. jun 2007 Haha LOL

• #7   13. jun 2007 mange af du lamme spørgsmål som, er du særlig opmæksom på, vejens forløb, vejens udstyr, osv, de er da kun for og forvirre en. men kan godt følge dig i det med traktoren

• #8   13. jun 2007 Hva så det med medicinen? Hvor skulle jeg vide fra at der er en rød trekant på allergimedicin? Jeg ved godt hva rød trekant betyder. Men jeg ved sq ikke bivirkninger på diverse ting :-S

Men nu kender jeg det da på allergimedicin. Hehe.

• #9   13. jun 2007 Fik engang et spørgsmål med hvornår man skal blænde ned for det lange lys, når der kommer modkørende. Det skal man, hvis der er under 300m mellem bilerne.
    På billedet kunne man se en kantpæl 3 meter foran den bil man kørte i + to kantpæle længere fremme inden man nåede den anden bil (dvs. ca 203 meter).
    Men det rigtige svar var at man først skulle blænde ned efter kantpælen, der stod 3 meter foran.
    Giver sku da ikke mening..... smiley

• #10   13. jun 2007 Der er ikke altid 100 meter mellem hver pæl smiley

Men alligevel, de teoriprøver er fucked. Den med nødtelefonen fik jeg også til bil eller MC-prøven... haha. Totalt latterligt, men sådan er det nu engang!

• #11   13. jun 2007 Der er en grud til at de teoriprøver er latterlig.
    Som os der synes det er latterligt, er der nogen som synes det er en ny viden, teorien skal jo dække alle.

Vdre. allergi medicin nedsætte reaktionsevnen, så skal man ikke være læge for at vide om det nedsætter reaktionsevnen, det stå jo mærket vis det gør, som er køres ansvar at finde ud af om det nedsætte reaktionsevnen :0)

• Mark W
    Mark W Tilmeldt:
    sep 2003

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 306
    #12   13. jun 2007 "Vdre. allergi medicin nedsætte reaktionsevnen, så skal man ikke være læge for at vide om det nedsætter reaktionsevnen, det stå jo mærket vis det gør, som er køres ansvar at finde ud af om det nedsætte reaktionsevnen :0)"

Tjoe, men hvis man aldrig har været i nærheden af allergimedicin er det ret svært at vide. smiley

• #13   13. jun 2007 de er langt ude.. har selv stort kørekort med hænger kort til... og jeg dumpede 2 gange på hvert kort før jeg gik igennem nåleøjet, og det var pga trick spørgsmål som jeg og min kammi klagede over, for der var sgu fejl i testen . og da de gennem gik dem og så at vi begge dumpede på samme to spørgsmål to gange i træk indså de at der var fejl i testen FLOOOOT ... men det var heldigvis gratis... længe leve dansk millitærkøreskole he he

• #14   13. jun 2007 lavede heldigvis 0 fejl til både lastbil og bus

• #15   13. jun 2007 dumpede oz første gang.. underlige spørgsmål.. ikke altid jeg vil bremse med det samme og være opmærksom på hva de siger..
    men man skal overreagere helt vildt..
    oz til køreprøven.. som jeg dog bestod, hvilket viser at jeg godt kan køre bil.. men deres test der er dårlig smiley

• #16   13. jun 2007 Det, med traktoren er faktisk rellevant da de fleste bilister ligger to meter bag traktoren og traktoren er væsentligt tungere end en bil og er længere til om at bremse, og ja der forekommer fejl i prøverne, det er jo mennesker der har lavet dem.. så drop brokken og respektere andre i traffikken..

• #17   13. jun 2007 Der var flere dengang jeg tog der dumpede på at være for forsigtige, så det skal du ikke sige "stoneface". Det handler såmend bare om at svare RIGTIGT, ikke den mest forsigtige løsning.

Dengang fik vi spørgsmålet:

"Du kommer kørende med 80 km't. Lyskrydset længere fremme er lige skiftet til grøn, hvad gør du?

Billledet viser et tomt lyskryds og en lang lige vej fremad uden andre biler.

1. Slipper speederen og gør klar til at bremse
    2. Jeg bremser
    3. Jeg fortsætter med uændret fart"

I fatter ikke hvor mange der svarede forkert på den...

• #18   13. jun 2007 3

• #19   13. jun 2007 Jeg er ved at ta til C og CE. Vi havde en test prøve sidste gang hvor jeg fik en fejl. Men kørelæren mente der var en fejl i billedet så jeg fik den lavet om til rigtig smiley

Det var ved en sammenfletning. Så kunne man se at der kom en lastil ude fra venstre der var længer fremme. Så den skal jo ind først.

Men spørgsmålet var. "Du holder din fart og fletter ind lige efter lastbilen" Det sagde jeg nej til. Ellers så vil du køre 10 meter afstand fra den anden lastbil.

Det er også meget letter at bedømme når man er ude og køre selv i stedet for et latterlig billede.

Kommentér på:
Latterlig spørgsmål (Teoriprøve)

Annonce