{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.130 visninger | Oprettet:

Tobias  D
Tobias D
Følger: 1 Emner: 34 Svar: 51

fart ved trækkning af en anden bil {{forumTopicSubject}}

Hej jeg skal trække en bil til værkstedet, jeg vil lige høre om nogle kan fortælle mig hvor hurtigt man må køre når man trækker en anden bil? det er forbudt at køre på motorvej ikk?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fart ved trækkning af en anden bil
  • #1   15. jun 2007 jo det er forbudt,

• #2   15. jun 2007 hvis forhjulene på den bil du trækker er hævet så er max fart 30 km/t

hvis de ikke er løftet, ja så er det ulovligt

• #3   15. jun 2007 der skal være plader og lys på den bil du trækker og ikke over 30 km/t

• #4   15. jun 2007 synes hellere du skal få den hentet på autolift

• Tobias  D
    Tobias D Tilmeldt:
    nov 2006

#5   15. jun 2007 tak for svarene er det så klip i kortet ved 30% overskridelse og frakendelse, hvis man køre de ca 55 km?

• #6   15. jun 2007 Benjamin L det er sgu da ikke ulovligt og trække en bil hvis forhjulene ikke er hævet

• #7   15. jun 2007 hvor langt skal den trækkes

• #8   15. jun 2007 Du må trække en bil med MAX 30 km/t. Hvis du skal bruge tov. Så nej du må ikke køre på motorvejen. Min kørelære sagde at han havde lige haft far og søn oppe til køreprøve fordi de mistede begge deres kørekort ved at køre 80 km/t ude på motorvejen.

Kan ikke huske hva bøden var. Men den var ikke lille. + at de begge fik en smiley

• #9   15. jun 2007 Vil anbefale at bruge de der elastiske træktorv man kan få. Almindeligt torv kan godt være noget knald, hvis der er mange lyskryds osv....

• #10   15. jun 2007 Jaa brug noget ordentligt og husk nu for helvede at passe på - husk på at der IKKE er nogen funktionel bremseforstærker!

Man bliver top sindssyg af at træde på bremsen, og når man ikke træner ben særlig ofte - bør man have hånden på håndbremsen smiley

• Tobias  D
    Tobias D Tilmeldt:
    nov 2006

#11   15. jun 2007 Jeg skal trække bilen fra århus til ålborg ad de små landeveje så da det ikke er lovligt på motorvejen, så ønsk mig held og lykke. jeg vil så køre de 30 km hele vejen, jeg har købt prøve skilt til den bagerste bil. og har et elastik tov. så mig og ham der styrer den bagerste bil får nok en 5 timers tur:-)

• Tobias  D
    Tobias D Tilmeldt:
    nov 2006

#12   15. jun 2007 håndbremsen er heldigvis god på den bil der skal trækkes:-)

• #13   15. jun 2007 Husk at regne med pauser medmindre der er mange lange lige stræk smiley

God tur - det skal nok blive nederen for jer hehehe

• #14   15. jun 2007 ja det er vanvittigt hårdt at bremse uden bremseforstærker, blev engang trukket i en T4, fuuck det er hårdt ned af bakkerne man, så bliver håndbremsen godtnok en god ven! smiley

• #15   15. jun 2007 hvorfor ikke få en til og flytte den med en ladvogn

• Tobias  D
    Tobias D Tilmeldt:
    nov 2006

#16   15. jun 2007 det er billigere at trække, så får vi også prøvet det, hvordan det føltes at trække bil igennem det mørke jylland. tja. 1 herinde skriver at det skal nok blive nederen for os, efter weekenden skriver jeg et indlæg om hvordan det er gået

• #17   15. jun 2007 Tja, kan da også godt skrive det bliver nederen for jer, hvis det skal være

Det bliver så røvlamt nederen

• #18   15. jun 2007 Det er da ret sindsygt at trække en bil fra Århus til Aalborg? Jeg ville bestemt anbefale at få det gjort på lad eller på trailer. Alt andet er uforsvarligt. Og tror også det er ulovligt når hensigten er at man skal køre så langt. Det var noget andet hvis du lige skulle trække den hjemmefra og ned til det lokale værksted !

Lad være med at gøre det !

• #19   15. jun 2007 Det er hård kost for den bil der skal trække , det kan koste noget kobling og den kan godt blive meget varm, ved 30 km/t men en bil bagefter, det kan hurtigt komme til at koste mere end at få en til at køre den.

• #20   15. jun 2007 Getaway-in-Denmark.

Har dutaget kørekort inde ved Ulla i Aars :D!?

• #21   15. jun 2007 God tur. Fra aalborg til aarhus med 50 km/t. Det bliver en lang tur. Vil bestemt anbefale at få nogen til at flytte den.

• #22   15. jun 2007 Hvis man skal bruge bilen senere, hvorfor så ikke få den køreklar til turen?

hvis der er prøveplader på og bilen er lovlig (som faktisk er påkrævet når du skal trække den)?

Ellers lej en autotrailer (og bil dertil)... Det vil altid kunne betale sig hvis bilen ikke kan flytte sig selv.

• Tobias  D
    Tobias D Tilmeldt:
    nov 2006

#23   18. jun 2007 HEJ MED JER ALLE SAMMEN!!!! Ja her ser i at jeg er kommet helsikret hjem igen. Jo jeg trak en audi 80 uden motor bagefter en ford scorpio fra århus til ålborg via landevejen århus - randers - hobro - ålborg, det gik fint vi startede i århus kl. 01:30 nat, vi ankom til ålborg kl 06:00 om morgenen, det er dog sjovt at køre stille og roligt der i mørket og hilse på den smukke solopgang der kommer der ved 04 tiden. Audien skulle fragtes til ålborg da den skal ombyttes til diesel der. Da vi trak audien var den uden motor, men jeg fik tilsluttet et batteri, så den kunne køre med havariblink, jeg havde købt prøvplader til bilen, Jeg brugte et original slæbetov, så gik turen fint nok. Ikke noget jeg og min kammerat som styrede audien efter mig har fortrudt, det var både en oplevelse og succes. Det var ikke besværligt da der bla. er meget få lyskryds på denne strækning og næsten ingen biler på dette tidspunkt.

Kommentér på:
fart ved trækkning af en anden bil

Annonce