536 visninger
|
Oprettet:
Peugeot 107/C1/Aygo {{forumTopicSubject}}
Hej alle, jeg er på udkig efter min første bil og har fundet en Peugeot 107 fra 2010, som kun har kørt 100.000 km til 22.000 kr. Den har 1 år til syn.
Jeg har ikke så meget forstand på biler og kan se, at der er noget rust på den. Er der nogen herinde, der kan hjælpe med at vurdere, om det er noget, jeg skal holde mig fra?
Billeder af rust og bilen kan ses i linket herunder.
https://www.facebook.com/marketplace/item/1268639735054765/?ref=saved&referral_code=null
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 19 Emner: 21 Svar: 1.317
Der er massere af lignedne biler, find en hvor rusten i det mindste ikke er direkte åbenlys.
Kan godt forstå at de lave km lokker. Men den rust der har formentligt venner andre steder i bunden af den bil.
Personligt ville jeg hellere kæmpe med lidt slid dele, end med rust.
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 172 Svar: 12.426
I alt forbi, har det med at ruste væk på dem
Alt ser godt ud, lige ind til man slå i dem
sep 2025
Følgere: 10 Emner: 2 Svar: 1
okt 2025
Emner: 1 Svar: 5
Jeg er meget glad for den, hvis man bare forstår hvorfor man overhovedet køber sådan en lille satan?
Meget simpelt, de er billig i afgift og forsikring og hvis man kan finde ud af at arbejde på biler, så er den super nem at skrue på og delene koster ikke en bondegård.
De er dog dårligt isoleret (Skal man forvente) udstødning/bagpotte og deres ophæng ruster en del desværre. De er 3 cylinderet, så der er lidt "ubalance" i motoren, altså den lyder sjov. Kæmpe plus at de bruger kæde istedet for tandrem, ikke verdens bedste affjedring.
Men de kører sgu alligevel meget godt, hvis man bare skifter olie hver 10.000 km (brug kvalitets olie!!) kører lidt forsigtigt og vedligholder den, så kan den sagtens holde til mange år.
Har haft min nu i ca 5 år. Aldrig haft problemer med den, udover at skifte sliddele selvfølgelig.
Peugeot 107/C1/Aygo