{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.144 visninger | Oprettet:

Melis O
Melis O
Emner: 1 Svar: 5

Tågelygter og syn. {{forumTopicSubject}}

Hejsa folkens. Har været til syn i dag og blev ikke godkendt pga venstre for tågelygte. Mit spørgsmål er så om jeg kan fjerne begge tågelygter og tage den til omsyn?

Bilen er født med tågelygter vil jeg lige tilføje, derfor er jeg nemlig i tvivl.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tågelygter og syn.
  • #1   7. okt Blev den afvist på grund af justering af tågelygten?
    Har selv oplevet dette, på trods af justeringen var ok, mistænker synshallerne gør det, for at tjene lidt ekstra..

• Melis O
    Melis O Tilmeldt:
    okt 2025

#2   7. okt Nej pæren er sprunget og selve relæet driller, det er noget strøm værk der skal laves.

Jeg er kun interesseret i at vide om jeg kan gå til omsyn uden tågelygterne, altså pille dem helt af. Men da bilen er født med lygterne tvivler jeg nemlig.

Har også lige haft kontakt med 2 forskellige synshaller, den ene nævnte at jeg sagtens kunne pille dem af og den anden sagde hvis bilen var født med dem og jeg tog dem af, så ville jeg dumpe...

• #3   7. okt Du har spurgt 2 synshaller, de siger ja og nej, så ville jeg bare køre der hen hvor de siger det du vil høre, er det så svært?Men hvis du gerne vil have tågelygter på bilen, så er det bare at får det lavet, det tager max 15 minutter for en autoelektriker.
    Der skal nok bare et nyt relæ på.

• #4   7. okt Tågelys er ikke lovpligtigt at have på en bil

Men sidder de på bilen, skal de virke
    Og det gamle trick med at sætte tape på
    Gælde ikke længere
    For et de monteret, skal de virke

Men af monterer man dem helt, så er der ikke nogen lygte der ikke virker.

• Torpedo
    Torpedo Online Tilmeldt:
    okt 2014

Følger: 4 Følgere: 21 Emner: 34 Svar: 3.280
    #5   7. okt Men hvis den skal til omsyn pga. tågelygter defekt, kan man vel ikke bare afmontere dem.

• #6   7. okt Gaffatape henover så burde det gå smiley har gjort sådan før

• Melis O
    Melis O Tilmeldt:
    okt 2025

#7   7. okt Præcis Torpedo. Det er det første de kigger på.

Lovpligtigt behøver man ikke lortet, men da bilen er typegodkendt med lygterne og synet præcis nævner defekten, så kan det kun blive et problem til omsyn.

Får en kammerat ud til mig her i morgen så han kan tjekke relæet og så bare en ny pære på.

• #8   9. okt Har før tapet tågelygter pænt over og afmonteret sikringen så tågelys ikonet i speedometer ikke tænder. Det bilen blevet synet med mange gange, men mange ting kan komme an på synshallen om de vil godtage det.

• #9   10. okt Du må godt afmontere begge tågelygter de er ikke et lovkrav heller ikke selvom de er fabriksmonterede

• Melis O
    Melis O Tilmeldt:
    okt 2025

#10   10. okt Har fikset det hele gutter og bilen gik selvfølgelig igennem synet. Dog fik jeg snakket med andre mekanikere og synsmænd, halvdelen er splittet haha!
    Mekanikerne siger bare at man skal tage lortet af og synsmændene holder fast ved at hvis bilen er typegodkendt med tågelygter så skal de være der og virke.

Men igen, der sgu ingen synsmænd der sidder ved computeren og læser alt hvad bilen skal have af lygter ved selve synet. Hvis der ingen tågelygter er, så kigger de bare videre efter andre ting.

Mit tilfælde var dog lidt anderledes da jeg dumpede pga. tågelygter, det var selvfølgelig det første de kiggede efter til omsynet.

• Torpedo
    Torpedo Online Tilmeldt:
    okt 2014

#11   11. okt Ja, det var også min tanke.
    Men nu når bilen dumpede synet pga fejl på tågelygterne, så kunne man ikke bare dække dem til, måske før syn, men ikke omsyn.
    Var det bare relæ og pære eller var der mere til det?

• Melis O
    Melis O Tilmeldt:
    okt 2025

#12   11. okt Jeps, helt samme tankegang!

Næh, det var faktisk tågelygtens sokkel/pæreholder der var dårlig.
    Ringede rundt til forskellige ophuggere og fandt heldigvis en Peugeot 2008 med en komplet tågelygte med pære, sokkel og kabler til små 300 kr.
    Monterede det på 15 minutter og så direkte til omsyn!

• #13   13. okt Også fint hvis man bruger tågelygter, det bør man gøre i tåge som idag, men fedt du fik lavet det helt færdigt på den rigtige måde smiley

• Torpedo
    Torpedo Online Tilmeldt:
    okt 2014

#14   13. okt Det er også fuldt lovligt at køre med tændte tågelygter og slukket nærlys udenfor lygtetændingstiden, på den måde kan man jo fortrænge den fugt der opsamles i lygterne.

• #15   14. okt Før i tiden måtte tågelys kun være tændt sammen med nærlys, når man blændede op skulle de slukke, og hvorfor loven blev lavet om ved jeg ikke.

Kommentér på:
Tågelygter og syn.

Annonce