{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.273 visninger | Oprettet:

Skyld motorolie rester ud med Borup rense benzin ?? {{forumTopicSubject}}

Laver lige det her opslag da jeg i sin tid hade en diesel bil hvor jeg skulle have renset motoren . Min gamle !! mekanikeren sagde at jeg kun ta 2 l rensede benzin og hælde i gemmen, når jeg havde aftappet den for motorolie. inden jeg hælder det nye motorolie på. for at få det sidste skidt ud og rense den for motorolie sod men er kommet frem til nu er det nok var grunden til motoren brændte sammen tager jeg helt fejl her Ps har ikke lavet det her nummer lige siden

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 3.000 kr.
  • Udskift armatur i køkken vi har det nye armatur. 1.000 kr.
  • Rensning/reperation af tilstoppet afløb under køkkenvasken 800 kr.
  • Ophængning af Philips hue lampe 500 kr.
  • Nedbrydning af betonfundament 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skyld motorolie rester ud med Borup rense benzin ??
  • #1   13. okt Benzin??? Et ældre trick er at bruge en liter diesel, og resten motorolie. Man kunne også bruge ATF olie og motorolie.
    Man skal lade motoren køre i let forhøjet tomgang i små 20 minutter.
    Men ville nok holde mig til en anerkendt oil flush producent.
    Det bedste er at hælde en god olie på og skifte ved hver 10.000 km

• #2   13. okt Du hælder aldrig benzin i en dieselmotor.
    Benzin fortrænger diesel og diesel smører da det jo er en olie.
    Hvis du skal skylle en dieselmotor igennem, så gøres det med benzin.

Jeg har for nyligt købt en 50ccm 4 takt knallert og i bogen til den står der at motoren skal skylles igennem med benzin, når der laves olieskift.

Hvis du skal skylle motoren igennem, så skal du have bundproppen i igen, så den diesel du hælder i motoren kan opløse rester og bundfald.
    Efter lidt tid, så kan du tappe det af.

• #3   13. okt #2 4600 Gørdetselv

Du modsiger dig selv da du skriver: Du hælder aldrig benzin i en dieselmotor.
    Benzin fortrænger diesel og diesel smører da det jo er en olie.

Nedenunder skriver du: Hvis du skal skylle en dieselmotor igennem, så gøres det med benzin.

Ville aldrig hælde benzin i en dieselmotor eller i en benzinmotor for den sags skyld.

• #4   14. okt Enig! Hæld diesel ned gennem motoren for at skylle de sidste rester af slam ud, det virker.

Se evt min olieskifte guide under mine ALBUMS

• #5   14. okt #3
    Jeg skriver at man ikke skal hælde benzin i en dieselmotor.

Og så bekræfter jeg teorien om at skylle en motor igennem med brændstof.
    I dette tilfælde er det en 50ccm benzinmotor.

I sidste kolonne, der skriver jeg at han skal hælde diesel i motoren.

• #6   15. okt Jeg ville ALTID kun bruge diesel, det renser godt nok af, og skader ikke i nogen motorer.

• #7   16. okt Når jeg skifter olie tager jeg 2 liter ny olie 2 liter diesel. Tomgang ca 15 minutter. Nyt olie og filter. Skifter for hvert 10000 km. Men benzin tror jeg er en dårlig beslutning smiley

• #8   19. okt Har altid brugt Diesel eller Petrolium da begge har en smørene effekt og selv i motor med +5L har jeg ikke bruge mere en ca. 1 liter, plejer at tappe 1 liter af og tilsætte samme mængde og lade det kører i 10 til 20min i tomgang og så skifte olie samt oliefilter her efter.
    Hvis det er en benzin bil ville jeg ikke gøre dette hver gang, ville nok ved hver 3-4 olieskift.

Ville aldrig anbefale at hælde benzin i olien.

Husk også at flere små motorer indeholder måske kun 2,8L motorolie så man skal jo lige overveje hvor meget rense middel man skal udskifte den gamle olie med. for man kan sikkert hurtig lave mere skade end gavn.

Kommentér på:
Skyld motorolie rester ud med Borup rense benzin ??

Annonce