{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.425 visninger | Oprettet:

Kia Cee'd Garanti. {{forumTopicSubject}}

Jeg har alvorligt overvejet at købe en Kia Cee'd fremfor måske Peugeot 207 eller Fiat Grande Punto, og så betale de cirka 30.000 mere det koster for så at få 7 års garanti. Men så sad jeg og gennemlæste garantibetingelserne, og det kan godt være det bare er mig, men det ser ud som om man godt kunne gå hen og føle sig snydt på et tidspunkt.



UNDTAGELSER FOR GARANTIEN
3.1. Sliddele såsom dæk, kileremme, pærer, viskerblade, sikringer, bremsebelægninger, bremseskiver/-
tromler, alle former for filtre, dæksler, koblingsdele, olier, tændrør mv., medmindre at årsag til
udskiftning er en følge af fabrikations- eller materialefejl.
3.2 Udstyr monteret efter køretøjets første indregistreringsdato. (Forhør Deres autoriserede Kia
forhandler om garantien på netop det udstyr De måtte ønske)
3.3. Undtaget fra garantien er endvidere udgifter til alle former for servicearbejde, herunder justeringer
og almindelig vedligeholdelse.
3.4. Batteri (er dækket i 24 måneder uden kilometerbegrænsning)
3.5. Mindre olie- og vandudsivning. Herved forstås udsivninger som ikke er at betegne som olie- og
vandspild, og som derfor er uden betydning for køretøjets værdi og fortsatte anvendelse.
4. HVILKE SKADER ER IKKE OMFATTET AF GARANTIEN?
4.1 Skade som er eller kunne være blevet dækket af en på sædvanlige danske betingelser tegnet
bilkaskoforsikring.
4.1.2 Skader forvoldt med forsæt, ved grov uagtsomhed eller under beruselse.
4.1.3 Skade som følge af ukorrekt reparation, eller følgerne heraf.
Underskrift garantihaver
4.1.4 Skade på komponenter som skyldes en gradvis normal forringelse (slid) begrundet i køretøjets
alder og kilometerstand
4.1.5 Skader som følge af uhensigtsmæssig brug af køretøjet.
4.1.6 Skade forårsaget af krig, naturkatastrofer, oprør, uroligheder mv.
4.1.7 Følgeomkostninger pga. manglende dele, udlejningskøretøj, tabt arbejdsfortjeneste,
bjærgningsudgifter, rejseudgifter mv.
4.1.8 Ethvert ansvar i forbindelse med dødsfald, legemsbeskadigelse, skader på anden ejendom samt
ethvert krav om erstatning for følgeskader og tab i forbindelse med skader dækket eller ikke dækket
af garantien
4.1.9 Skader forvoldt som følge af forkert brændstof, olie, smøremidler mv.
4.2 Følgeskader på elektroniske og elektriske komponenter, opstået ved fejlagtig til- eller frakobling af
elektrisk og elektronisk udstyr.
4.2.1 Skader forvoldt ved taxikørsel, sportskørsel eller udlejning.
4.3 Kia Import Danmark A/S´ pligt til at yde erstatning bortfalder såfremt det konstateres, at følgende er
foretaget eller undladt;
4.3.1 Kilometertælleren har været frakoblet, eller ændring foretaget så kilometerstand ikke er i
overensstemmelse med faktiske kørte kilometer.
4.3.2 Undladelse af at følge producentens serviceplan for køretøjet.
4.3.3 Ændring af køretøjets konstruktion (alle uautoriserede ændringer, herunder enhver form for tuning
og chip-tuning)
4.3.4 Hvis et krav er svigagtigt eller der bevidst er oplyst falske eller fejlagtige oplysninger omkring en evt.
skade, hændelse eller køretøjet
5. FORPLIGTIGELSER IHT. VEDLIGEHOLDELSE
5.1 Ejeren og alene ejeren, har ansvaret for korrekt vedligeholdelse af bilen iht. fabrikantens forskrifter.
Se detaljeret vedligeholdelsesprogram i bilens instruktionsbog
5.2 Ejeren og alene ejeren har ansvaret for dokumentation for vedligeholdelse af bilen iht. fabrikantens
forskrifter.
5.3 Korrekt vedligeholdelse iht. fabrikantens forskrifter er betingelse for fortsættelse af Kia´s garanti.
5.3.1 Kia´s garanti ophører straks vedligeholdelse iht. fabrikantens forskrifter undlades, denne er
mangelfuld eller ikke kan dokumenteres.
5.4 Skader som følge af mangelfuld vedligeholdelse iht. afsnittet ”Ejers Vedligeholdelse” (afsnit 7 i
bilens instruktionsbog) vil ikke være dækket af Kia´s garanti.
5.5 Årlige karosseriinspektioner skal udføres ved autoriseret Kia værksted. Denne inspektion er
uden beregning for ejeren af køretøjet. Eventuelle skader, som påkræver reparation, er for
ejers regning.
5.6 Forholdsregler ved udførelse af vedligeholdelse på et IKKE autoriseret Kia værksted;
5.6.1 Har De valgt at få foretaget vedligeholdelse på et IKKE-autoriseret Kia værksted, er det desforuden
et ufravigeligt krav, at kunne forevise specificerede fakturaer samt behørig mekanikerunderskrevet
serviceplanskemaer.
5.6.2 Af fakturaen skal det også tydeligt fremgå, at eventuelle udskiftede reservedele som minimum er af
samme kvalitet som originale Kia reservedele.
5.6.3 Det er derfor meget væsentligt og i Deres egen interesse, at De sikrer Dem, at De får disse
fakturaer og serviceplaner, såfremt De eventuelt skulle få behov for at anmode om en
garantireparation, og at De opbevarer disse behørigt, og at De endvidere overdrager disse til en
eventuel efterfølgende ejer af køretøjet.
5.6.4 Såfremt vedligeholdelsen er foretaget på et IKKE autoriseret Kia værksted, er det et ufravigeligt
krav, at den under 5.6.1 og 5.6.2 nævnte dokumentation præsenteres, førend en eventuel
garantireparation påbegyndes. Kia Import Danmark A/S forbeholder sig ret til at godkende
dokumentationen forud for påbegyndelse af en garantireparation.
5.6.5 Ejeren og alene ejeren har ansvaret for fremskaffelse og opbevaring af dokumentation for
vedligeholdelse af bilen iht. fabrikantens forskrifter samt at, stille denne dokumentation til rådighed
for Kia Import Danmark A/S på forlangende.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kia Cee'd Garanti.
  • #1   18. jun 2007 Nogle ting er selvfølgelig klart, men det må være svært at bevise at noget er gået i stykker på grund af bilen og ikke en selv?

  • #2   18. jun 2007 Især Punkt 4.1.4.

  • #4   18. jun 2007 Jeg tror det er ca de samme betingelser som alle andre biler. Nu kigger du sikkert bare efter det pga der er 7 års garanti. De fleste andre mærker i DK giver kun 2 års garanti, og derved vil mange af de krav der ikke være nødvendige, da mange dele ikke når at blive slidt eller lignende indenfor de 2 år eller 100.000 km.

  • #5   18. jun 2007 Robert J >> Nu siger du at du er sælger hos Kia, men kan du så argumentere for hvorfor man skulle købe Ceed på Gule eller hvide plader?

    Eventuelt var Rio også et alternativ til Ceed Van, men dog kun prismæssigt da Ceed jo er en helt anden bil at køre i.

    Men hvordan tror du med værdien af en Ceed på gule eller hvide plader udarter sig efter fx 3 år/120.000 km?


  • #6   18. jun 2007 Ceed er jo også meget bil for ca 200.000 kr

    Jeg kunne personligt godt overveje en Ceed diesel ...


  • #7   18. jun 2007 korrekt ... misundelsesafgiften er nok det der skal tage livet af en Ceed Van, da forskellen er betalt efter 10 år og du nok stadig ikke kan få sæder i uden at betale ekstra afgift efter 10 år smiley

  • #9   18. jun 2007 Robert J >> Jeg har prøvet en Ceed 1.6 Diesel, men hvad mener du med alt i udstyr? Mere end det der er i en Exclusive?

    Hvor befinder denne demo-Ceed sig?


  • #11   18. jun 2007 Det var godt nok et stykke herfra ... smiley

    Men jeg skal have en diesel med 40.000 km/år ... skørter og spoiler syntes jeg ikke er nødvendigt, men alufælge er obligatorisk.

    Men jeg må jo finde den lokale kiaforhandler og spørge efter en pris på en Ceed 1.6 Exclusive, der kommer jo lidt metallak og alufælge og levering oveni...


  • #13   18. jun 2007 Robert J >> mange tak. hvad består sidelister i? maling af fenderlisterne eller hvad? stænkklapper, tja, det er vel godt på en ny bil? smiley

    Men 12 ugers levering gør nok heller ikke så meget, hvis jeg skal sælge Polo'en...


  • #15   18. jun 2007 ok ... havde faktisk ikke lagt mærke til at der ikke var fenderlister på ... men til 1495 så er de vel ikke indfarvede?

    Det må jeg lige vende tilbage til... Jeg regner med sommerferien skal overstås før jeg skal kigge efter noget bil...


Kommentér på:
Kia Cee'd Garanti.

Annonce