{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
382 visninger | Oprettet:

VW og ingen undervognsbehandling? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Har været ude for at kigge på 6 brugte VW'er, alle ca 10 år gamle. Ingen af dem havde undervognsbehandling og det betyder at især hjulophæng, bagbro, forbro er massivt angrebne af rust. Men selve karossen virkede umiddelbart (rimelig) rustfri.

Samtidig læste jeg et sted i et forum, at VW anbefaler at man IKKE undervognsbehandler (måske også hulrumsbehandle) en ny VW bil.

Er det en anbefaling folk følger blindt hvorfor så få biler er behandlede?

Hvad mener i?

L


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  VW og ingen undervognsbehandling?
  • #1   23. nov Folk køber bil med den idé at de køber ny indenfor 4-8 år, derfor bliver rust ikke et problem for dem, kun for os fattigrøve smiley der skal ud og finde "ny" brugt bil

  • #2   23. nov Dvs der er en tendens til, at man for 20-40 år siden undervognsbehandlede mere end i dag?

  • #3   23. nov Før i tiden undervognsbehandlede man flere biler ja, de fleste mærker i dag er blevet bedre end de var for 20-30 år siden mht undervogn, samt at der er flere mærker der har rustgaranti, men det skal man ikke give så meget kredit, da det for det meste er gennemtæring garantien dækker.

  • #4   23. nov Torpedo, husk nu "Indefra kommende gennemtæring", i min verden er de garantier ikke en skid værd. Du får et hyr med at bevise at det er deres skyld og ikke stenslag etc.

    Har selv begået fejlen EN gang med at tænkte jeg er ude af den her bil senest om 4 år, deeet var jeg så ikke men da jeg så første spor af rust de kedelige steder solgte jeg bilen.

    Jeg er nu solidt tilbage på rustbeskyttelsesholdet og har givet de sidste par køretøjer hvad der nu var praktisk muligt.


  • #5   23. nov kan det være tidligere leasingbiler, for det gider leasingfirmaerne ikke bruge penge på

  • #6   23. nov Kan godt være fabrikanter har gjort karosseriet mere modstandsdygtig over for rust

    Men forbro, Bagbro og bærearme osv i undervognen
    Er blevet ringer.

    Vi ser tit biler med et par år på bag'en
    Har meget overflade rust på overnævnte komponenter
    Tænker det er for meget genbruges jern i der kan ruste.

    Køber man en ny bil er det en god idé med rustbeskyttelse

    Vi har kunder der har købt en nye bil
    Og spørger om de skal rust beskytter dem
    Men er der først rust på jernet hjælper en rustbeskyttelse ikke længer




  • #7   23. nov Rust hæmmes meget hvis der ikke kan komme ilt til, så jo man kan behandle oven på rust.
    Desværre er det første ejers indsats der reelt bestemmer hvor længe bilen kommer til at leve. Købte jeg en ny fik jeg den behandlet, uanset om den skulle væk efter 5-6 år.

    Myten om affaldsjern kan jeg også godt punktere, man bruger kun lidt recyclet metal i en blanding, en hel forskærm består kun af få procent gammelt jern, det er ikke det der ødelægger rustbestandigheden, det er manglende grunder, har fået alt for tyndt lag.


Kommentér på:
VW og ingen undervognsbehandling?

Annonce