382 visninger
|
Oprettet:
VW og ingen undervognsbehandling? {{forumTopicSubject}}
Hej,
Har været ude for at kigge på 6 brugte VW'er, alle ca 10 år gamle. Ingen af dem havde undervognsbehandling og det betyder at især hjulophæng, bagbro, forbro er massivt angrebne af rust. Men selve karossen virkede umiddelbart (rimelig) rustfri.
Samtidig læste jeg et sted i et forum, at VW anbefaler at man IKKE undervognsbehandler (måske også hulrumsbehandle) en ny VW bil.
Er det en anbefaling folk følger blindt hvorfor så få biler er behandlede?
Hvad mener i?
L
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 21 Emner: 34 Svar: 3.280
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 516 Emner: 214 Svar: 1.058
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 21 Emner: 34 Svar: 3.280
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 19 Emner: 21 Svar: 1.316
Har selv begået fejlen EN gang med at tænkte jeg er ude af den her bil senest om 4 år, deeet var jeg så ikke men da jeg så første spor af rust de kedelige steder solgte jeg bilen.
Jeg er nu solidt tilbage på rustbeskyttelsesholdet og har givet de sidste par køretøjer hvad der nu var praktisk muligt.
dec 2009
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 226
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 172 Svar: 12.426
Men forbro, Bagbro og bærearme osv i undervognen
Er blevet ringer.
Vi ser tit biler med et par år på bag'en
Har meget overflade rust på overnævnte komponenter
Tænker det er for meget genbruges jern i der kan ruste.
Køber man en ny bil er det en god idé med rustbeskyttelse
Vi har kunder der har købt en nye bil
Og spørger om de skal rust beskytter dem
Men er der først rust på jernet hjælper en rustbeskyttelse ikke længer
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 676 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.934
Desværre er det første ejers indsats der reelt bestemmer hvor længe bilen kommer til at leve. Købte jeg en ny fik jeg den behandlet, uanset om den skulle væk efter 5-6 år.
Myten om affaldsjern kan jeg også godt punktere, man bruger kun lidt recyclet metal i en blanding, en hel forskærm består kun af få procent gammelt jern, det er ikke det der ødelægger rustbestandigheden, det er manglende grunder, har fået alt for tyndt lag.
VW og ingen undervognsbehandling?