{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
284 visninger | Oprettet:

Hans T
Hans T
Følger: 1 Emner: 26 Svar: 25

Ford Mondeo ABS, Servo, Hill start mm fejl {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

jeg har en Mondeo Stationcar Titanium Benzin 1.5 EcoBoost 160 HK 2016 (den nye model). Bilen har i et par år haft en periodisk fejl som nu er blevet værre. Ved lav hastighed, og typisk når jeg drejer til venstre, slår ABS, Hill start, P-sensor, Servo mm fra og alle lamper lyser. Det tager ca 10 sekunder så er alt normalt igen. Det sker vel en gang hver dag, og typisk når det er vådt.

Har lige haft bilen ved mekaniker der aflæste fejl. Der var kun fejl på den ene tågelygte (det er sådan en der lyser op når jeg drejer), og de mente, at det var det der var årsagen. Det havde jeg lidt svært ved at tro på, men jeg kørte da derfra uden den helt store regning.

Jeg har nu læst mig frem til, at det tilsyneladende er et kendt problem på Galaxy og Mondeo fra de årgange. Og at det skulle være ABS Speed sensoren (sidder én ved hvert hjul?). Det var egentlig det jeg ville bede min mekaniker om at skifte, men vil da lige høre jer kloge hoveder herinde først smiley Tror I jeg er på rette vej her?

vh og på forhånd tak

Hans

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ford Mondeo ABS, Servo, Hill start mm fejl
  • #1   27. nov Man kan med en tester se live data for de enkelte hjul sensor, mens man køre og se om de følges ad

Også se om der sker noget med den/dem når man køre
    Så prøv at gør det der få lamperne til at lyse.

Det bedste er at finde den rigtige fejl
    Før man bare begynde at skifte dele ud
    Det kan blive dyrt i reservedele

• #2   28. nov Umiddelbart lyder som en strømfejl ved venstre tågelygte, noget kortslutning, der forvirrer systemet, når det prøver at tænde tågelygten i sving. Prøv at fjerne sikringen til tågelygten, og se om det gør en forskel.

• #3   29. nov På min Ford Grand C-Max fra 2013 har jeg - med ca. 2-3 års mellemrum skiftet begge de bagerste ABS-sensorer.

Jeg har en ForScan-tester, som tydeligt skriver, hvilken sensor der er defekt. Hos mig startede det også med, at jeg fik fejlmeddelelse i displayet i instrumentbrættet omkring defekt ABS, defekt Hill-start og fejl på dæktryksmålingen. (På min Ford - som IKKE har TMPS-ventiler - har jeg ladet mig fortælle - vil et faldende dæktryk ved fx en punktering blive "detekteret" ved, at ABS-sensoren melder fejl, fordi rulleomkredsen på hjulet / dækket reduceres, hvis dækket er fladt - derfor fik jeg også ifm. den defekte ABS-sensor fejlmeddelelsen om, at dæktykssystemet også var defekt).

Men hvis det havde været en ABS-sensor, så burde mekanikeren kunne have udlæst det.

Kommentér på:
Ford Mondeo ABS, Servo, Hill start mm fejl

Annonce