{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
171 visninger | Oprettet:

BMW 545i 4,4 V8 årgang 2004 {{forumTopicSubject}}

Hej derude.
For at gør lang historie kort. For noget tid siden fik jeg afmonteret min motor fordi jeg kom ud til kæmpe oliepøl, vi fandt så fejlen og fik det fixet. Motoren blev lagt ind igen og starter helt fint første gang, men så fordi mekanikeren har glemt at hælde olie i motoren så slukkede vi får den efter knap 3 - 4min tomgang kørsel. Efterfølgende får jeg at vide kædetimeren er hel gal og den ene valvetronic ikke fungere. Vi får så 2 nye valvetronic's og får justeret kædetimeren på bilen så får man at vide de her valvetronic køre med en separat styreenhed som også bliver skiftet. Set skal siges tændspoler og tændrør og ny batteri og mange dele er blevet udskiftet imellem tiden. Men bilen starter ikke og nu får jeg at vide der skal en kodning til men han er usikker på om det vil hjælpe, så er her nogen der har styr på hvad jeg ka gør mere for at få den igang?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skydedøre til IKEA skab + Diverse 849 kr.
  • gulvafhøvling 6.500 kr.
  • Flytterengøring af 54 kvm, 2 værelses lejlighed 1.500 kr.
  • Utæt rør under køkkenvask 1.350 kr.
  • Handyman to build a bed and drawer 540 kr.
  • Afmontering af kompresser på luft til vand system. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BMW 545i 4,4 V8 årgang 2004
  • #1   i går kl. 13:28 Forstå jeg det rigtig
    Motoren har kørt 3-4 minutter, uden olie i??

• #2   i går kl. 18:38 #1
    Trådstarter skriver, at den har kørt i tomgang i 3-4 minutter. Sådan forstod jeg det da.

• #3   i går kl. 19:22 4 minutter uden olie

Og den kørte fint. Nej det kan den på ingen måde have gjort.

Ja så er den motor da godt ødelagt. Mekanikeren må da dække alle skader

• #4   i går kl. 20:38 Som de andre 3-4 minutter uden olie er helt sikkert skidt også selvom det bare var tomgang.
    Snakkede vi kølevæske kan det nok snige sig an, men selv der er 3-4minutter i overkanten.
    Personligt ville jeg nok kigge på at finde passende sæt vanos. De kan vidst normalt skiftes uden kodning.
    Kodning hvis det virker bør i sig selv ikke koste alverden men bilen skal jo mødes med en tester der kan skrive til ecu. Jeg tvivler altså lidt på at man kan kode den til en anden type vanos, men her kan vi håbe at en af de andre kan melde ind.
    Og en ting jeg ikke helt kan placere, motor virker, motor ud, vanos skiftes, nu er kæder skævt timet. Men vanos kræver at man som minmum delvist piller kæden af. Et stille gæt siger at måske er den kæde ikke timet ind. Der er vidst noget med a tproceduren med kæder og vanos er lidt funky, for vanos skal jo til sin standard position, ellers vil den være forskudt.

Kommentér på:
BMW 545i 4,4 V8 årgang 2004

Annonce