{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
834 visninger | Oprettet:

Casper H
Casper H
Følgere: 5 Emner: 3 Svar: 4

Større generator? {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg er i gang med at sætte en subwoofer i bilen, som har en 500 Wrms og 1000 peak

Problemet som jeg undre mig er om min 70 ampere generator, ikke bliver en lille smule for lille til at drive bilen + subwooferen, uden og få lyset til at blinke

Derfor vil jeg høre om nogen har gode erfaringer med at sætte en større generator på deres biler, og om nogen har erfaring indenfor en Hyundai i20 fra 2009

Nummerplade: EN48493

Ved på forhånd godt man skal lave “The Big 3”
Tak på forhånd

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lampe, spejl+hylde, lamelgardin/rullegardin samt knagerække og toiletskab. 500 kr.
  • Nedrivning vægge + spartling 9.300 kr.
  • Opsætning af lamper og spejl 1.200 kr.
  • Montering/ophængning af småting 2.500 kr.
  • Udflytnings Rengøring 1.900 kr.
  • Tætne/isolere hoveddør 1.249 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Større generator?
  • Eddie F
    Eddie F Tilmeldt:
    apr 2023

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 112
    #1   31. dec 2025 Du skal ikke have en større generator MEN du skal montere en stor kondensator lige ved din forstærker til subwoferen - den vil virke som buffer så du undgår blinkeri

• Casper H
    Casper H Tilmeldt:
    dec 2025

Følgere: 5 Emner: 3 Svar: 4
    #2   1. jan Hvis jeg vil vælge og montere nye højtaler i sidedøren, lad os sige fx på 400 rms

Skulle man så vælge med et ekstra batteri og generator?

Og hvor stor skulle kondensatoren være?

Tak for svaret

• #3   1. jan google hvordan man bygger et system op og sæt dig ind i tingene først, inden du kaster dig ud i det.

som #1 skrev, skal du IKKE have større generator, men montere en kondensator (og altså ej heller extra batteri).

kondensatoren, skal være så tæt på forstærkeren som mulig og min. 2 fahrad og dine kabler skal være min. 16 kvadratmm. (mm2) hele vejen fra batteriet.
    en min. 80 A sikring, monteres 10-20 cm fra +-polen (rød) og min. 16 mm2 hele vejen til din kondensator.
    ÷kabel, skal være så kort som muligt og kobles på bilens karosseri (og ikke hele vejen fra batteriet).

• Klavs
    Klavs Tilmeldt:
    sep 2023

Følgere: 1 Svar: 123
    #4   2. jan Og jeg bliver simpelthen, igen, nød til at ryste bare en lille bitte smule på hovedet....

Den bedste subjektive opfattelse af lyd (musik) opnåes ved et lydtryk omkring 80 dB.

Det lydtryk kan på typisk auto audiosystemer opnåes med en forstærkereffekt omkring 10W (5W til hver kanal i et stereo-setup).

Hvis der overhovedet er tale om afspilning af musik på bulderbassen, bliver det aldrig noget der kommer til at give en god subjektiv musik oplevelse. Øret begunder at beskytte sig selv omkring 110 dB.

Men selvfølgelig, hvis formålet er måling af hvem der har den største*, så giv den bundgas.

* subwooferenhed

• #5   2. jan Klavs.

Som en kammerat jeg havde en gang
    Han ofrede mange penge på lyd i bilen

Fik HiFi butikken til at justere lyden
    Fordi de viste jo hvad der var bedst

Men det lød af H. Til
    Når man begynder at spille højt.

Og lyd er ikke ens for alle

• Klavs
    Klavs Tilmeldt:
    sep 2023

Følgere: 1 Svar: 123
    #6   3. jan Dennis,

For at forsvare HiFi-buttiken:
    En bil bliver A_L_D_R_I_G et godt lytterum til musik! Du opnår aldrig den musik som kunstneren har designet henne i studiet i bilen.

Til gengæld er det vildt godt du kalder hvad det bliver til: Et LYD-anlæg - ikke et musikanlæg.

Og nu er ansatte i en HiFi butik jo som oftest blot sælgere der også kan sælge sand i Sahara - de ved sjældent noget om en god musikoplevelse.

Lydanlægget i bilen:
    Ja det byndte sikkert at lyde godt fordi ørerne er begyndt at beskytte sig selv - altså beskyttelse af udefra kommende høje lydtryk.

Men vi er langt væk fra OP'ers spørgsmål til kA-generator...

Kommentér på:
Større generator?

Annonce