{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
153 visninger | Oprettet:

Er prisen rimelig, lav eller høj? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Har netop haft min bil på værksted. Opgaven lød på et synstjek, samt udskiftning af bremsevæske og tændrør. Derefter måtte han gerne køre bilen over til naboen (synsstedet).
Bilen er en Focus mk3 stationcar.

Fik et opkald fra mekanikeren, at han ikke kunne udlufte bremserne, da skruerne til det alle var rustet fast på alle 4 calipre. Derudover hængte bremsen på begge calipre i venstre side, så dem ville han gerne skifte. Det sagde jeg så god for.

Så det udførte arbejde er:
Skift af tændrør.
Skift af 2 calipre i venstre side.
Synstjek og syn.

Regningen var på ca. 5800,-

Når jeg kigger på autodoc, så er prisen for 2 brembo caliper (for og bag) ca 1800 samlet.. alle andre mærker er væsentligt billigere.

Jeg ved jo så godt, at prisen hos en grossist i Danmark er højere end på autodoc, og en evt rabat ikke kommer slutkunden til gode.

Hvad siger folk til det? Er det en rimelig pris? Er den lav? Er den høj?

Og nej - jeg kan ikke bruge "hvis du ikke gider betale for det, så kan du jo bare gøre det selv" og den slags kommentarer til noget. Så hold venligst en god tone og fokuser på det egentlige spørgsmål. ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Change of shower mixer bar 1.551 kr.
  • Ny lås 1.200 kr.
  • Installing blinds/curtains 500 kr.
  • Nedtagning Clever ladeboks 750 kr.
  • Ophængning af skrivebord 500 kr.
  • Ophæng af lamper, danmarkskort samt plisségardiner 2.499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er prisen rimelig, lav eller høj?
  • #1   i går kl. 16:24 umiddelbart ikke ekstremt dyrt men ikke usandsynligt. på din faktura burde du kunne se udspecificeret hvad de enkelte dele koster for dig. som du selv skriver så kan de selv opnå rabat men det os dem der bestemmer prisen på deres egen faktura.

• #2   i går kl. 16:43 Prisen virker rimeligt, det der undrer mig er at man ikke har rådgivet kunden om at skifte caliprene i begge sider, det for mig virker useriøst.
    Bremser skifter man altid parvis.

• #3   i går kl. 17:06 Prisen er fin nok. Kan også være at tændrørene til den koster lidt. Der er også noget arbejdsløn der skal betales.

• #4   i går kl. 17:29 Prisen er sikkert rimelig.
    Hos mig ville du få 4 ny skiver/klodser og 4 ny kalipere, 4 tændrør, luftfilter, oliefilter + skift osv til den pris.

Synstjek i den lokale synshal koster cirka 900 kr.

Hvis en kaliper er i stykker skifter man en.
    Er en fjeder eller støddæmper defekt skifter man parvis.
    Er klodser eller skiver færdige skifter man parvis.
    Styrekugler og bærekugler enkeltvis.

Ved godt at nogen BMW forhandlere skifter hjullejer i begge sider når det ene er gået, på kundens bil, men er det deres egen skifter de kun det leje der er defekt.

Så mekanikeren har brækket skruerne på 2 kalipere, flot, han har åbenbart ikke ekspertisen til at få dem ud uden at knække dem, bare ærgerligt, kunden betaler for ny kalipere.

• #5   i går kl. 18:49 Koster synstjek alligevel så meget?

• #6   i går kl. 18:56 Ja, det er efter min mening spild af penge, kør den til syn og lav det der skal laves bagefter.

Det er jo et tjek mellem syn ved salg mellem private, men det er max en halv time. De hæfter jo for det de ikke finder, måske derfor det er så dyrt, men FDM skal jo have mindst 2.000 for et brugtvognstjek, der er så også 2 mand på i en time.

• #7   i går kl. 18:57 Det lyder faktisk som det er billigt.

Jeg vil gerne se regningen??

• #8   i går kl. 19:19 Jeg har faktisk altid sagt til min synsmand.. Om han kan tjekke en bil jeg har købt for nyligt, hvis den kan synes så syner han den, hvis ikke så dumper han den

Jeg giver 450 kr hvis han dumper den
    Næste gang betaler jeg så ikke mere. smiley han tjekker de ting han har dumpet bilen for næste gang og godkender den gratis.

Kommentér på:
Er prisen rimelig, lav eller høj?

Annonce