{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.031 visninger | Oprettet:

Ny lov : Danske fartgrænser i Tyskland {{forumTopicSubject}}

Hey folkens,
Jeg hørte igår fra en ven, at der for ganske nyligt var kommet en ny lov i Tyskland, således at danske billister kun måtte køre 110 på den tyske-autobahn, da det pt. er de gældende danske regler !

Kan nogen be-/afkræfte ?!

I mine ører lyder det helt forkert, men da jeg skal på bilferie i næste uge, så er det rimeligt relevant for mig at vide.

På forhånd tak.

<b>Pappi

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ny vandlås håndvask 600 kr.
  • Udskiftning af gulvvarmestyring 2.300 kr.
  • Stikkontakt med dæmper 1.250 kr.
  • Fjerne + ny fuge ca 60cm 700 kr.
  • Afmonter kogeplade i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny lov : Danske fartgrænser i Tyskland
  • #1   29. jun 2007 En and.

• #3   29. jun 2007 hvorfor fuck skulle de begynde på sådan noget fis? :S

lytter lige med

• #4   29. jun 2007 Det lyder lige overdrevet nok... Følg skiltene , så sker der ikke noget.. De kan jo ikke give dig en bøde for noget som alle ikke har fået afvide enten via radio eller posten..

• #5   29. jun 2007 daniel det var sq da en god ide!

og svenskerne på kun købe 2 øl

• #6   29. jun 2007 hehe ja han var helt sikkert stiv, man kan ikke lave speciel lov for danskere i tykskland.. eller omvent..

• #7   29. jun 2007 Jeg tror, din ven har misforstået. Det er noget med, at det er hastigheden, man må køre med campingvogn, MEN ... man kan få en attest hos FDM (mener jeg) som gør, at man må køre 130 med campingvogn.

• #8   29. jun 2007 ... og så skal det lige siges, at jeg umuligt kan tro på, den kun gælder for danskere - men OGSÅ for danskere smiley

• #10   29. jun 2007 hehe.... håbede sgu også at det var en and, da det er en ganske interessant bil som jeg skal krydse Europa i smiley

• #11   29. jun 2007 Det interessante går altså af biler, hvis de kun må køre 110 smiley

• #16   29. jun 2007 Att. Daniel P : Mercedes SL500 smiley

Att. Sigurd S : Jeg kan ikke se siden, man skal være medlem ?

• #17   29. jun 2007

Her er hvad der står hos FDM

Få din campingvogn Tempo 100 godkendt
    Siden 1. juni 2007 har FDM haft mulighed for at udføre de såkaldte Tempo 100 godkendelser.

En Tempo 100 godkendelse giver dig mulighed for at køre 100 km/t på de tyske motorveje med person- eller varebil tilkoblet en camping- eller påhængsvogn.

Få din campingvogn Tempo 100 godkendt
    Når du bestiller en Tempo 100 test laver FDM de tekniske undersøgelser af din campingvogn, og sørger samtidig for alt papirarbejdet i forbindelse med din Tempo 100 godkendelse.

Krav for at opnå Tempo 100 godkendelse

Trækkende køretøj:

Køretøjet skal være monteret med ABS bremser.
    Camping- påhængsvogn:

Dæk må ikke være ældre end 6 år.
    Dæk skal have en hastighedsmærkning på mindst ”L” 120 km/t
    Dæk skal have en bæreevne svarende til tilladt akseltryk.
    Påhængskøretøjets skal være forsynet med støddæmpere.
    Visse camping/påhængskøretøjer skal være forsynet med en ISO godkendt slingrekobling.
    Campingvogne og større påhængsvogne skal være forsynet med bremser.
    Camping- påhængsvogne skal være egnet til 100 km/t.

FDM beregner den mindste køreklare vægt for trækkende køretøj.

Husk at medbringe
    Du skal huske at medbringe camping- eller påhængskøretøjets registreringsattest ved Tempo 100 undersøgelsen.

Udover de tekniske undersøgelser sørger FDM for at udfylde de forskellige papirer og sende resultatet til de tyske myndigheder der udsteder godkendelsen.

Hvor lang tid går der før jeg får min Tempo 100 godkendelse ?

Efter 8-10 dage sender FDM dig godkendelsen og Tempo 100 mærkatet, som skal klæbes bagpå camping- eller påhængsvognen.

Af godkendelsen/Bestätigung fremgår camping- eller påhængsvognens data og den ”værdifulde” beregnede ”køreklare vægt”, som bruges når det trækkende køretøj skal sammenkobles med camping-påhængsvogn.

Priser
    Prisen for en Tempo 100 godkendelse er 500 kr. Som medlem får du 50 kr. rabat.

Kontakt
    Skulle du have andre spørgsmål er du selvfølgelig velkommen til at ringe på 70 808 510. Her kan du også booke tid til din Tempo 100 godkendelse.

• #18   29. jun 2007 jo jo det er rigtig nok ... men nu vil den danske regering oprette et foreslag om at tysker kun må køre 50 på de danske motorveje mens en svensker MAX må køre 15km/t (til gængæl må de så have en promille på 10,7 som jo er standart for en svensker)

• #20   29. jun 2007 Yeah... tro også på at jeg glæder mig pænt meget smiley

• #21   29. jun 2007 Han tager pis på dig... for han ved du skal ned og køre og du kommer til at gruble over det... Speederen i bund....

Kommentér på:
Ny lov : Danske fartgrænser i Tyskland

Annonce