{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.043 visninger | Oprettet:

MR M
MR M
Emner: 74 Svar: 188

Projekt: Fjern rust fra Felicia, del 2 {{forumTopicSubject}}

Som opfølgning til min gamle tråd:
http://bilgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=237227

Nu har jeg fjernet listen der hænger her:
http://mikkelsen-net.dk/felicia/HPIM3120.jpg

Jeg har slebet rusten af med vinkelsliber med stålbørste på. Der var ikke hul igennem. De steder jeg er kommet helt ind til rent metal, har jeg smurt rustværn på.

Hvad skal jeg gøre nu? Tror ikke spartel er nødvendigt. Skal jeg slibe det forsigtigt med noget sandpapir (hvilken type?) og så primer på?

Slibe forsigtig igen, og så org. farve på? Eller hvordan?

Mvh Lars

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Projekt: Fjern rust fra Felicia, del 2
  • MR M
    MR M Tilmeldt:
    okt 2006

#1   5. jul 2007 Følgende rustværn er benyttet:
    http://thansen.dk/product.asp?c=1024576615&n=-2027215850&pn=-2027215768

• #2   5. jul 2007 slib alt rust væk godt og grundigt, en lille bitte plet kan blive til et kæmpe bassin smiley

brug eventuelt spartelmasse ell. lign. til huller.

primer kan du også bruge som rustbeskyttende, det holder bare ikke særlig langt.

smiley

• #3   5. jul 2007 En rusten skoda og en "handymand" rep, med produkter fra t-hansen...
    Det skal nok gå godt....

Vær klar over at du skal gøre det samme igen næste år.

• #4   5. jul 2007 gøre han det godt og rigtigt, er det ikke nødvendigt næste år smiley

det kræver bare at man gider og gøre det ordentligt smiley

• MR M
    MR M Tilmeldt:
    okt 2006

#5   5. jul 2007 Jeg er handimand smiley

Lidt opbakning, fortæl hvad jeg ellers skal gøre. Kan det bare stoppe det lidt, så er jeg glad. Bilen holder nok max 2 år alligevel.

• MR M
    MR M Tilmeldt:
    okt 2006

#6   5. jul 2007 De steder det ikke er gennemtæret, behøver jeg vel ikke at spartle, eller hvad?

Skal jeg bare bruge alm sandpapir?

• #7   5. jul 2007 stål børste er ikk godt nok. skal glasblæsses eller fint sand, ville ikk bruge det der thansen noget men det er sikkert fint det fik du den bare et ordelig lag af, jeg ville bruge rød grunder fra wurth eller zink spray, rød grunder har flere salt timer, men så lader du det tøre spartel, slip, mal med zink spray igen, og malmed din farve

• #8   5. jul 2007 Jeg havde samme projekt med min Skoda Favorit da jeg havde den. Jeg fjernede listerne, og så sad der bare rust hele vejen hen.

Det blev slebet ned
    Fik spartelmasse (Slib det med fint sandpapir)
    Så fik det grunder(Udjævn kanter med meget fin sandpapir hvis der er kanter)
    Til sidst malede jeg det - resultatet blev okay.

• #9   5. jul 2007 det handler i realiteten kun om slibning, hvis det er ikke er gennemtæret (rust) smiley

så slib slib og atter slib ..

spartling er dog kun nødvendigt hvis der er små huller efter rust .

• #10   5. jul 2007 vandslibepapir ville jeg mene.. først grov og derefter finere og finere?

• #11   5. jul 2007 stålbørste(helst blæses men den optision har du vel ikke)
    så din røde maling der.
    så matere du det hvor du vel spartle.
    spartler.
    slipper spartlen til du er tilfreds med formen, formen mærkes ved at lade håndfladen med finger og det gliden hen over, er du så tilfreds med det, så tag du lig en gang fortynder eller rense benzin eller bems rens hvad du nu lig har, og tøre det af så gir du den grunder eller zink spray eller begge dele hvis zink spray først, lader det tørre, så sliber du lig hen over engang med nogen fint sandpapir og tøre af ingen med fortynder eller hvad du nu har og så bare nogen gange lak ...

Kommentér på:
Projekt: Fjern rust fra Felicia, del 2

Annonce