Polering af fælge - klarlak? {{forumTopicSubject}}
Jeg købte for noget tid siden et sæt højglanspolerede TT hjul til min Golf.. Efter en uges tid var syntes jeg de skulle poleres, og jeg gav dem hele turen med en gang autosol og sådan. Men nu efter et par uger, syntes jeg de er blevet meget matte og noget af det skidt og det bremsestøv der sidder er ikke til at få af.
Jeg har så fået at vide, at det kan være på grund af autosol'en har slebet den klarlak væk der nok har været givet efter højglanspoleringen, og fælgene så ikke længere er beskyttet af klarlakken, og er lettere modtagelige overfor skidt og sådan.
Men hvis jeg nu går ud og polerer dem om igen med autosol, skal jeg så give dem en gang klarlak bagefter? Eller skal jeg bruge noget specielt?
aug 2005
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 3 Emner: 79 Svar: 1.203
apr 2004
Følger: 310 Følgere: 308 Biler: 7 Emner: 180 Svar: 7.031
Det er ligesom ubeskyttet alu, det bliver lidt trist at se på hvis det ikke bliver holdt ved lige
feb 2003
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 3 Emner: 49 Svar: 2.096
så har det godt nok været et meget tyndt lag. Det ene sæt vinter hjul jeg har med en poleret kant med klarlak kan man ihvertfald ikke bare lige rykke lakken af med autosol. Det er noget med sandpapir på en maskine i et par timer eller mere.
Er du overhovedet sikker på, at de var lakerede da du fik dem?
Du kan enten give dem noget nyt klarlak, men tror det bliver svært at få til at se godt ud selv, med mindre du er hård med en spaydåse.
Syntes også tit jeg har set polerede fælge hvor klarlakken skaller af efter kort tid. Det ser sq heller ikke smart ud.
Alternativt kan du jo bare polere dem op og så holde dem.
Det kræver lidt mere, at holde en højglanspoleret fælg, men det ser også godt ud.
Mine er også højglanspolerede og jeg har givet dem en gang nano et eller andet fælg spray fra sonax og det laver en beskyttende hinde som gør det en del nemmere at holde fælgen.
De skal stadig poleres ind imellem, men langt fra så ofte som før.
aug 2005
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 6 Emner: 197 Svar: 3.692
De har garantert været poleret op, hvorefter de har fået en gang voks eller lignende og de lag har du så fjernet med autosolen...
Så poler dem op og find et eller andet godt at smøre dem ind i som beskytter
Eller få en autolakerer til at gi dem klarlak..
jun 2005
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 35 Svar: 268
jul 2004
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 3 Emner: 199 Svar: 664
jan 2005
Følger: 61 Følgere: 60 Biler: 6 Emner: 301 Svar: 1.615
Torben B - Jeps, det er originale Audi TT fælge - der står også et VAG-reservedelsnummer bagpå
Jeg HAR givet fælgene nanobehandling efter jeg polerede, men det har ikke holdt. Jeg gav dem endda 2 gange...
Så jeg tror vejen frem er klarlak. Indtil videre har jeg regnet med at skulle højglanspolere dem forfra, så hvis jeg skulle være så uheldig at klarlakken skaller af, så må de bare få hele turen
Polering af fælge - klarlak?