{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
606 visninger | Oprettet:

Toning af ruder {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg gået et stykke tid og tænkt på at få tonet begge de bageste sideruder og bagruden, og så har jeg fået nogle prøver fra solfilmhalvpris.dk men når man sætter dem op i lyset synes jeg sq ikke rigtig at de ser så mørke ud. Har læst mig frem til at der skal være 40% lysgennemgang og det har de faktisk kun en film som har. Synes tit og ofte man ser biler med meget mere mørke ruder end dem jeg har modtaget. Der var måske den aller mørkeste med kun 7% gennemgang som jeg synes der ville være god, men den er jo slet ikke lovlig, men synes bare ikke den ser særlig voldsom ud, kan sagtens se igennem den. Kan det virkeligt passe at der er så mange som enden piller deres tonede ruder ud, eller piller det helt af når bilen skal til syn??? Eller er der nogen som har forstand på toning der kan fortælle mig hvordan reglerne helt præcis er?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Toning af ruder
  • #1   6. okt 2004 philip S> kan det passe du køre rundt i esbjerg ??
    lækker japser!


  • #2   6. okt 2004 takker, min plan er også bare de 2 bageste sideruder og bagruden, men kunne godt tænke mig at det blev lidt mørkere end det åbenbart er tilladt, men der er 1,5 år til jeg skal til syn, og til den tid ryger det sq bare af igen så...

  • #3   6. okt 2004 Jeg har selv ulovlige bagruder... de er alt for mørke!! Men politiet har ikke sagt noget til det!! Nu må vi se om de sir noget til syn!

    Jeg har fået 3 bøder på 500 kr. for mine tonede ruder i de forreste sideruder!!! Den ene gang blev jeg tvunget til at pille filmen af foran Clint Eastwood betjenten!!! Så nu kommer der først tonede ruder i foran til sommer...og så må man tage bøderne derfra :0)

    Det skal jo se fedt ud! Og så skal der altså mørk film i over det hele! Undtaget forruden!! I sverige og tyskalnd er dette lovligt...meeen næ nej ikke er i lile skod DK! :0(


  • #4   6. okt 2004 Ok, jeg tror også jeg har fundet frem til at jeg bare smider en mørk film i, dog kun i de 2 bagerste sideruder og bagruden, synes næsten ikke det kan betale sig ellers... Og så må de sq bare brokke sig til syn og så piller jeg det enden bare ud til syn eller også kan man jo sikkert låne et par ruder og en bagklap et sted smiley

  • john c
    john c Tilmeldt:
    maj 2004

    Følger: 1 Svar: 4
    #5   8. okt 2004 Gå ind på www.fstyr.dk og klik på FQA om køretøjer
    Her har du loven og toning af ruder. Være opmærksom på at det ikke er lovligt at tone de 2 forreste ruder og forruden

    John


Kommentér på:
Toning af ruder

Annonce