{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
975 visninger | Oprettet:

MC forsikringer...? {{forumTopicSubject}}

Hej Allesammen..

Jeg går ligesom mange andre og pusler med at skulle have en MC.

Men jeg er lidt i tvivl om det med forsikringer osv, hvordan det står til for os unge mennesker..

Jeg er 21, og er nok 22 når jeg skal have MCén og har til den tid forhåbentlig 4 års skadefri kørsel i bil. Men hjælper det noget at have skadefri anciennitet i bil?

Jeg har kigget på Honda CBR 600 F3 og Kawa Zx6R.
Er det nogle cykler der er til at forsikre?

Hvad giver i i forsikring, og hvor gamle er i? Og hvilken selsskab er i forsikret ved?

Håber i kan hjælpe..

Mvh. Jesper

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MC forsikringer...?
  • #1   21. jul 2007 Kommer jo os lidt an på om du vil have kasko eller bare ansvar! smiley Jeg gir 2442 for ansvar om året på min GSX 750F - 92'. De er i hvert fald det billigste sted hvis du KUN vil have ansvar på.

Men ring rundt og hør, der er jo flere ting der gør sig gældende!

• #2   21. jul 2007 Hos mig gav det nada jeg har haft kort i mange år og kørt mange mange km både privat og i firmaet..

Jeg giver 5500 med kasko (selvris 8000) for en Suzuki Gs 500 hos suzuki forsikring (sammenarbejde med IF)

• #3   21. jul 2007 det er forskelligt fra selskab til selskab om de vil godtage din kørsel i bil som ancinitet.. men eller er der noget med at suzuki-importørene har lavet en aftale om billig fosikring og finasiering på både nye og brugte cykler..

jeg gav 1900 i ansvar for min kawasaki gpz 500 som 22 årig hos GF.. havde haft den siden jeg var 18..

• #4   21. jul 2007 Okay.. Det lyder jo nogenlunde ligesom priserne på bilforsikinger..

Jeg kan bare ikke rigtig beslutte mig for om jeg skal have Kasko på. Men det skal man nærmest når det er en cykel til over 80k.

• #5   21. jul 2007 Min cbr 600 f fra 90 koster 1400 i ansvar men mit selskab tegner ikke kasko på noget der har "r" i modelbetegnelsen

• #6   21. jul 2007 Jeg giver 7400.- i kasko og selvr. 4000 for min Aprilia Rsv Mille og det er med 5års ancernitet hos lærestanden..

Alle (R) modeller får en tak op af i prisen...

• #7   21. jul 2007 Det er meget forskeligt hvad der er billigst og hvor det er bare at gribe knoglen og ringe rundt...

• #8   21. jul 2007 Som GETWET siger - Så skal din cykel altså smadres rimelig meget for at du ikke kan lave det for mellem 10 og 20 tusinde om året som en kasko jo koster! smiley Og ellers bare ha lidt omtanke når du stiller den fra dig. ALTID med kædelås omrking noget der står FAST - Ik kun de skide skivelåse! smiley

• #9   21. jul 2007 Hvis du vælger ansvar fra, så kan du forsikre alt under 1000cc ved GF for 2400 kr.

Hvis du skal have kasko, så kan du godt glemme alt om en R-maskine, med mindre du har røven fuld af $$$.
    Sammenlign eventuelt hvad cykler koster i udlandet uden afgift med kasko-prisen. Tit og mange gange er det billigere at få en cykel hjem, og genopbygge den fra den, hvis den bliver skadet.

Jeg skal give 16000 for min RF600R i kasko. Det kan ikke gå.

Kommentér på:
MC forsikringer...?

Annonce