Ang. vivaro problemer {{forumTopicSubject}}
Hej BG !
Vil lige skynde mig at sige, jeg ikke bruger min bg profil så meget, så det kan ikke udelukkes at mit emne måske er lagt forkert. Men nu hvor jeg har brugeren, vil jeg også benytte mig af den
Nu til det egentlige emne:
Min far har haft nogle problemer med sin vivaro her på det seneste. 1 gang var hvor bilen (det skal lige siges den kører med CDTI motor) ikke gad tage mere end 3 omdr. og ikke kunne køre stærkere end 70km/t. Af og til måtte man simpelthen slukke for motoren under kørslen, fordi den simpelthen tabte omdr. Det var sgu' mærkeligt tænkte vi, og havde en idé om hvad det kunne værre. Nemlig noget med turboen, som ikke kunne levere trykket.
Vi kørte den til mekker, og fik lynhurtigt tilkoblet en overvågnigscomputer. Den fandt 2 fejl, en kendt, og en ukendt. Den kendte var ganske rigtigt, noget med turboen at gøre. Nemlig ladetryksregulatoren som var gået død. Den blev skiftet, og har kørt siden. Den anden fjel kunne hverken slettes eller identificeres, så den er der stadig. Men har tilsyneladene ikke skabt nogle problemer indtil videre.
Nu til problem nr. 2, som er sket her for 2 timer siden ca. Min far kommer kørene på E20 motorvejen, mod centrum, da han kører i en vandpyt - en større af slagsen. 500meter går bilen simpelthen ud ?! What tænker han, og ringer self. til falck. Den bliver hentet, og kørt til KBH.
Nu til spørgsmålet:
Hvad kan der sidde nedenunder bilen, omkring bundstykket, som kan værre så slmet, at bilen simpelthen går ud, og ikke vil køre igen ?! Synes sgu det lyder underligt, da de fleste biler idag, gerne skulle værre testet mod vand og snavs. Også selvom det er ved 100km/t +. Nu var jeg der ikke i sitiuationen, men hvis nu en sten eller noget er røget op, burde den vel heller ikke kunne lave så fandens meget ravage ?!
Ved godt, at i, i skrivende stund ikke kan gøre det store, så vil jeg alligevel gerne høre det fra en andens synspunkt. Synes det er lidt mærkeligt må jeg indrømme
I er velkommene til at spørge om mere, hvis det er
feb 2005
Følger: 28 Følgere: 25 Biler: 5 Emner: 176 Svar: 2.931
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.887
ovenpå tanken sidder der 2 plast-brændstofrør som vender fremad. De sidder lige nøjagtigt i skudlinien for vandet fra begge forhjul!!
Jeg har lige lavet 2 Vivaroér med nøjagtigt samme problem og det var det samme som var sket.
mar 2003
Følger: 87 Følgere: 83 Biler: 9 Emner: 159 Svar: 1.154
mar 2006
Følger: 103 Følgere: 100 Biler: 6 Emner: 29 Svar: 2.496
Det en firma/vare bil
Link: http://www.kronekapital.dk/media/stor_vivaro.jpg
Men det er egentlig Renault som har lavet det meste. Opel og Nissan har bare fået en bid af kagen
mar 2006
Følger: 103 Følgere: 100 Biler: 6 Emner: 29 Svar: 2.496
Okay...det var sgu nederen
Thanks !
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.887
Hellere sådan en fin Vivaro end sådan en DUNK du kører i
jul 2003
Følger: 179 Følgere: 126 Biler: 18 Emner: 67 Svar: 11.437
For satan hvor er den bil bare ringe. Ud over alle grænser.
ALT går i stykker på dem, og det er hele tiden.
En af dem vi laver på værkstedet er lige blevet skudt. Den bliver eksporteret nu. I løbet af det sidste år, har de kostet omkring 70.000 kr på bilen, og den står konstant hos os med nye fejl.
ALT elektrisitet går der kuk i, gearkassen er skiftet 4 gange på den (240000 km), gearkabler er skiftet et par gange, instrumenteringen er skiftet, luftmængdemåleren er skiftet utallige gange, osv, osv, osv.
Det problem i omtaler med at den ikek vil tage gassen, det lyder som koblingspedslskontakten, eller fejl på hastigheds/omdrejningskontrollen. - det har vi også lavet flere gange på den omtalte vivaro.
Andet spørgsmål kan være hvad som helst i motorrummet der er gået vand i. Det er også et ret kendt problem.
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.887
Det er UDELUKKENDE Renault der laver dem
Nissan Primastar
Opel Vivaro
Renault Trafic
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 36 Svar: 4.376
mar 2006
Følger: 103 Følgere: 100 Biler: 6 Emner: 29 Svar: 2.496
hvordan løste du problemet ? kan forstå det ikke lige er til, uden lift, værktøj osv. ?
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.887
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.887
Der skulle nye rør til på begge mine tilfælde, da de knækker over når man retter dem ud igen.
mar 2006
Følger: 103 Følgere: 100 Biler: 6 Emner: 29 Svar: 2.496
Ja det skal jeg sgu ikke ku' sige
Så vil mene nogle er mere uhelidge end andre ..
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.887
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.887
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 36 Svar: 4.376
mar 2006
Følger: 103 Følgere: 100 Biler: 6 Emner: 29 Svar: 2.496
Okay... så vil jeg på en måde håbe det ikke er det. Og på en måde også
Men just in case, så skulle du vel ikke kunne huske ca. prisen på den operation ?
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 36 Svar: 4.376
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.887
Ja det er nemlig rigtigt
Ejeren:
ved ikke hvad det koster at få lavet, men det er sateme nemt gjort hvis man har værktøjet og pladsen.
Nu skal jeg jo heller ikke sige at det er fejlen, men meget tyder på det ud fra hvad jeg har været udsat for.
feb 2005
Følger: 28 Følgere: 25 Biler: 5 Emner: 176 Svar: 2.931
Har også en vivaro som firmabil.. Kalder den bare firmadunken...
mar 2006
Følger: 103 Følgere: 100 Biler: 6 Emner: 29 Svar: 2.496
Okay...men så vil jeg da håbe det er fejlen
Men jeg vil lige sige, at når man står og kigger ned i det motorrum, så ser det sgu lidt uoverskueligt ud, med så lidt plads, og så meget maskinerei
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.887
Dem har jeg skruet nok i... Den gamle skulle man have lygterne af for at skifte
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.887
Det var osse bare øregaaaaz
mar 2006
Følger: 103 Følgere: 100 Biler: 6 Emner: 29 Svar: 2.496
Matiz ! Ja nemlig jaa ! Den var den...lille pis bil ;P Heh
Ang. vivaro problemer