1.064 visninger
|
Oprettet:
Erfaringer med Salg af bil ! {{forumTopicSubject}}
Hej , Jeg står og skal sælge min Fine Daewoo Matiz , som jeg har herinde , Den sælges pga køb af ny bil !
Jeg har sat den til salg på : DBA , Bilbasen , BIlzonen & Self her på BilGalleri
Er der andre steder i kan anbefale jeg kan sætte den til salg henne ?
Vil gerne af med den hurtigt ...
Mvh Brian
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 9.401
apr 2003
Følger: 50 Følgere: 50 Biler: 17 Emner: 187 Svar: 1.634
Først da den kom i bilmarkedet (det udgivne blad) var den solgt nærmest med det samme..
Få taget et godt billede, og betal evt. det som det koster at få en billedeannonce med et større billede, og sørg for at skrive en god tekst.. Samtidig skal prisen jo også være ok..
Ellers så prøv at sætte den ind på autocom.dk, så får du bud fra forhandlere og private.. Der kan man også hurtigt få solgt bilen inde..
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.733
Første gang jeg skulle sælge bil (VW polo 1,05) glemte jeg alt om den og sikke problemer jeg fik... den blev solgt til en gammel kælling fra Sønderjylland... Alt vel.. troede jeg... vi aftalte den blev solgt som beset..
Dog.. to uger efter kællingen og siger at toppakningen er gået og at jeg skal erstatte den... hun HAR kørt den til mekaniker og det ER lavet... værså god.. en regning på 12.000 kr.. Hvilket jeg naturlgvis nægtede... hun blev ved og ved og ved og ved med at true med advokat og retssag ( dog fik jeg aldrig noget brev fra advokaten selv om jeg bad om det)...
Heldigvis havde jeg flg. i baghånden.
1. Bilen havde lige fået uofficielt service så jeg viste den var i orden.. herunder også en trykprøve...
2. Jeg havde fået hendes tudse gamle golf fra 82 i bytte som jeg "bare skulle køre til skort"... heldigvis havde jeg bare sat den til side, da en kammi måske skulle have bagklappen.
Så da jeg efter en hel uge havde hørt på hendes ÆVL om at købeloven dækker 100% når der ikke er nogen skriftlig aftale sage jeg: "FINT.. jeg betaler.. MEN! du skal bare vide at jeg stadig har din gamle rådne golf.. den har jeg her.. den har du i teorien solgt til mig.. Hvis jeg betaler den regning sender jeg din golf afsted til VW og ALT hvad der kan være i vejen med den vil blive ordnet.. jeg skal personligt tappe vandet af inden så den kan blive rigtig godt varm så der i det mindste er et topstykke der skal skiftes lige som på poloen.. og hvem ved hvad der ellers er at skifte når først de kommer i gang.. Poloen blev solgt som beset.. det ved jeg du ved.. Skal jeg betale den regning?" DUUUT DUUUT DUUUT.. har aldrig hørt fra hende siden.. Har stadig hendes golf hvis hun skulle finde på at komme igen... om 5 mdr. ryger den til skrot.. så er der gået to år.
^SÅ HUSK KØBSAFTALEN!!!! og lov ikke mere end du kan holde!
maj 2005
sep 2005
Følgere: 7 Biler: 5 Emner: 104 Svar: 855
Lækkert indlæg, og dejligt med lidt vejledning
Jeg har lige talt med Autocom, og de vurdere den til en pris mellem 25,000 & 30,000 kr hvis de for den solgt
Så det er da afgjort en mulighed , hvis der ikke snart bare findes en køber enten her eller andre steder...
nov 2006
Følger: 15 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 51 Svar: 537
ringede du bare til autocom og spurgte om hvad de vurderer den til eller hvad har du gjort??
sep 2005
sep 2005
Jeg håber den så snart bliver solgt , det er synd den står og glor ...
maj 2005
sep 2005
Men mon ikke det kommer an på ens Køre stil
maj 2005
sep 2005
Men tak for tilbuddet...
sep 2005
Tak for jeres gode råd....
maj 2005
maj 2005
§ 1 a. Loven gælder for alle køb, bortset fra køb af fast ejendom
ALLE KØB står der.. der står INTET STEDS at private handler er undtaget.. eneste untagelse er fast ejendom.
FDM udtaler endlige:
Når du sælger privat, anbefaler FDM, at bilen sælges som prøvet og beset uden reklamationsret. To private, der handler bil, er kun underlagt købelovens reklamationsbestemmelser, hvis ikke andet er aftalt, og de er IKKE omfattet af købelovens regler om forbrugerkøb.
Du kan næppe indgå en gyldig aftale, der fuldstændig afskærer køber fra at kunne reklamere, men du bør begrænse dine forpligtelser mest mulig.
SALG TO PRIVATE IMELLEM ER ALTSÅ OMFATTET AF KØBELOVES REGLER OM REKLAMATION!
se evt. link:
http://www.fdm.dk/CmsRoot/Templates/StandardTemplates/StandardTemplate.aspx?NRMODE=Published&NRNODEGUID=%7b5060777D-9891-46A3-A9E2-60C5A1823DBA%7d&NRORIGINALURL=%2fpublic%2fbiler%2fkobogsalg%2fguidebilhandel%2fprivat%2f&NRCACHEHINT=NoModifyGuest#privatsalg
Jeg forstår til dato ikke hvorfor folk på over 18 stadig ikke sætter sig ind i tingene inden de gør sig kloge. :o))
nov 2006
Følger: 15 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 51 Svar: 537
er jo et relativt spørgsmål.. ikke altid kun prisen det kommer an på.. og desuden kommer det jo nok også an på hvad bilen står til... det virker jo lidt unfair at en bil til 20000 hos en forhandler kun skal sættes til 5000 privat..
kommer an på situationen, men som hovedregel bør bilen nok stå under forhandlerprisen.. kommer self an på om det er engros forhandleren sælger... det er jo selfvfølgelig sagt ud fra forudsætningen at det er 2 biler som er ens der er tale om.. dvs. stand, km, motor osv er ens...
sep 2005
Ja jeg fik den mindste pris jeg ville have , så det kan jeg ikke brokke mig over
Erfaringer med Salg af bil !