{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  evt fejl ved Alfa GTV 2.0 16V
  • #1   4. aug 2007 eller skal jeg kigge efter en anden ? jeg har 3500euro at gøre godt med. mine eneste krav er at den skal kunne holde til 2x 150km pr dag. og self ikke en gammel slæde. gerne af nyere dato

• #2   4. aug 2007 Du skal sikre dig, at bilen er serviceret (fuld servicebog for både tandrem og olieskift).

Med 300 km pr. dag ville jeg dog overveje en JTDer (2.0eren løber omkring 10 km/l).

• #3   4. aug 2007 Det er en Alfa...

Hvis der ikke er mindst en advarselslampe der lyser, så er det fordi pæren er sprunget smiley

• #5   4. aug 2007 Niels J. det samme gælder da en audi. der er altid noget der skal laves på en audi.

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.552
    #6   4. aug 2007 Køb noget andet. Ikke nok med at Alfa tit fejler et eller andet, så koster det slanten at få repareret - og det er de færreste ting du selv kan lave. Desuden så er 300km/dagen en del i en italiensk bil...

• #7   4. aug 2007 Hmm, de 3 jeg har kører nu uden ret meget vrøvl udover sliddele som bremser og udstødning.

Min S2 har på 30000 km ikke haft behov for andre reservedele end et tændkabel der knækkede + self. olieskift og et sæt nye skiver + klodser.

• #8   4. aug 2007 Jeg vil umiddelbart anbefale at undgå Ebay. Har selv tidligere hentet en BMW og Alfa i Tyskland og normalt er Ebay "sidste" salgsted, når mobile og autoscout24 har fejlet (eksempelvis hvis bilen er i så dårlig stand, at alle købere springer fra...).

Der må være masser af GTVere på mobile.de og autoscout24.de, eller?

Ellers meget få kilometer, men der er jo tilsyneladende servicebog med til at bevise det. Dog har den en del kosmetiske fejl.

• #9   4. aug 2007 Martin K. jo det er sikkert rigtigt nok. men hvad skal jeg købe !? jeg har kigget på en pug 206 fra 2000 en 60xs eller hvad den hedder. men jeg er ude i bil mærker jeg ikke kender så meget til.. det er pisse svært at bestemme sig når det er så mange at vælge imellem til billig penge.

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

#10   4. aug 2007 morten S; Jeg er jo farvet Toyota-fan, så umiddelbart vil jeg da anbefale en Toyota. De kører og kører, reservedele er ikke de billigste men der skal heller ikke bruges så mange.
    Men andre Japanske mærker er heller ikke at kimse af, nogle vil dog mene de er kedelige og kønsløse - men sådan er der jo så meget.

Tror heller ikke du vil blive ked af en VW, og til alle de kilometer du kører vil en TDi være perfekt.

• #11   4. aug 2007 Niels J: KLOGE ord.. Har du selv ejet en Alfa?? Mine forældre kører Audi A4.. Den kostede dem ca. 40.000 kr. i reperationer sidste år.. GOD bil sådan en Audi.. NOT.

MARTIN K: Når nu manden er vild med en Alfa GTV, er det så ikke lige en del plat at sige at han skal købe noget andet.. Og desuden så er det ikke dyrere at få repareret en Alfa, som en tilsvarende Toyota eller andet Japansk.. (taler af erfaring) En Alfa kan SNILDT klare 300 km. om dagen, hvis den er passet som Alfa foreskriver.. Min Alfa 145 køre knap 200 km. om dagen.. Den har på de sidste 2 år kørt 66.000 km. Den har kun været på værksted 1 gang pga. en defekt luftmångde måler.. Kan man da ikke sige er meget på 2 år og 66.000 km.. Så en Alfa kan sagtens køre mange km. lige som alle andre bilmærker..

MORTEN S: Det er en fed bil sådan en GTV..
    2,0 udgaven er dog som Mandal skriver lidt tørstig da den næppe går over 10 - 12 km/l.
    Men er du fast besluttet på at det skal være sådan en bil, så tjek service bog og generel vedligeholdelse..
    GTV´eren døjer ikke med rust problemer, da den ligesom 166´eren er bedre bygget end f.eks. 156..
    Vælg så vidt muligt en bil hvor der er skiftet tandrem, da det nemt løber op i 7 - 10.000 kr.
    Tjek for mislyde fra motor.. Sørg for at komme til at prøve bilen med KOLD motor, da du her kan høre om bilen lyder som den skal.. Knastforestiller kan være defekt på sådan en motor, så lyder bilen som en diesel bil ved koldstart.. (er svært at høre på varm motor)
    Held og lykke med købet..
    Vil nok nærmere anbefale dig at spørge herinde: www.cuoresportive.dk (en ren Alfa side)
    Herinde får du oftest svar fra VW/Audi, ford osv. ejere der alle mener at Alfa er noget skrammel og at deres motorer allesammen springer i luften inden de har rundet 100.000 km. (Og de tager så mega meget fejl..) Min Alfa 164 har f.eks. kørt 245.000 km. på samme motor (og kører fantastisk) Min 145 har kørt 223.000 km. )og kører fantastisk) Og har en kammerat med en Alfa 156 2,0 fra 98 der nu har kørt 337.000 km. Og den har aldrig svigtet eller haft åbnet motoren.. Men han passer den også som der står foreskrevet i instruktionsbogen..

• #12   4. aug 2007 Rettelse til hjemmeside navnet: www.cuoresportivo.dk

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

#13   4. aug 2007 Michael M; Det var absolut ikke for at pisse dig af. Men MINE erfaringer er tydeligvis noget andet end dine.

Lad os tage et par eksempler:
    Hvad koster det at få sænket en Alfa 156? Og hvor mange timer skal værkstedet bruge på det, kontra et hvert andet bilmærke?

Hvor meget skal der adskilles på en 156 for at skifte en generator? Hvis du svarer at motoren skal ud, er der 1 point til dig.

Så NEJ, i mine øjne er det ikke plat at råde ham til at købe et andet mærke.
    Bevares, de kører fantastisk sådanne Alfaer, og jeg forstår fuldt ud at folk forelsker sig i designet. Men ser man udover næsetippen, så er det kompleks, dyr og indviklet mekanik der koster kassen! Det er fakta! smiley

• #14   4. aug 2007 Martin K: Tror du ikke du har valgt en forkert mekaniker så.. De har da tjent kassen hvis de lige pillede motoren ud for at skifte generator..
    Har du det rigtige værktøj (fra Alfa) kan du nemt få generatoren af uden at pille motoren ud..

OG ja en Alfa er fin mekanik.. Men det ved man jo når man køber bilen.. Ellers valgte man vel en Ford Fiesta eller lignende.. ALT der er noget specielt er dyrt at reparere.. En BMW er jo i sammen prisniveau som en Alfa.. Prestige koster.. Vil man ikke betale det som det koster, bør man jo nok vælge en anden og kedeligere bil..
    Køreglæden og designet som du får i en Alfa, betaler jeg gerne ekstra for.. I mine øjne er livet for kort til kedelige biler.. Har prøvet alt det kedelige, som faktisk var dyrere for for mig at holde kørende end nogen af de Alfa´er jeg har haft..
    Ford: 23.000 kr. i reperation på 2 år.
    VW: 25.000 kr. og over en måned totalt på værksted ud af det år jeg havde den..

Vi kan hurtigt bleve enige om at en Toyota nok er det mest driftsikre af en Alfa og en Toyota... Uden tvivl.. smiley

Kommentér på:
evt fejl ved Alfa GTV 2.0 16V

Annonce