{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.933 visninger | Oprettet:

Suzuki Swift - er det godt køb? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg overvejer inden længe at investere i en Suzuki Swift. Jeg ved endnu ikke om jeg skal købe den ny eller brugt.

Jeg ved at man fra ny kan få en masse ekstra tilbehør ti herunder bl.a A/C. Kan man evt. eftermontere A/C på en brugt Swift hvis den brugte man køber ikke har dette?

Er der ellers nogle fordele/ulemper ved den nye swift? synes selv det er en lækker bil som er til at betale.

Hvordan er det lige med motorerne - er der synderlig stor forskel på 1,3 motoren samt 1,5 motoren? officelt har 1,5 lidt flere heste, men er det ikke noget med at 1,3 blev målt til næsten det samme antal heste eller sårn noget?

Håber i kan hjælpe mig lidt her..

Vh Lasse

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Suzuki Swift - er det godt køb?
  • #1   22. aug 2007 Kan varmt anbefales.. Min chef har en. Kører super godt! Han har 1,3'eren.. smiley

• #2   22. aug 2007 Bilen er intet værd om 3 år jo smiley

• #3   22. aug 2007 hvordan er 1,3'eren Simon :=)? er den rap nok med de 92 hk den har.

TIl Martin - den kan vel sælges igen som så mange andre biler hvis man ønsker det - det er vel ikke en ringere bil sammenlignet med renault, peugeout og citroen.

Idet prisen heller ikke er så høj for en brugt eller ny for den sags skyld har man formentlig ej heller noget gæld i bilen efter en 4-5 år hvis man har lån til den. Kommer naturligvis an på hvor meget man låner.

• #4   22. aug 2007 kan klar anbefale 1,5'ern 1,3'ern er for slep syntes jeg.. men 1,5 er tilpas.. ikke en racer men heller ikke langsom som 1,43ern

• #5   22. aug 2007 ja det er rigtig nok - der er mange af dem.

Men alle biler taber jo i værdi. En bil er nok verdens dårligste investering der kan foretages - køber du en splinterny bil så har den jo tabt 10% i værdi så snart du kører fra forhandleren med den.

Jeg ved godt at VW holder priserne temmelig godt, samt audi osv. men det er jo alle de store mærker. Den holder vel prisen ligeså godt som en renault, citroen, seat osv. vedr. biler som er i samme klasse som den.

Ja jeg er klar over værditabet - men efter 3 år kan den vel stadig sælges til rimelige penge.

• #6   22. aug 2007 nu tænkte jeg på en seat ibiza, ikke Leon'en

• #7   22. aug 2007 Ja det er skam fin!! Synes det er en god bil til prisen, og ja, jeg tror på at værdien holder sig rimelig! smiley

• #8   22. aug 2007 Jeg ville godt kunne finde på at overveje den. Det ser ud til at man får meget for sine penge. Den er veldesignet, og hvis den ikke er ringere end den Ignis jeg har prøvet synes jeg ikke at den virker billig i kabinen, når man sammenholder indtrykket med hvad der står på prissedlen.

Og jeg ville ikke tage Martins kommentarer så tungt. Da prisen er lav er det også begrænset hvor meget man kan sætte til i kroner. Med hensyn til motor, så er der ikke andet at gøre, end at tage en tur i dem begge og vurdere om du mener 1.5'eren er merprisen værd.

Martin: Jeg mindes at du før har været efter nogle af de "nye" bilmærker. Hvorfor ikke bare erkende at fx. et mærke som Suzuki har løftet kvaliteten voldsomt sammenlignet med hvad de kunne for 5 år siden. Faktisk på præcis samme måde som Seat gjorde det i midten af 90'erne.

• #9   23. aug 2007 Golf GTi Turbo: Det kommer vel an på hvilken VW du sammenligner med. Tager man fx en Fox tror jeg ikke Suzukien er ringere. Men det skal jo også sættes i forhold til hvad den koster. Man får naturligvis ikke en kabine der minder om den i en A4, men prisen er jo også en helt anden.

Martin J: Men har du set hvor meget Suzukis biler har udhviklet sig de sidste 10 år? Hvorfor er det så svært at acceptere at nogle af bilerne fra østen efterhånden er et fornuftigt alternativ, da man får meget for sine penge.

Og ja, selvfølgelig falder gensalgsværdien. Det gør den jo på alle biler. Men man har en væsentlig lavere afskrivning i kroner på en Swift end på fx. en Polo. Også selvom Swiften måske procentuelt falder lidt mere end Poloen.

• #10   25. aug 2007 Jeg har selv en 1,5 swift og den har en fin optræk, ligger super i svingene, og man kan næsten ikke lade være med at race i bilen.
    Som alle biler er der altid nogle der har problemer, men ikke alle, og jeg har faktisk ikke hørt om de store problemer med bilen.
    Der er noget med bremserne skruer, og andre småting, men de bliver lavbet under garanti.
    sådan noget som at højtalerne er dårlige, ja det er rigtig men jeg har så sandelig kørt i blier der er dyrer og hvor højtalerne har endnu dårliger, men det kan jo hurtig løses med et par nye. bilen vil falde i pris men siden bilen udkom i 2005 er brugt prisen ikke faldet særlig meget, og det skyldes populariteten af bilen, så mange penge mister man ikke, og hvor mange penge mister man ikke på en bil til 300.000 på et år???

Kommentér på:
Suzuki Swift - er det godt køb?

Annonce