{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.799 visninger | Oprettet:

Poleringsprodukter {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg skal til at shine bilen op, men er min sammensætning korrekt eller hvad?:

Lakrens: Sonax Polish + wax 3
Voks: Soax liqiud wax
Lakforsegle: ?

Hvilken er sonax' lakforsegler

Og hvor længe skal jeg vente med at forsegle lakken efter den er vokset?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Poleringsprodukter
  • #1   23. aug 2007 turtle way har også en god forsegler

    bare vent den tid der står på produktet?! så polerer du jo alle voksresterne væk og lader det hærde lidt. og så på med forsegler så lakken er beskyttet igen


  • #2   23. aug 2007 Hvor længe skal man lade voksen hærde...

  • #3   23. aug 2007 det står som sagt på emballagen fra voksen...

    det er forskelligt fra produkt til produkt....
    du læser bare lige på den voks du har købt


  • #4   23. aug 2007 Når der står at man skal undgå helligdage, hvad mener de så helt konkret?

  • #5   23. aug 2007 Voks og lakforsegler??? er det ikke lidt spild?

    Start med en lakrens og så colorshine fra turtle i bilens farvespectrum. Når den har fået den tur så med en god lakforsegler (turtle er nem at føre på). Men husk i små mængder.


  • #6   23. aug 2007 haha!

  • Murat D
    Murat D Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #7   23. aug 2007 For at få bilen skinnende ren og lakken flot, hvad skal man så bruge? De tre produkter du nævner?

  • #8   23. aug 2007 Er Ligiud wax så ikke en lakforsegler?

  • #9   23. aug 2007 voks er det man i gamgle dage brugte til at forsegle lakken. I dag er det en lidt anden sammensætning. Så lad være med at bruge begge dele. Men altid en god ide at starte med lakrens. Så kommer du ned og får fat i lakken

  • Murat D
    Murat D Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #10   23. aug 2007 Så jeg skal bruge lakrens, Stig, og hvad ellers?

    Undskyld jeg spørger så meget, men er rimelig uerfaren på bil området-


  • #11   24. aug 2007 Hvis bilen er falmet i lakken eller bare trænger til en shine bruge følgende:

    1. Vask af bilen + tørring
    2. Lakrens - lad den virke
    3. Polering- Er der større ridser bruges andre produkter til at fjerne disse føst.
    4. Efterpolering med ren klud til at tage polerklatterne
    5. Lakforsegler.


  • #12   24. aug 2007 Start med at vaske bilen
    Brug kun lakrens hvis din lak er meget ødelagt!
    Husk at fjerne tjærerester og flyverust FØR du polerer!
    Poler bilen med noget polish
    Giv voks
    Nu du alligevel er igang med den store tur, så husk at give listerne en tur med noget kunstofgel.

    Jeg bruger KUN Sonax. Jeg har førhen brugt Simoniz, men det er noget snot og man bruger vild meget af det...
    Fælgrens er dog undtaget - der bruger jeg for det meste kun det sæbevand jeg ellers vasker bilen i - og hvis fælgene er meget slemme, bruger jeg PROX fælgrens. Det er noget hidsigt noget - men hold da kæft det virker!

    Når du fremover vasker bilen kan jeg kraftigt anbefale Sonax Glans shampoo - den sørger for at holde voksen ved lige så lakken konstant føles blød og glat smiley


  • Murat D
    Murat D Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #13   24. aug 2007 SKal jeg bruge lakrens selvom der ingen ridser er i lakken?

  • #14   24. aug 2007 Sådan er vi så forskellige og ja Prox fælgerens virker kanon... men følg anvisningerne ellers går det grueligt galt.

    P.s lakrens er godt til at fjerne snask fra ridser med mere du ikke får med ud når du vasker bilen...


  • #15   24. aug 2007 Hvis din læk er flot så lad være med at bruge lakrens.

  • #16   24. aug 2007 Ah så blev JEG det klogere også.. har faktisk gået og tænkt på det samme, hva der ville være det mest rigtige at gøre... for Rød er sq en farve der falmer meget smiley

  • #17   24. aug 2007 læk = lak

  • #18   24. aug 2007 Iøvrigt findes der jo "vidundermidler" som insektrens. HOLD DET VÆK FRA RØD LAK!!!!

    Jeg gav en gang mine røde Corolla insektrens på motorhjelmen... Der gik en måned - så var motorhjelmen helt hvidplettet...
    Og ja, rød lak er helt af helvede til hvad gælder at falme smiley


  • #19   24. aug 2007 Produkterne i denne guide er alle fra Sonax, da det er dem jeg har de absolut
    bedste resultater med. Godt nok er de lidt dyrere end andre polerprodukter fra
    f.eks. Turtle, Basta, Alaska, Simoniz mv., men Sonax er det som giver det
    absolutte bedste resultat og som er nemmest at arbejde med!

    Først og fremmest skal man finde en rimelig varm dag at gøre det på, man må
    dog aldrig stå i direkte sol når man lakbehandler.

    Først vaskes hele bilen som normalt, om det er alm. håndvask eller i
    vaskemaskinen på tankstationen er som sådan et temperamentsspørgsmål, men det
    vigtigste er sådan set at den bliver helt ren og ikke mindst helt tør.

    Inden man går i gang med lakbehandlingen skal alle sorte plastic lister,
    dørhåndtag, kofangere, spejle osv. (altså dele som ikke er indfarvede)
    behandles med Sonax Xtreme KunststofGel Udvendig (80 kr. for 250 ml.) for at
    disse dele ikke bliver misfarvede af lakbehandlingsprodukterne.

    Bilen skal herefter behandles på forskellige måder alt efter bilens alder og
    hvor længe siden det er at man har lakbehandlet den:

    Hvis bilen er ny eller under 1/2 år gammel behandles bilen med: Sonax Xtreme
    Liquid Wax 1 (155 kr. for 500 ml.) - instruktion vedr. brug af dette produkt
    findes bagpå selve produktet!

    Hvis bilen er 1/2-1 år gammel (eller hvis det er 1/2-1 år siden at man sidst
    har lakbehandlet den) behandles bilen med: Sonax Xtreme Polish+Wax 2 (155 kr.
    for 500 ml.) og evt. efterfølgende en tur med Sonax Xtreme Liquid Wax 1 (155
    kr. for 500 ml.) for optimalt resultat, men det er ikke en nødvendighed -
    instruktion vedr. brug af disse produkter findes bagpå selve produkterne!

    Hvis bilen er mere end et år gammel (eller hvis det er mere end et år siden at
    man sidst har lakbehandlet den) behandles bilen med: Sonax Xtreme Polish+Wax 3
    (155 kr. for 500 ml.) og efterfølgende skal man forsegle den med Sonax Xtreme
    Liquid Wax 1 (155 kr. for 500 ml.) - instruktion vedr. brug af disse produkter
    findes bagpå selve produkterne!

    Til at polere Sonax Xtreme Polish+Wax 2 og Sonax Xtreme Polish+Wax 3 med,
    anbefales en polermaskine (dog frarådes de billige til 150-300 kr.) eller en
    excentersliber. Bemærk: Sonax Xtreme Liquid Wax 1 skal som sådan ikke poleres
    på bilen men bare smøres på og efterflg. aftøres, da det kun er et
    forseglingsprodukt og helt uden slibemidler, så det skal derfor ikke poleres!

    Forhandlerliste af disse Sonax produkter findes på www.sonax.dk

    Lige en sidste opremsning af de forskellige produkters egenskaber:

    Sonax Xtreme Liquid Wax 1 er kun et beskyttende produkt, altså forsegling/wax.

    Sonax Xtreme Polish+Wax 2 er et rense produkt (lakrens) men også med
    forseglingseffekt, men for helt optimal effekt anbefales det at efterbehandle
    med Sonax Xtreme Liquid Wax 1, men det er ikke en nødvendighed.

    Sonax Xtreme Polish+Wax 3 er kun et rense produkt (lakrens) med en ekstra
    rensende effekt sammenlignet med Sonax Xtreme Polish+Wax 2, og her skal man
    altid efterbehandle med Sonax Xtreme Liquid Wax 1, da Sonax Xtreme Polish+Wax
    3 ikke indeholder nogen form forsegling.


  • #20   24. aug 2007 Slap af Mike W, vi alle trætte, det sent,,, Du blir ikke månedens sælger hos Sonax for det der lange indæg.

  • Hanni G
    Hanni G Tilmeldt:
    okt 2022

    Følger: 1 Svar: 1
    #21   17. okt 2022 Tak! Mike, for super, super god beskrivelse af Sonax produkterne! ????

    Takket være dig, kan jeg, nu, vælge det korrekte produkt til min bil! Fantastisk!??

    Jeg var, før jeg læste dine indlæg, helt forkert i byen, mht valg af produkt!??


Kommentér på:
Poleringsprodukter

Annonce