Nogle spørgsmål ang. Passat {{forumTopicSubject}}
Hejsa..
Fik min Passat hjem her igår. Da vi (mig, en kammerat og min lillesøster) var nede og se på den, og vi havde prøvetkørt den, pointerede vi meget kraftigt at der var noget der ikke var som det skulle være. Den "hoppede" og larmede meget ved 80 og derover, man kunne mærke det i kinderne, så det var forholdsvis meget. Så kørte forhandleren selv en tur i den, hvor vi også var med.. "jamen det var bare fordi den havde stået stille i noget tid, så havde dækkene fået en lidt anden form - det skulle nok gå væk, når jeg havde kørt lidt i den" fair nok tænker jeg så, og tænker ikke mere over det. Dog kunne han ikke sige om larmen ville forsvinde helt, kunne evt. have noget med dækkene at gøre.
Så kører mig og kæresten den hjem nogle dage efter (fra Give til Vemb, ca 95km) og den hopper og larmer stadig. og nu har jeg selv kørt ca 100km i den, efter den er kommet hjem. Den gør det stadigvæk. Noget andet er, at når jeg kører de der 30-40 km/t, mærkes det som om at et af hjulene i højre side er sådan lidt ovalt. Det er garanteret det der gør meget af lyden også, i høj fart.
Så ringer til ham og siger at den stadig hopper og larmer. Han ville så fixe en tid til mig, hos superdæk i struer - på hans regning går jeg ud fra. Det er også nice gjort af ham. MEN, og nu til det egentlige spørgsmål. Hvis de så siger "jamen det er bare en afbalancering" så er det jo fint, og så betaler han vel regningen. Hvis de derimod siger, dækkene har fået en skade tidligere, og der skal 4 nye dæk til. Hvor står jeg så? er det mig der står med regningen? eller skal jeg regne med at han betaler den? Han vidste jo godt der var noget med den, altså vi pointerede det for ham, så må det vel også dækkes af garantien? eller...?
Lige noget andet, skal en Passat ik blive 90 grader, på den der lille temp måler? min kommer ikke op på andet end det halve ca. måske endda lidt under det.. han sagde at det måske kunne være noget med vandet, men der er nok vand på :S ?
ved det blev meget langt, håber i kan bære over med det
takker på forhånd!
sep 2004
Følger: 87 Følgere: 89 Biler: 2 Emner: 93 Svar: 2.119
Det første lyder som noget jeg absolut ikke ville ha kørt i...
dec 2004
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 1 Emner: 15 Svar: 2.124
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 27 Biler: 1 Emner: 460 Svar: 4.168
okt 2005
Følger: 13 Følgere: 14 Biler: 6 Emner: 162 Svar: 1.885
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 27 Biler: 1 Emner: 460 Svar: 4.168
Og forresten handl ALDRIG hos vangs-automobiler. Større svindler findes ikke
jul 2007
Følger: 40 Følgere: 41 Svar: 1.608
okt 2005
okt 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 109 Svar: 1.090
og hvad dækkene ang så har min 94' stået meget lang tid og den lavede ca det samme de første 300-500 km..
men det er væk nu.
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.733
MEN... ikke for at fornærme nogen überhaubt!!!! ligner fælgene ikke dem T-hansen solgte for et års tid siden???? de dæk med V mønster der var med der var absolut elendige og gav faktisk de symptomer som du beskrev efter nogen tids kørsel... Tjek lige op på det, og insister på at få dækkene skiftet.
okt 2005
da SQUIRREL _ - heller ikke for at fornærme nogen.. men.. sig det er løgn at jeg kører rundt med t-hansen fælge/dæk! :|
Har snakket med forhandleren, og han ville aftale en tid med superdæk her idag. Skal ringe til ham senere og høre hvordan og hvorledes. og han lyder til at være villig til at smække 4 nye dæk på, hvis det er det der skal til.. men det bliver nok først i næste uge, så vil prøve at se om jeg kan nå det, som B4NDIT forslår, først...
tak for al hjælpen!
mar 2005
Følger: 6 Følgere: 38 Biler: 7 Emner: 30 Svar: 3.635
Vil sige det med vandet er ny termostat...
okt 2005
Det er noget der hedder Vesti Auto, tror jeg det hedder.. men det lyder som om at han er villig til at give nogle nye dæk... håber jeg
maj 2005
Hvad angår denitolen på siden så hus - lugtfri petrolium er din ven - husk dog at efterpolere
okt 2005
det er V-mønstrede :| nederen! den tidligere ejer har fundet kanstenen, flere gange endda, men det er ok pæne.
Det er såmæn ikke fordi der sidder behandling på siden, mere fordi de har smadret de plastik lister der sidder på døren, som er en del af det der skørte-værk der sidder på..
maj 2005
hvad angår dækkene så få et sæt Firestone Fule savers på.. det er baaaare kram... V mønster sucks big time...
Jeg kender en i Thisted hvor du kan få gode dæk billigt... og det er baaare i orden det han laver :o))
Sig til, hvis du vil vide hvem :o))
Nogle spørgsmål ang. Passat