{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
756 visninger | Oprettet:

Nogle spørgsmål ang. Passat {{forumTopicSubject}}

Hejsa..

Fik min Passat hjem her igår. Da vi (mig, en kammerat og min lillesøster) var nede og se på den, og vi havde prøvetkørt den, pointerede vi meget kraftigt at der var noget der ikke var som det skulle være. Den "hoppede" og larmede meget ved 80 og derover, man kunne mærke det i kinderne, så det var forholdsvis meget. Så kørte forhandleren selv en tur i den, hvor vi også var med.. "jamen det var bare fordi den havde stået stille i noget tid, så havde dækkene fået en lidt anden form - det skulle nok gå væk, når jeg havde kørt lidt i den" fair nok tænker jeg så, og tænker ikke mere over det. Dog kunne han ikke sige om larmen ville forsvinde helt, kunne evt. have noget med dækkene at gøre.
Så kører mig og kæresten den hjem nogle dage efter (fra Give til Vemb, ca 95km) og den hopper og larmer stadig. og nu har jeg selv kørt ca 100km i den, efter den er kommet hjem. Den gør det stadigvæk. Noget andet er, at når jeg kører de der 30-40 km/t, mærkes det som om at et af hjulene i højre side er sådan lidt ovalt. Det er garanteret det der gør meget af lyden også, i høj fart.
Så ringer til ham og siger at den stadig hopper og larmer. Han ville så fixe en tid til mig, hos superdæk i struer - på hans regning går jeg ud fra. Det er også nice gjort af ham. MEN, og nu til det egentlige spørgsmål. Hvis de så siger "jamen det er bare en afbalancering" så er det jo fint, og så betaler han vel regningen. Hvis de derimod siger, dækkene har fået en skade tidligere, og der skal 4 nye dæk til. Hvor står jeg så? er det mig der står med regningen? eller skal jeg regne med at han betaler den? Han vidste jo godt der var noget med den, altså vi pointerede det for ham, så må det vel også dækkes af garantien? eller...?

Lige noget andet, skal en Passat ik blive 90 grader, på den der lille temp måler? min kommer ikke op på andet end det halve ca. måske endda lidt under det.. han sagde at det måske kunne være noget med vandet, men der er nok vand på :S ?

ved det blev meget langt, håber i kan bære over med det smiley

takker på forhånd!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nogle spørgsmål ang. Passat
  • #1   6. sep 2007 Det med vandet kan vel være fordi der ikke er thermostat i den, eller at den hænger...
    Det første lyder som noget jeg absolut ikke ville ha kørt i...

• #2   6. sep 2007 hvis det er en skabe fra før du fik den skal forhandleren betale...

• #3   6. sep 2007 Forhandleren skal lave det. Hvis han er klar over skaden og sælger bilen til dig, skal han lave det på hans regning

• #4   6. sep 2007 han mente jo at det bare var dækkene der havde stået for lang tid.. så kan jo aldrig finde ud af om han var klar over det.. men det har været der lige siden jeg fik den fra ham, og altså også da jeg var nede og prøve den.. så det er ikke noget jeg har lavet.. smiley bare pisse irriterende..

• #5   6. sep 2007 Han skal lave det ligemeget hvad. Havde samme problem med min udstødning. Aplus sagde den sku' skiftes. Det mente forhandleren ikke fordi, den ikke behøvede. Kørte 2 måneder og udstødning røg nærmest fra hinanden, så betalte han selvfølgelig for en ny og fik det bikset sammen. smiley

Og forresten handl ALDRIG hos vangs-automobiler. Større svindler findes ikke smiley

• MG
    MG Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 40 Følgere: 41 Svar: 1.608
    #6   6. sep 2007 Han skal betale det uanset hvad han siger. Lad ham ikke spise dig af med noget. Du har et halv års garanti og 2 års reklamationsret UANSET hvad, ligemeget hvad i har aftalt både mundtligt og på skrift. Og derfor skal han selvfølgelig betale. Også hvis motoren falder ud af bilen om 50 km..

• #7   6. sep 2007 Okay.. nice smiley I gør mig lidt mere tryg!.. er bare så bange for at jeg skal til at punge ud, for er virkelig fattig efter jeg har købt bilen! ihvertfald indtil d. 1 smiley men håber da han vil vedkende sig ansvaret og lave det der skal laves.. HVIS der skal laves noget.. håber jo ikke det går så galt, da jeg er nødt til at have en bil hver dag :|

• #8   6. sep 2007 min 96' bliver ca 60 grader efter der kom ny køler i..

og hvad dækkene ang så har min 94' stået meget lang tid og den lavede ca det samme de første 300-500 km..
    men det er væk nu.

• #9   6. sep 2007 .... som B4NDIT siger... det skal nok løse prøblemet... evt. 4 sprit nye dæk som forhandleren også lyder til at være ening med at give... så lige billederne af den på din profil.. med de dæk kan de sagtens ha taget skade af at ha stået længe....

MEN... ikke for at fornærme nogen überhaubt!!!! ligner fælgene ikke dem T-hansen solgte for et års tid siden???? de dæk med V mønster der var med der var absolut elendige og gav faktisk de symptomer som du beskrev efter nogen tids kørsel... Tjek lige op på det, og insister på at få dækkene skiftet.

• #10   6. sep 2007 B4NDIT ™ - okay, vil jeg lige arbejde lidt på at få gjort, det du siger..

da SQUIRREL _ - heller ikke for at fornærme nogen.. men.. sig det er løgn at jeg kører rundt med t-hansen fælge/dæk! :|

Har snakket med forhandleren, og han ville aftale en tid med superdæk her idag. Skal ringe til ham senere og høre hvordan og hvorledes. og han lyder til at være villig til at smække 4 nye dæk på, hvis det er det der skal til.. men det bliver nok først i næste uge, så vil prøve at se om jeg kan nå det, som B4NDIT forslår, først...

tak for al hjælpen! smiley

• #11   6. sep 2007 hvilken forhandler i Give er det? Det sku vel ikke være diagonalvejen auto? Lyder meget som noget man køber af ham, og han punger bare IKKE ud!
    Vil sige det med vandet er ny termostat...

• #12   6. sep 2007 Bettina || Har købt en Polo Treser - NICE!

Det er noget der hedder Vesti Auto, tror jeg det hedder.. men det lyder som om at han er villig til at give nogle nye dæk... håber jeg smiley

• #13   6. sep 2007 Fælgene er da OK - hvis det er fra Hansen så husk - jo dyrer fælgene er, jo mere græder man den dag de finder en kantsten... Det er bare deres dæk der er noget hø... især de V mønstrede... på med et sæt gammeldaws striber hehe....

Hvad angår denitolen på siden så hus - lugtfri petrolium er din ven - husk dog at efterpolere

• #14   7. sep 2007 da SQUIRREL _

det er V-mønstrede :| nederen! den tidligere ejer har fundet kanstenen, flere gange endda, men det er ok pæne.

Det er såmæn ikke fordi der sidder behandling på siden, mere fordi de har smadret de plastik lister der sidder på døren, som er en del af det der skørte-værk der sidder på..

• #15   7. sep 2007 ahhhh... ja det kan de bare ikke finde ud af at sætte ordentligt på igen... jeg måtte til VW og købe nye gummidutter til døren og nye hmmm. plasticdimser til at sætte på listen så den passer ind i gummidutterne på døren... forstod du den, hehe... heldigvis koster sådan en sæk nye hmm jeg mener det er 20 kr... og ret så nemt at sætte på...

hvad angår dækkene så få et sæt Firestone Fule savers på.. det er baaaare kram... V mønster sucks big time...

Jeg kender en i Thisted hvor du kan få gode dæk billigt... og det er baaare i orden det han laver :o))

Sig til, hvis du vil vide hvem :o))

Kommentér på:
Nogle spørgsmål ang. Passat

Annonce