{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.230 visninger | Oprettet:

Lean S
Lean S
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 31

Forsikrings priser! {{forumTopicSubject}}

Hey alle sammen!

Da jeg går med planer om at købe bil, vil jeg gerne lige have lidt råd omkring forsikring... smiley

Jeg har kigget på nogle forskellige Honda Civic'er 1.5 Lsi 92-95 modellen... Jeg skal have ansvar og kasko... Og jeg er 19 år...

De steder jeg har ku finde noget, syns jeg bare det er røvdyrt... Og ja, jeg ved det koster, men... anyway, det kan være nogle af jer gutter ka hjælpe...

Nogen der kan anbefale nogen "billige"forsikringsselskaber til mig?

På forhånd tak!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forsikrings priser!
  • #1   31. okt 2004 GF
    ja synes også du skal kigge på GF forsikringer
    jeg havde en Subaru Impreza sidste år med kasko og ansvar for 18.000,- og jeg var jo 19 da...
    da bilen ikke har over 150hk så betegner de ikke bilen som speciel køretøj, så... tror det er det billigste du kan få.. er det forresten din første bil?

• #2   31. okt 2004 Jesper P>

"...Kan måske forestille mig at mange selskaber ser rødt når de hører din alder og så noget med lsi...!"

Hehe hvorfor nu det!`? Lsi (Ls-injection) er jo bare en betegnelse for udstyr...og denne model har jo "kun" 90 Hk...! Det burde ikke være noget problem at forsikre pga "Lsi" hehe... men nærmere pga at Honda Civic er en typisk ungdomsbil, statistikker viser at denne bil høre til de biler som oftest blir registreret i den "sorte" bog hos selskaberne!

• Lean S
    Lean S Tilmeldt:
    maj 2004

#3   31. okt 2004 Ander C: Mange tak mester!

Jesper P: Også mange tak her! Ja har tænkt på det med mine forældre, men da jeg nok skal låne pengene i banken, tror også at de gerne ser at jeg har bilen i mit eget navn...? Jeg er fra nordjylland... Man kan vel næste sige den "billige" ende af landet... smiley

Alexander C: Okay tak, jeg prøver lige at kigge på GF så... Jeg har haft en gammel Nissan Sunny i 3 mdr. i Tryg, det var kun ansvar.

• Lean S
    Lean S Tilmeldt:
    maj 2004

#4   31. okt 2004 Hehe, ja nu sagde jeg også den "billige" ende af landet, jeg synes sq også stadigvæk det røvdyrt smiley

• #5   31. okt 2004 Står selv og skal have bil her til foråret, og har også været de forskellige forsikringsselskaber igennem. man skal virkelig undersøge mulighederne for der er godt nok forskel på priserne.. smiley

kigger lidt på en Corolla GT Coupe fra midt i 80'erne.. sådan en er de sgu ikke glade for.. priserne varierer fra 8 - 9000 til over 25000.. pyyyhaa da da.. og det er sgu kun ansvar..

• #6   31. okt 2004 Bor man i Sdr.Jylland er Sønderjyske forsikring ganske god.
    Flg. selskaber tager ikk specielbiler (af min erfaring)
    Enten afviser de blankt ellers er prisen ulidelig høj.

GF
    Aros
    Topdanmark
    Alka

Prøv at forhør dig igennem din bank, de kan indimellem skaffe billige forsikringer.

Jeg selv er 20, førsteårsbilist, MR2 og gir 7.000* årligt for fuldkasko, friskade, ingen præmiestigninger - og bilen er forsikret for de penge JEG har lagt i den og ikke markedsprisen. Dette er ved Tryg

Eneste råd til forsikringsjunglen er at ringe til alle de selskaber du kan komme på smiley Mindre lokale kan være en fordel - men ligeså en ulempe den dag man har brug for dem smiley

Hold dig dog fra TreKroner selvom de kan være billige

CJ

* Faktive pris 12.000, men bilen er i stilstand 5.mdr om året = nedsat præmie den periode.

• #7   31. okt 2004 Synes der er mange der anbefaler GF specielt når du er ung, men jeg synes sgu de er nogen af de dyreste....

Dem jeg kan anbefale er Fair og TopDK.....Fair er helt igennem billige og TopDK er rimelig billige + gode forhold.

Men hvad der er billigt for den ene kan sagtens være dyrt for den anden.

Så det bedste er simpelthen at ringe rundt til dem alle sammen og tal med dem....

• Lean S
    Lean S Tilmeldt:
    maj 2004

#8   31. okt 2004 Okay tak gutter! og gutinder? smiley

Jeg må nok til at ringe rundt... Men Christina J, din forsikring ser da ok billig ud... Det kan være at der er håb forude... smiley

Lean

• #9   31. okt 2004 Jeg har også måtte gå af snoede veje for at få den så langt ned i pris. Jeg startede som 19-årig med at give 22.000 om året for kasko :-S

Bare klø på og ikk mist modet- på ét eller andet tidspunkt er der ét selskab der gir sig og lader præmien falde smiley

• Lean S
    Lean S Tilmeldt:
    maj 2004

#11   31. okt 2004 Okay jeg takker igen;)

Det er vel også muligt at "prutte" med de forskellige selskaber.... Man er jo ikk nordjyde for ingenting;)

Lean

• #12   31. okt 2004 Hehe jeg er skam ikk Nordjyde - jeg kan bare lyde ynkelig nok i telefonen smiley

• #13   31. okt 2004 Hehe, tror sgu også godt du kan droppe det der jyde prutning......der stinker jo også nok at komøg derovre i forvejen ik?? smiley

Ej, du skal tænke på at du er nok ligeså meget værd for dem som en spar 2 er i højere eller lavere......ja ok, det er unge der giver de høje betalinger, men det er trods alt også unge der smadre for mest.

• #14   31. okt 2004 Bare vær venlig og tal godt fra dig.....

• #15   31. okt 2004 Well jeg startede med et tilbud på 18.000, og nævnte at det synes jeg var alt for meget. Og så fik jeg ellers en lang salgstale om unge mennesker og skader.
    Hvor jeg bare gentagne gange spurgte om hun seriøst troede vi elskede at smadre bilerne for sjov. Og da jeg tilmed lige havde smidt 80.000 i bilen så VILLE jeg bare ha kasko. Det tog dem godt nok 3 dage at overveje om de ville gå med til at forsikre mig som værende 23 selvom jeg er 20 - men det lykkedes.

• #16   31. okt 2004 Ja Alka har den type "rabat" kurset koster omkring 2500 og de tager heller ikk "Sportsvogne/specielbiler" - så ofte alt hvad der hedder GTi/GSi ect får de røde knopper af smiley

• #17   31. okt 2004 Hun var sikkert lebbe og håbede på mere smiley Ej, man skal selvfølgelig smøre på med charmen.....men har bare den erfaring at de er ligeglade med en.

Har do prøvet med vilje, at ringe til det samme selskab 2 gange med nogen få dages mellemrum og få 2 forskellige priser hvor der var flere tusinde kroners forskel. smiley

Det afhænger meget af den enkelte person der tager telefonen....og hvor godt du kan tale fra dig.

• #18   31. okt 2004 Alka vil meget gerne have at man samler ens forsikringer hos dem hvis du er under 25.....faktisk er det vist et krav fra deres side.

• #19   31. okt 2004 Mr.M - det har jeg prøvede da jeg lige havde fået MR2'eren og bare ville ha ansvar.

Dag 1 - 11.200
    Dag 2 - 9.800
    Dag 3 - 7.600
    Dag 4 - 6600

Så ku jeg ikk dy mig for at spørge om jeg sku ringe igen de næste par uger og så ville de betale det hele smiley

• #20   31. okt 2004 Hehe pænt irriterende du må ha været for dem. smiley Men det er meget smart.....ringede dog kun 2 gange da jeg fik et godt tilbud et andet sted og ringede sgu ikke HVER dag, hæhæ!! smiley

• #21   31. okt 2004 Hehe... Måske, men jeg fik jo min vilje smiley
    Dog 4mdr efter et brev om min forsikring ville stige 75% - dammit så var jeg hurtig til at tage en ny tur igennem forsikringsjunglen smiley

• Lean S
    Lean S Tilmeldt:
    maj 2004

#22   31. okt 2004 Hehe tak igen gutter, og Christina smiley

Jeg må sq bare til at gribe knoglen og ringe rundt... Der er vel ikk rigtig andet for...

• #23   31. okt 2004 Hehe, du behøver sikkert slet ikke at præsentere dig når du ringer...du siger bare: "Ja, det mig igen......angående den forsikring.....bla bla bla". smiley

Skal egentlig muligvis have snart friskade forsikring tillæg på min nuværende forsikring. Tror jeg skal bruge samme metode.....

• Lean S
    Lean S Tilmeldt:
    maj 2004

#24   31. okt 2004 Ja sq da, det må da virke... Hehe lusket smiley

• #25   31. okt 2004 Ja og hvis de ikk opfører sig ordentlig så sig du sku hilse fra Christina med MR2'eren smiley Så kan de lære det de hunde!

• Lean S
    Lean S Tilmeldt:
    maj 2004

#26   31. okt 2004 Hehe, det lyder sq kanon Christina, rart at høre du har min ryg smiley

• #27   31. okt 2004 Fik tryllet mig frem til en kasko til min pug 106.. til lige over 10.000 hehe.. (Forhandlere jeg købte bilen hos hjalp mig)..

Det er hos Alm brand, og jeg er 18 år og min første bil.

Normal ligger den kasko på 18-26.000 kr

Kommentér på:
Forsikrings priser!

Annonce