{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
897 visninger | Oprettet:

Gule plader vs. Hvide plader {{forumTopicSubject}}

Hej... Jeg har tænkt mig at købe en Audi A4 til næste sommer, som skal hentes hjem fra tyskland. og som jeg så vil gejle. indtil jeg for mit køre kort. så ville jeg lige spørge om det kan lade sig gøre at få den på gule plader både i sedan og van. og hvis den så koster 30.000kr. i tyskland at man så bare skal lægge 30% til. for at få prisen på bilen når den er indregistret.. ellers prøv at læs her. håber i kan hjælpe mig..>>>

Som privatperson kan det betale sig at købe en bil og indregistrere den med gule nummerplader, hvis man ikke har behov for, at der kan sidde flere end to personer i bilen.
Derved nedsættes afgiften - og der er tale om mange penge.
Køber man en varebil, med plads til tre personer på forsæderne, må man gerne køre tre personer forudsat, at der er fastspændingsmuligheder for alle tre personer.
Købes en bil med hvide nummerplader, vil du betale en afgift på 180 procent. Købes en bil med gule nummerplader, skal du kun betale en afgift på 30 procent.
Afgiften beregnes ud fra en vurdering af, hvad bilen vil koste hos en forhandler. Faktorer som mærke, udstyr, vægt og årgang vil spille ind, og det er derfor umuligt at angive et generelt beløb for, hvad afgiften beregnes ud fra.
I Danmark kan man regne med, at to tredjedele af den pris, du betaler for en bil, er afgifter.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gule plader vs. Hvide plader
  • #1   13. sep 2007 hmm.. øv så må jeg jo punge ud med resten.. hehe

• #2   13. sep 2007 Som sedan kan du ikke registrer en bil på gule plader...

derimod kan du købe en sedan og få den registreret på hvide plader, og hvis bilen er ældre end 6 år mener jeg, skal du ikke betale for ekstraudstyret...

Bilen bliver som regel vurderet ud fra andre biler at samme mærke med nogenlunde samme stand, der også er blevet registreret i Danmark..

Kommentér på:
Gule plader vs. Hvide plader

Annonce