{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvilken er billigst i reservedele?
  • #1   5. nov 2004 Det kommer an på standen, men tror Corolla'erne er lige så billige som Golf'erne.

• #2   5. nov 2004 sorry, så ikke lige det var reservedelene du mente - troede det var bilerne i brugt stand.

• #3   5. nov 2004 hehe, det er så iorden. Har nemlig knap så meget cash for tiden, så ville lige høre om der var vild forskel eller om det var noget af det samme, da jeg har hørt fra en at civic'en sku være lidt smådyr mht. reservedele smiley

• #4   5. nov 2004 tror det er golfen der er billigst.. det er i hvert fald ikke hondaen, da deres reservedele ligger i den dyre ende.
    jeg ville holde på golf efterfulgt af toyota..

• #5   5. nov 2004 Golfen kan du få flest ting til. Med stor sandsynlighed også særdeles billigt. Billigere end til de andre.

• #6   5. nov 2004 hvis i sku sætte procent på, hvor dyr er rolla+civic i forhold til golfen så? bare sårn ca. smiley

• #7   5. nov 2004 hmm... det skal jeg ikke kunne gøre mig klog på....

• Kim K
    Kim K Tilmeldt:
    jun 2003

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 341
    #8   5. nov 2004 Det er en lige så gammel skrøne som dem der er om mange andre mærker, jeg er lidt overrasket over at sådanne skrøner overlever Paven som jo snart runder 335 år.

Dele til biler i den alder kan ofte fås uoriginale hvor prisforskellen fra det dyreste mærke til det billigste ikke er ret stor, og så er der jo også mængden at tage hensyn til. Der er en masse data på nettet som kan bekræfte den slags, både forskellige databaser og reservedelspushere.

Med venlig hilsen Kim

• #9   5. nov 2004 Mener du så det lidt hip som hap hva mærke jeg køber hvis man udelukkende tænker på reservedelspriser?

• Kim K
    Kim K Tilmeldt:
    jun 2003

#10   5. nov 2004 Jeg mener at det er bedre at skulle bruge en reservedel til 1000 kr. end at skulle bruge tre reservedele af 500 kr. pr. stk. i den samme periode, det glemmer folk ofte.

Med venlig hilsen Kim

• #11   5. nov 2004 Min erfaring er at det ikke er lige meget. Fx. havde jeg en Fiat. De første par gange jeg købte stumper til den (endda originale stumper hos Fiat) var jeg næsten sikker på at de måtte have solgt mig tingene til nogle forkerte priser. Min tidligere Nissan kostede kassen i stumper og min Corolla lå et sted midt imellem.

Jeg vil mene at det er:

1. Glof
    2. Rolla
    3. Civic

med den billigste øverst. Jeg har dog også en idé om, at man kan bruge samme liste til at ilustrere hvad der bruger flest stumper. Det er blot den der bruger flest der er øverst smiley

I sidste ende vil VW'en og Toyota'en nok have kostet det samme, og Hondaen tør jeg ikke helt spå om. Enten har den kørt fejlfrit og derved været billigere. Alternativt har der været et par reperationer som vælter budgettet og gør den dyrest.

• Kim K
    Kim K Tilmeldt:
    jun 2003

#12   5. nov 2004 Her er lidt data jeg lige har skrabet sammen fra de kilder jeg lige havde på hånden.

Undersøgelse som Aftonposten har lavet sammen med Auto Motor & Sport for 5 år siden omkring priser på 48 udvalgte reservedele:

Honda Civic 49.822 sv. kr.
    Toyota Corolla 62.329 sv. kr.
    VW Golf 44.968 sv. kr.

Den svenske maskinskaderapport fra 2002 over 34 bilmærker:

Fejlhyppighed:

2. Toyota
    3. Honda
    14. Volkswagen

Fejlhyppigheden er så ens på 2 og 3 at det dårligt er til at se forskel på, nummer 14’s fejlhyppighed er 11 gange så høj som 2 og 3.

Gennemsnitlig reparationspris (autoriseret værksted dele og arbejdsløn):

7. Honda
    8. Toyota
    19. Volkswagen

En gennemsnitlig reparation koster for nummer 7. ca. 8000 kr., for nummer 8 ca. 9000 kr. og for nummer 19 ca. 11.000 kr.

En tilsvarende fra England som (hvor en masse faktorer er skrabet sammen til et indeks) og som bliver opdateret flere gange om året:

Honda 67
    Volkswagen 89
    Toyota 93

Gennemsnitlig arbejdsløn ved en reparation på pågældende mærke:

Honda 65,00 GBP
    Toyota 79,50 GBP
    Volkswagen 85,00 GBP

Gennemsnitlig reparationspris (autoriseret værksted dele og arbejdsløn):

Honda 263,17 BGP
    Volkswagen 265,22 GBP
    Toyota 430,58 GBP

Med venlig hilsen Kim

som har brugt 1325 kr. i reparationer på 15 år på en Accord, en Concerto og tre Civicer.

• #13   5. nov 2004 ja, kører selv Civic og har ingen problemer haft. det er MEGET stabile motorer, i hvert fald hvis vi snakker V-tec. så alt i alt opvejer prisen på reservedele, med at det er sjælden man får brug for dem.

• #14   5. nov 2004 Altså.. ud fra hva jeg hører her går rolla'en og civic'en sjældent i stykker men stumperne er dyrere end golfens der dog oftere skal bruge nye dele?

• Kim K
    Kim K Tilmeldt:
    jun 2003

#15   6. nov 2004 Ja det passer sgu’ meget godt, det er ofte det folk glemmer nå de fokusere på prisen på dele.

Med venlig hilsen Kim

• #16   6. nov 2004 k, jamen så vil jeg lisså stille og rolig glemme reserdelspriserne for et øjeblik og finde mig en fed bil istedet for!

Takker for hjælpen! smiley

Kommentér på:
hvilken er billigst i reservedele?

Annonce