{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
904 visninger | Oprettet:

Told og Skat gjorde det igen {{forumTopicSubject}}

Ja så er det lykkes dem at ødlægge min dag igen,
havde ellers fundet en "billig" Lamborghini Diablo VT fra '95 som jeg var noget opsat på at købe indtil jeg fik snakkede med Told og skat, som mente at jeg skulle give Told og moms af det de mener bilen er værd, som altså var over 50.000US$ mere end den stod til, sikke noget svineri, hendes begrundelse var at hun ville ikke "skade" det europæiske marked, og det at der lige kom det lille tillæg gjorde at jeg lige nødagtig ikke havde lyst til bilen mere, idet jeg ikke vil tjene videre meget hvis jeg skulle af med den igen, og det kan jeg personligt ikke leve med...
Så endnu engang tak for at have ødelagt min drengedrøm smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ny vandlås håndvask 600 kr.
  • Udskiftning af gulvvarmestyring 2.300 kr.
  • Stikkontakt med dæmper 1.250 kr.
  • Fjerne + ny fuge ca 60cm 700 kr.
  • Afmonter kogeplade i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Told og Skat gjorde det igen
  • #2   8. nov 2004 Du nævnte tidligere at du ville hente den til videresalg i Europa....Hvad med at hente den alligevel og sælge den i f.eks. Tyskland eller Sverige? Det kan jo være der er muligheder her...

• #3   8. nov 2004 ja, det var også ment til videre salg, men jeg vil tjene for lidt ved handlen til at det er noget bøvl jeg gider igennem....vil stadig nemt tjene 100.000- 150.000,- deromkring, men synes ikke det er det værd... fordi der kommer helt sikkert en masse bøvl ud af det hvis jeg kender told og skat ret

• #4   8. nov 2004 så må jeg indrømme at jeg heller vil gøre som jeg har gjordt indtil nu... synes ikke jeg gider ligge mig ud med dem endnu.. har ikke penge nok til at lege med dem, måske en dag kommer det, lad os se, hvis det fortsætter sådan som det har gjordt indtil videre, så ejer jeg med lidt held en Lamborghini Diablo om en god håndfuld år, hehe.. man ved jo aldrig

• #6   8. nov 2004 hehe.. ja...
    med det jeg håbede på som alle de andre fra told og skat også mente, indtil jeg fik mit endelig svar, ville min indtjening på samme køb vil have lagt på 250.000,- sådan ca. plus minus det løse, hvilket er betydligt mere, men sådan skulle det ikke være.. vel told og skat!!! hehe

• #7   9. nov 2004 Så forstår jeg virkelig ikke dit indlæg... Du siger de ødelægger en drengedrøm... Er drømmen ikke at prøve at eje en Lambo?

En drengedrøm går i opfyldelse og du tjener min. 100.000...Havde du forventet at tjene ½ mio?

Hvad havde du forventet???

• #8   9. nov 2004 den står til 75.000 US$ og med den noget dårlig kurs dollaren har takket være en bestemt mand derover, så er det i Dkr437.500 Dkr den samme bil i Europa er værd ca. 700.000-750.000,-
    og det var noget med at han skulle have min porsche i byt og hvor jeg så også tjente en stor del penge... men næh nej

• #9   9. nov 2004 Havde du ikke regnet med told og moms???? Fra USA???

• #11   9. nov 2004 det er 750.000,- uden afgift smiley
    jeg tør ikke tænke hvad afgiften er, nok omkrring 750.000 gange med 1,5.... AV
    omkring 1.125.000,- i afgift... sådan ca.
    men det skulle ikke afgift, det har jeg da slet ikke råd til... jeg er trods alt kun 20

• #12   9. nov 2004 jo told og moms, klart men dog ikke af det samme beløb... Det er 90.000,- i told og moms mere end jeg havde regnet med, som var 70.000,-... og da jeg ikke er nogen virksomhed kunne jeg heller ikke få noget tilbage fra Porschen som vil nok have været ca. 50.000,-

• #13   9. nov 2004 problemet lå i at de tog told og moms af mere end jeg havde regnet med... fordi jeg havde håbet lidt på at de kun skulle have af hvad jeg gav ham kontant... og ikke hvad de selv anslog bilen var værd... en forskel på 81000US$ som skal have told og moms oveni

• #14   9. nov 2004 Hvad mener du?? Havde du regnet med 70.000 i Told og Moms?

Er du sikker på at firmaer ville få momsen igen ved at føre bilen ud af landet? Det har jeg ikke hørt før.

• #15   9. nov 2004 Så kunne du jo i realiteten have lavet en snydehandel på 5.000 $

Det er da klart de har nogle tal de må gå ud fra. Jeg forstår stadig ikke hvorfor du mener de har ødelagt din drengedrøm...er drømmen bilen eller at tjene hurtige penge???

Jeg vil sku give Jimmy ret...drømmebil + lidt gode gysser i kassen = jeg havde sagt ja med det samme, om jeg så kun tjente 5.000 på bilen.

• #16   9. nov 2004 min drengedrøm er begge ting, helt sikkert mest bilen, men det er to ting jeg absolut ikke må adskille fra hinanden... ellers ender jeg med at have 0,- på kontoen og mister konstant penge og bliver nødt til at sælge hele pisset i sidste ende.. så jeg tror jeg skal tjene nogle flere penge og se til den tid hvad der viser sig...

• #17   9. nov 2004 Ja så er det jo man bliver ekstra nysgerrig efter at vide hvad det er du laver...hvis 100.000 næsten er at tabe penge, og du nævner sælge hele pisset...Har du en bilpark???

• #18   9. nov 2004 hehe nej...
    ikke just..
    men kunne da nok være dejligt at have...
    jeg kan åbenbart godt lide finans... mere siger jeg ikke smiley

• #20   9. nov 2004 hehe... Jimmy du kan da få e-mail til ham der har bilen til salg, hvis det er den står til 75.000US$ og han er gået med til en Pris der lyder på 44.000US$ of min Porsche 911 i byt, så du kunne vel også forhandle med ham, hvis det var du kunne sikkert sagtens tjene lidt under 100.000,- efter fragt, evt renter og lign hvis du skulle låne pengene i banken.. PS dollaren har en kurs på 5,75... det er sku utroligt på få dage er den faldet fra 5,83 til 5,75 så hvis du er int. så kan i da nok finde ud af noget???

• #21   9. nov 2004 Tjek hvad det er lykkes Bush... start fra 2000, og gå lidt frem indtil man lærte ham at kende og se dollaren falde fra 8,80 til idag hvor den er 5,75
    http://www.valutakurser.dk/currency/ShowGraph.aspx?ValutaID=233053

• #22   9. nov 2004 Vil han give 44.000 $ for en Porsche?

• #24   9. nov 2004 nej ikke 44.000US$ men det er det jeg skulle ligge oveni min Porsche for hans Lambo, dvs han trækker 31.000US$ fra for min Porsche

• #25   9. nov 2004 Nøglen til hurtige penge i massevis er at være det rette sted det rette tidspunkt, her er et godt eksempel
    http://www.valutakurser.dk/currency/ShowGraph.aspx?ValutaID=287325
    kig lige i starten af 2002, forestil jer at have købt dinar for aller jeres penge!!!!!

• #26   9. nov 2004 Ja jeg må nok være træt, men jeg kan da ikke få det til at passe. Kursen er da gået ned, så hvis man havde købt for 1 mill for 2 år siden til kurs 28 og vil sælge nu så er kursen kun 20. Kursen skal da vel stige hvis der skal tjenes penge...

• #27   9. nov 2004 Har lige set en lambo til 575.000 kr. Uden ekstra moms og told...

Var der nogle hos Told & skat der sagde til dig at beløbet du skulle betale moms og told af kun var 44.000$? Det lyder fuldstændig absurd.

Jeg syntes det er soleklart at det er de 75.000$ de bedømmer moms og told udfra, også er bilen dyrere end ovennævnte...Så jeg syntes ikke der er nogen grund til at brokke sig over T&S. F.eks. hvad nu hvis han også ville have haft din golf og slog yderligere 10.000$ af....ja det kunne jo ende med du fik byttet dig til den...Det er da lidt uholdbart....ik...

• #28   9. nov 2004 det er ikke de 75.000$ dollars jeg skal give for bilen der skal told og moms af, men 125.000$ fordi de mener at det ligesågodt kunne være en af mine venner der solgte den for billigt, og derved ville de ikke skade det europæiske marked, det er det jeg er negativ over.

• #29   9. nov 2004 Ahh okay, var det en overordnet hos T&S? Ja jeg havde sku nok klaget, men her er løsningen til dine 250.000...

Hvis du stadig kan sælge din porsche for samme beløb så køb den der holder i Tyskland. Udfra dine tal, så vil bilens pris på den underlige momsberegning fra T&S være ca. 615.000 og dertil kommer told (er det 8% de beregner med?) hvilket nok løber op i ca. 100.000 mere.

Pris USA bil ca. 715.000 eller måske mere...en hurtig beregning, og her nævner du at du stadig tjerner 100-150.000 kr.

Pris Tyskland 590.000 med turen på autobahn og et stort benzin forbrug. Altså en yderligere profit på 125.000 kr.

Hvis tolden er 8%, så ville beregningen være dårlig selv udfra 75.000$, så med mindre det var en yderst god pris du kunne få for porschen, så har du faktisk bilen i tyskland til den pris du havde håbet .-)

Kommentér på:
Told og Skat gjorde det igen

Annonce