{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.517 visninger | Oprettet:

Touran - TDI vs. Peugeot HDI? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har lige købt en Touran 2.0 TDI.
Når den skal startes - skal man jo lige dreje nøglen om på batteriet og vente på startspærre + glødetråd er slukket i instrument bordet - så kan den startes. (Kan vel startes før - men mig bekendt, er det ikke så godt for glødetråden?)

Derimod, min ven's Peugeot 307 HDI - kan han starte med det samme? Han har ikke en indiktator til glødetråd, som jeg har?

Er det teknologien der er forskelligt eller hvordan?
Hvad er bedst egentlig? HDI eller TDI?
Er en TDI = Turbo diesel?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Touran - TDI vs. Peugeot HDI?
  • #1   10. okt 2007 Nå - fandt ud af hvad TDI betyder smiley
    Turbo Direct Injection (TDI)

• #2   10. okt 2007 TDI all the way

• #3   10. okt 2007 Jeg er godt nok VW mand til blodet, men prøv Honda 2.2 Diesel - Nøøøøj den kører bare godt.

• #4   10. okt 2007 TDI er ikke commonrail der er din forskel.

TDI er noget gammel snask man helst skal holde sig fra. Uddateret og formegentlig med pumpedysse hvilket slet ikke gør TDI motorerne til noget godt valg.

• #5   10. okt 2007 TDI, jeg har da altid hørt det er Turbo Diesel Injection?

• #6   10. okt 2007 Hehe smiley

Men ingen der kan fortælle mig hvorfor hans ikke har glødetrådsikon på instrumentbordet?

Jeg kan jo godt starte min bil - selvom glødetråden lyser - men er det skadeligt/noget der ødelægger på langsigt?

• #7   10. okt 2007 Martin, ja det er noget gammelt lort for at sige det lige ud. VW holder fast i de ting de selv synes fungerer. Det er lidt et problem når de er de eneste der kører pumpedysse. Den har ikke samme udnyttelsesgrad af dieselen som en HDI/Commonrail. De er dyre at skrue på og tja... generelt er jeg bare ikke til TDI da det i mine øjne er for gammelt et princip. Husk på det kom frem allerede i starten af 80erne. Så helt nyt kan det vel næppe være

• #8   10. okt 2007 Mikkel, jo jeg har givet dig forklaringen. Det er HDI/Commonrail som kan selvantænde dieselen uden at opvarme den. Det kan din TDI ikke umiddelbart.

P.S der er gløderørsikon, du når bare ikke at se det tænde

• #9   10. okt 2007 En anden ting Martin så er det nu PSA's 2.0 HDI maskine der er den mest anvendte og solgte diesel motor på nuværende tidspunkt bare i år smiley

• #10   10. okt 2007 Okay - dvs. det er skadeligt i længden, at starte bilen - før glødetråden er slukket?

• #11   10. okt 2007 TDI er noget gammelt skidt selv vw har indrømt at det er dårligt og er ved at skifte til common rail. pumpedysse system larmer meget..

• #12   10. okt 2007 Mikkel, du vil opleve du skal køre længere på starteren i din TDI når den ikke er slukket. Man skal altid vente da det vil give banken i motoren og unødigt slid at prøve at starte for tidligt.

Martin, Kig du lidt i salgstallene. Jeg kiggede faktisk tidligere ude på jobbet og igen i år er det faktisk PSA der ligger i toppen. Og private er begyndt at køre mere diesel. Og de vælger sjovt nok PSA da deres motorer også holder... hehe! Det kan godt ske at der hvor du kører er der mange VAG biler. Men det er nok ikke alle sammen der er dieselbiler. Husk lige at VAG også er gået over til commonrail smiley hvilket nok ikke er uden grund

• #13   10. okt 2007 HDi..... Super lækker... smiley Min har bare kørt ubeklageligt..

• #14   10. okt 2007 Martin, jeg sagde det var noget gammelt snask ikke noget lort smiley De kører sgu super godt de maskiner ingen tvivl der. Men det er gammel teknik. PSA bilerne ruster for det første mindre end de fleste VAG biler hvis de bliver passet ens. Men pyt nu med det. Det er den evindelige sag med folk der mener franske biler er noget lort uden at have noget at have det i

• #15   10. okt 2007 white stig.. PSA ruster meget hurtigere end VAG,, har satme skiftet mange motorhjelme, lavet rust i bagklappen på nyere peugeot biler.. :s

• #16   10. okt 2007 TDI motorerne er en gammel konstruktion, der larmer og langt fra er så kultiveret som common rail diesel motorerne..
    VW er selv på vej væk fra TDI typen pga. støjen bla.
    VAG gruppens TDI motor er ikke mere holdbar end en Peugeot HDI motor.. Peugeot er blandt de førende i diesel motorer, selv om at det jo var Fiat der opfandt Common rail teknologien..

Martin J: Det er aldrig sjovt når nogen rakker ned på det man selv kører med.. Men det er nu engang de sande facts at TDI motorerne er gammeldags og slet ikke uptodate..
    Hvis min firmabil, en Fiat Ducato JTD står i tomgang ved siden af f.eks. en VW Passat. Så kan man slet ikke høre Fiatten fordi Passat´ens motor larmer så højt i forhold til..
    Og Fiat´en er en kassevogn, og en Passat må da betragtes som en bil i den højere klasse..

• #17   10. okt 2007 Rasmus, det er jo det du oplever fordi du er hos Pug smiley det var en fabrikationsfejl og det er blevet lavet på garanti det meste. Til gengæld er galvaniseringen på karossen 2 niveauer højere end VAG's smiley

• #18   10. okt 2007 White stig.. jeg er ikke hos peugeot.!! JEg er på et automester værksted.. hvor vi laver ALLE mærker, . såå nej, det er ikke bare derfor.. jeg laver lige så meget VAG biler, som jeg laver PSA.. smiley

• #19   10. okt 2007 Rasmus fair nok. Desværre havde 406 problemer med fronthjelmen og 206erne under bagruden i venstre side. Normalt er de lavet på garanti smiley

• #20   10. okt 2007 Hehe jeg vil være med... Pug = brandbil hehe

• #21   10. okt 2007 Lars er det nu jeg skal sige at A6 3.0 V6 normalvis bruger 1L olie pr 1000 km? Eller at passaterne havde problem med placering af bremsevæskebeholderen som gjorde at væske kunne løbe ned på skiverne så man ikke kunne bremse? Come on smiley

• #22   10. okt 2007 Ja og den nye fabias stømkabeler var forkort...

• #23   10. okt 2007 Haha! sikkert også det... Alle biler har sgu deres svagheder. Og jeg må indrømme jeg er glad for folk er så forskellige... dog synes jeg der er for mange Saxo/106/Altea/Corolla/Leoner i danmark... det er jo ikke dem der køber dems skyld, men derimod de andre mærkers skyld da de vælger ikke at satse på de lidt mere specielle biler i danmark grundet landets størrelse...

• #24   10. okt 2007 HDI er bevist bedst. de køre bare mange flere kilometer ind TDIérne.

FDM har chekket alle turbo diesel-motor, og deres udtagelse lydder sådan her....

Der er kun to bil mærker der kan lave Diesel-motore og det er Peugeot og Mercedes benZ.

• #25   23. sep 2008 Vil også sige HDI, de kører bar, uden nogen problemer

Kommentér på:
Touran - TDI vs. Peugeot HDI?

Annonce