{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.082 visninger | Oprettet:

Michael M
Michael M
Tilmeldt:
16. okt 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Tvungen omregistrering ??? {{forumTopicSubject}}

Ved godt at dette ikke er et skilsmisseforum men prøver alligevel..!!

Er lige gået fra min kæreste og vi slåser nu lidt om bilen...!

Bilen fik hun af hendes far, men den blev registreret i mit navn.

Da vi gik fra hinanden aftalte vi så at hun skulle have bilen de 14 dage om mdr. hvor jeg ikke er hjemme pga. mit arbejde og så skulle jeg ligeledes have den når jeg havde 14 dage fri hver mdr.pga at det passede os begge fint rent økonomisk og af hensyn til vores børn osv.. Nu er hun jo så imidlertidig blevet gnaven og vil have bilen over i hendes navn.. Kan jeg blive tvunget til dette eller kan jeg bare være et dumt svin og beholde bilen hvis jeg vil ? Det skal lige siges at jeg, betaler alle omkostninger forbundet med bilen dvs. værksted/forsikringer osv.. og dette var en aftale jeg foreslog for at kunne bruge bilen når jeg er hjemme. Alle papirer på bilen står i mit navn dog ikke på slutsedlen, men hvad gælder hvis det kommer til et opgør omkring bilen ??? Kan jeg blive tvunget til at give/omregistrere bilen ???

Puha, det var noget af en omgang, håber at I kan hjælpe lidt !


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tvungen omregistrering ???
  • #1   16. okt 2007 Det er din bil.

  • #2   16. okt 2007 100% din bil når den er i dit navn og du betaler alt til den.

  • Michael M
    Michael M Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #3   16. okt 2007 Hun påstår jo så imidlertidigt at, hendes fars navn står på slutsedlen og at han via dette kan bevise han har ret til bilen... Men det mener jeg jo så ikke er rigtigt..!

  • #4   16. okt 2007 Prøv og ringe til forsikrings selskabet, de må da kunne svare på det..
    Men vil mene det er din, selvom hendes fars navn står på slut sedlen.


  • #5   16. okt 2007 Navn på reg.attest = ejer af bilen og så er den ikke længere, er også derfor man aldrig skal lade reg.attest ligge i sin bil, for hvis bilen bliver stjålet, kan en tyv tage turen omkring motorkontor, og omreg.den og så er tyven faktisk reel ejer af bilen. Grumt at tænke på.

  • #6   16. okt 2007 Tror hvis der kommer advokat på sagen, at den nemmeste løsning nok vil være at "sælge" bilen, eller et en af parterne bliver "købt fri".

    Held og lykke


  • #7   16. okt 2007 sælg den mens du står på reg. attest og køb en anden;-)

  • #8   16. okt 2007 Ja hvis dit navn står på reg attest er det jo din bil bil, ellers ville alle tidligere ejere af bilen jo kunne komme og sige det er deres eftersom de står på slutseddlen.. smiley Så det er fuldt ud din bil så længe det står på reg attesten...

  • #9   16. okt 2007 det er din bil når du står på attesten.. det er sku ikke alle der laver slutseddler, f.eks har jeg ikke gjort det med mine, og kender sku heller ikk nogen der har gjort..

  • #10   16. okt 2007 Også korrekt som frederik S siger ikk alle de laver slutseddler... Det er bare at foretrække at gøre, så hverken køber eller sælger skal få unødige problemer i forbindelse med skade på bilen etc. men ja korrekt ikk alle laver slutseddler.. smiley

  • Johannes M
    Johannes M Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 2 Emner: 12 Svar: 634
    #11   16. okt 2007 Jeg syntes fandme du er en idiot, det er ham der har betalt bilen og det er hendes bil, hvorfor så være et svin og udnytte det?

    Ja du har betalt udgifter, men sådan er der så meget.. jeg betaler også maden og mest til vores husleje, skal jeg så have hendes sofa?


  • #12   16. okt 2007 Undrer mig også lidt...

  • #13   16. okt 2007 Anders du har jo ikke fattet det!

    problemet opstod jo først da hun kom og KRÆVEDE bilen omregistreret, inden da var der jo ingen problemer, da var alt jo i den bedste iorden og aftalt at han havde den i 14 dage, og så havde hun den i 14 dage.

    men som kvinder nu engang er kan du vende på en fem øre.


  • Johannes M
    Johannes M Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 2 Emner: 12 Svar: 634
    #14   16. okt 2007 Brian>> Og så er det OK at Michael bare "overtager" bilen som er hendes??? Selvfølgelig skal den over i hendes navn hvis de er gået fra hinanden, det kan jo være han er heldig stadig at få lov at låne den.

    Jeg læser det mere som simpelt tyveri da den nu tilfældigvis står i hans navn men som han selv skriver ER DET JO HENDES BIL.

    Det er jo det samme som jeg betaler mere i husleje og maden så jeg vil have din Sofa.. det er bare BAD LUCK, tør øjnene og kom videre... forstår ikke alle dem der opfordrer til at bare sælge bilen...!


  • #15   16. okt 2007 Det vil være ligesom vis alle dem som kører i deres forældres navn, at faren en dag kom og sagde svupti tak for øsen min dreng, den står i mit navn og nu sælger jeg den... lang næse, der! Så ville i nok ikke se på det på den måde som i gør nu...

    Det er hendes bil, så få den afleveret til hende i en fart også vær glad for du havde en næsten gratis bil, du har trodsalt sparet en hulens masse penge...


  • Johannes M
    Johannes M Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 2 Emner: 12 Svar: 634
    #16   16. okt 2007 Det var da rart der var andre fornuftiger på det her forum med lidt realistisk sans.... Enig WAI

  • #17   16. okt 2007 WAI: så du opfordre manden til at give bilen tilbage og finde kvitteringerne frem så han kan få sine penge refunderet på det han har brugt på en andn persons navn?

    når damen kan være et svin og kræve den bliver omreg. så kan han jo også være et svin og kræve penge refunderet på mekanikker og reservedele!



  • #18   16. okt 2007 Brian L - Det kan han da bare gøre, men så råder jeg hende til at tage kilometer penge for det han har kørt i den, når man har et forhold er man sammen om tingene, men når det slutter skal man sku også have det med som man selv har betalt for eller i det her tilfælde hendes FAR har betalt for...

    Han har kørt i bilen så er det også kun fair han også har betalt til vedligehold, forsikring osv.


  • Johannes M
    Johannes M Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 2 Emner: 12 Svar: 634
    #19   16. okt 2007 Mit gæt er Brian L stadig bor hjemme ved mor og ikke har prøvet at leve selvstændigt...

  • #20   16. okt 2007 Anders P

    så skal du nok ikke være med i "hvem vil være millionær" for så når du ikke langt!

    bor sammen med kæresten i egen lejlighed (snart hus fra den 1. december ca)
    har egen bil, i MIT navn, og forsikring i MIT navn, telefon i MIT navn, lejligheden er i MIT navn, huset kommer til og stå i MIT navn.

    alt hvad jeg ejer og har har jeg betalt.


  • Michael M
    Michael M Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #21   16. okt 2007 Selvfølgelig har jeg ikke tænkt mig at sælge bilen..!

    Men i min verden er en aftale en aftale..!!

    Det har jo ikke en skid med tyveri at gøre, da vi havde en fast aftale om hvordan dette skulle køre, skal jeg så også begynde at hente alle de ting som vi aftalte hun skulle have med sig da hun flyttede som jeg har betalt for i sin tid, så er det jo skruen uden ende...!

    Har bare ikke tænkt mig at give afkald på bilen, fordi hun er blevet mopset og ikke længere vil være med til dette.. Bad luck for hende..! Det er jo ikke et spørgsmål om at jeg vil eje bilen på den måde, men bare holde fast i vores aftale, så vi begge stadig har gavn af bilen som vi har aftalt fra starten af og længere er den ikke.


Kommentér på:
Tvungen omregistrering ???

Annonce